Re: Trophy Leaderboards

316
paveman wrote:
Tjeefkeuh wrote:Dat trophies verbergen keur ik enkel goed bij games met servers die gesloten zijn. Het probleem is dat ge dus niet weet welke er verborgen zijn.
Waarom anders niet? Anderen gebruiken een 2de account om bijv. Plus games o.i.d. te testen. Ik heb ervoor gekozen die gewoon met mijn eigen account te spelen en de crap waar ik 1% op heb gehaald te verbergen. Buiten dat keur ik werkelijk alles goed: trophies haal je voor jezelf, dus je moet ook lekker zelf weten wat je wel/niet laat zien...
Dat is waar, maar als je wil opgenomen worden in een trophy leaderboard is het al minder voor jezelf en kan het een vertekend beeld geven :D
Ik heb er zelf ook wel op verborgen staan denk, al weet ik al niet meer waar ik dat precies kan nagaan...
Image

317
Sanity penguin wrote:
paveman wrote:
Tjeefkeuh wrote:Dat trophies verbergen keur ik enkel goed bij games met servers die gesloten zijn. Het probleem is dat ge dus niet weet welke er verborgen zijn.
Waarom anders niet? Anderen gebruiken een 2de account om bijv. Plus games o.i.d. te testen. Ik heb ervoor gekozen die gewoon met mijn eigen account te spelen en de crap waar ik 1% op heb gehaald te verbergen. Buiten dat keur ik werkelijk alles goed: trophies haal je voor jezelf, dus je moet ook lekker zelf weten wat je wel/niet laat zien...
Dat is waar, maar als je wil opgenomen worden in een trophy leaderboard is het al minder voor jezelf en kan het een vertekend beeld geven :D
Ik heb er zelf ook wel op verborgen staan denk, al weet ik al niet meer waar ik dat precies kan nagaan...
Dit dus, ik heb ook een hoop games waar ik 1% in heb. Als ik die allemaal zou verbergen schiet ik ineens omhoog op de leaderboards.

318
Ik heb er ook geen problemen mee zoals paveman zegt om trophies te verbergen dat is uw eigen keuze want die ik verborgen heb zijn MW2 en Resistance 2 waar ik enkel de story trophies van heb omdat ik de game niet leuk vond en niet voor plat ben gegaan dus in principe maakt het niet uit enkel het completion percentage is incorrect dan. Het enige is dan dat je een ander aantal heb op beide accounts wat verwarrend kan zijn. Wel cool dat dit kan wist dit niet.

@Marty; Hoe kan je zien hoeveel trophies er verborgen zijn? Jij vergelijkt met PSN en SEN account dan en weet dat vanbuiten?

@Sanity Penguin; Ja kan eender welke lijst met 0% trophies verwijderen en eender welke game vanaf 1% verborgen zetten als je naar je trophies lijst gaat in de XMB, dan options en dan selecteer je 'verborgen games' dan krijg je je hele waslijst en kan je ze aanvinken en bevestigen. Zijn nieuwe features sinds paar updates geleden.

Wel vreemd ik heb ze afgevinkt dus ze zijn niet meer verborgen en toch worden ze niet upgedate? Al maakt het niet uit :smug:
Image

319
De optie bestaat al een aantal jaar, hoor... ;)

Je kunt op PSNProfiles zien hoeveel trophies er op verbogen staan (staat een H in beeld, als je je cursor hierop houdt krijg je het aantal in beeld).

Ik heb nu ook het probleem dat de PS4 uit zichzelf bepaalde games op verborgen zet, waarna ik ze niet weer zichtbaar krijg. Staan toch ook 2 plats tussen...
Maar wat je zegt: maakt niet uit.

Zoals Roy verder al zegt: het enige wat qua statistieken verandert is het completion %. Volgens mij zijn daar online (behalve onze natuurlijk :D) niet echt leaderboards voor, toch? Ik heb wat dat betreft altijd gedacht: minder trophies = lager level = lager in leaderboards, dus maakt al helemaal voor niemand wat uit... Wat mij betreft geven ze de optie om games tot 5% van je profiel te verwijderen.
Image

320
RoyVdW wrote:Ik heb er ook geen problemen mee zoals paveman zegt om trophies te verbergen dat is uw eigen keuze want die ik verborgen heb zijn MW2 en Resistance 2 waar ik enkel de story trophies van heb omdat ik de game niet leuk vond en niet voor plat ben gegaan dus in principe maakt het niet uit enkel het completion percentage is incorrect dan. Het enige is dan dat je een ander aantal heb op beide accounts wat verwarrend kan zijn. Wel cool dat dit kan wist dit niet.

@Marty; Hoe kan je zien hoeveel trophies er verborgen zijn? Jij vergelijkt met PSN en SEN account dan en weet dat vanbuiten?

@Sanity Penguin; Ja kan eender welke lijst met 0% trophies verwijderen en eender welke game vanaf 1% verborgen zetten als je naar je trophies lijst gaat in de XMB, dan options en dan selecteer je 'verborgen games' dan krijg je je hele waslijst en kan je ze aanvinken en bevestigen. Zijn nieuwe features sinds paar updates geleden.

Wel vreemd ik heb ze afgevinkt dus ze zijn niet meer verborgen en toch worden ze niet upgedate? Al maakt het niet uit :smug:
Zoals Paveman al zegt. Er staat een H op je profiel. Als ik alles van buiten ga onthouden... :lol:
Image

322
RoyVdW wrote:Wel vreemd ik heb ze afgevinkt dus ze zijn niet meer verborgen en toch worden ze niet upgedate? Al maakt het niet uit :smug:
Eerst nog een trophy halen, anders update PSNProfiles niet.
paveman wrote:Wat mij betreft geven ze de optie om games tot 5% van je profiel te verwijderen.
Liever 10%, bij sommige kleine (brol)games is een bronze trophy al >5%

324
Niet alleen je completionrate is zo te beïnvloeden, ook de rarity lijkt mij. Door games met een hoog percentage te verwijderen (hidden te zetten) kun je blijkbaar ook je rarity % omlaag krijgen. ;)

M.a.w. deze leaderboards stellen zo dan helaas weinig voor. :(

Naar mijn persoonlijke mening zou je helemaal niets op hidden mogen hebben staan om de leaderboards zo eerlijk mogelijk te houden. Er zijn op dit forum medals aan verbonden!
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

325
Sora_Lizard wrote:Niet alleen je completionrate is zo te beïnvloeden, ook de rarity lijkt mij. Door games met een hoog percentage te verwijderen (hidden te zetten) kun je blijkbaar ook je rarity % omlaag krijgen. ;)

M.a.w. deze leaderboards stellen zo dan helaas weinig voor. :(

Naar mijn persoonlijke mening zou je helemaal niets op hidden mogen hebben staan om de leaderboards zo eerlijk mogelijk te houden. Er zijn op dit forum medals aan verbonden!
Ik ga akkoord met dit. Zo kun je games spelen, alles dat je niet wilt op verborgen zetten en een perfect profiel hebben. Eens je aan een game begint en trophies haalt telt het. Behalve de 0% lijsten dat je kunt verwijderen. Wat ook logisch is want je hebt 0% :P

Dus om het zo eerlijk mogelijk te houden zou in principe iedereen hier alles moeten vertonen en niets hidden houden.
Image

326
Ik had er nog niet eerder bij stilgestaan, wist niet eens dat je trophy's kunt 'hiden'. :girl:

In de lijsten 'Overall' en 'Platinums' maakt het imo geen verschil in die zin dat iemand zichzelf alleen maar te kort doet. Zoals vastgesteld kan het in de overzichten van 'Completion' en 'Rarity' wel degelijk verschil maken en daarom pleit ik ervoor om iig daar mensen met 'hidden' trophy's niet op te nemen.

Mijn positie in alle leaderboards is dermate laag dat ik er hoogstwaarschijnlijk geen voordeel van zal hebben in die zin dat ik plotseling in aanmerking zal komen voor een medal. Om die reden is het wellicht goed dat juist ik pleitbezorger ben en ik wil hier graag spreken als forum member en niet als CM.

Een korte check heeft me geleerd dat er slechts weinigen zijn die een H voor de naam hebben staan. Tegelijkertijd heb ik ervaren hoeveel werk Tjeefkeuh elke week er aan heeft om deze Leaderboards bij te houden! Alle lof voor Tjeefkeuh. :cool:

Samengevat: mensen met hidden trophy's kunnen niet deelnemen in de categorieën "Completion' en 'Rarity' omdat ze mogelijk bewust of onbewust het beeld van hun cijfers beïnvloeden.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

327
Sora_Lizard wrote:Ik had er nog niet eerder bij stilgestaan, wist niet eens dat je trophy's kunt 'hiden'. :girl:

In de lijsten 'Overall' en 'Platinums' maakt het imo geen verschil in die zin dat iemand zichzelf alleen maar te kort doet. Zoals vastgesteld kan het in de overzichten van 'Completion' en 'Rarity' wel degelijk verschil maken en daarom pleit ik ervoor om iig daar mensen met 'hidden' trophy's niet op te nemen.

Mijn positie in alle leaderboards is dermate laag dat ik er hoogstwaarschijnlijk geen voordeel van zal hebben in die zin dat ik plotseling in aanmerking zal komen voor een medal. Om die reden is het wellicht goed dat juist ik pleitbezorger ben en ik wil hier graag spreken als forum member en niet als CM.

Een korte check heeft me geleerd dat er slechts weinigen zijn die een H voor de naam hebben staan. Tegelijkertijd heb ik ervaren hoeveel werk Tjeefkeuh elke week er aan heeft om deze Leaderboards bij te houden! Alle lof voor Tjeefkeuh. :cool:

Samengevat: mensen met hidden trophy's kunnen niet deelnemen in de categorieën "Completion' en 'Rarity' omdat ze mogelijk bewust of onbewust het beeld van hun cijfers beïnvloeden.

Ga ik mee akkoord. Is dit dan extra werk voor Tjeefkuh? Kan hij dit na gaan? :nerd:
Image

328
Sora_Lizard wrote:...
...
Doet me eraan herinneren dat ik daar nog wat voor ging maken om het toch iets makkelijker te maken :s
Image

329
Nu ik erover nadenk, zie ik een aantal opties:

1) Ik verwijder de mensen met hidden trophies van de lijst, waardoor een aantal mensen medals verliezen. In dit geval geef ik ze een week de tijd en zet ik naast hun naam al een duidelijke "H". Dat is ook minder werk voor mij, maar Completion en Rarity zijn toch vrij snel bijgewerkt.

2) Ik laat ze staan, inclusief die "H".

3) Ik maak 2 Completion en Rarity leaderboards. Dit geeft het beste beeld op het verschil, maar dan wordt het misschien wat verwarrend wat betreft medals.

4) Alles blijft zoals het nu is.
Sora_Lizard wrote: Tegelijkertijd heb ik ervaren hoeveel werk Tjeefkeuh elke week er aan heeft om deze Leaderboards bij te houden! Alle lof voor Tjeefkeuh. :cool:
Bedankt
Kolm wrote: Doet me eraan herinneren dat ik daar nog wat voor ging maken om het toch iets makkelijker te maken :s
Ik dacht dat dat niet haalbaar was om een of andere reden?

330
Ik kan me wel vinden in voorstel 1.

Ik kan er wel iets voor maken dat ik aan jou kan doorsturen, maar als ik het wil integreren in de website zijn er heel veel uitdagingen op gebied van security. En wat dat betreft ken ik gewoon te weinig van de werking van WordPress.
Image