Bose is brol kreeg ik laatst te horen in de winkel waar we onze muziekinstallatie gaan kopen Maar normaal gezien (alle meningen die ik al heb gehoord) is B&W toch wel beter. En heb (nog) geen ervaring met auto's in de prak te rijden maar heb ook nog nooit met een auto gereden...paveman wrote:Oh, rij je veel auto's in de prak dan?
Ik heb verder geen ervaring met b&w, heb nu zelf Bose in die A6: is dat vergelijkbaar of is b&w nog weer beter?
Re: Het auto topic
47Dat zou mij ook verbazen op jouw leeftijddividedx11 wrote:Bose is brol kreeg ik laatst te horen in de winkel waar we onze muziekinstallatie gaan kopen Maar normaal gezien (alle meningen die ik al heb gehoord) is B&W toch wel beter. En heb (nog) geen ervaring met auto's in de prak te rijden maar heb ook nog nooit met een auto gereden...paveman wrote:Oh, rij je veel auto's in de prak dan?
Ik heb verder geen ervaring met b&w, heb nu zelf Bose in die A6: is dat vergelijkbaar of is b&w nog weer beter?
Re: Het auto topic
48Aangezien ik mij een nieuwe wagen heb gekocht, moet ik ook mijn verzekering overzetten. Ik twijfel om misschien te upgraden naar een omnium verzekering (iets wat ik met mijn vorige 2dehands auto dus niet deed). Dit voor 2 jaar ofzo. Wat is jullie mening?
Ik kan echt niet wachten tot de auto toekomt
Ik kan echt niet wachten tot de auto toekomt
Re: Het auto topic
49Dat je hierover twijfelt? Een nieuwe auto kun je het beste all-in verzekeren. Ik heb geen idee wat de auto kost in België, maar stel dat je komende winter een stuurfoutje maakt en de auto is total loss. Weg geld! Weg auto!In de praktijk is het verstandig om een nieuwe auto de eerste 3 tot 5 jaar all-in te verzekeren. Dat hangt een beetje af van de no-claim die je inmiddels hebt opgebouwd.gamerke1992 wrote:Aangezien ik mij een nieuwe wagen heb gekocht, moet ik ook mijn verzekering overzetten. Ik twijfel om misschien te upgraden naar een omnium verzekering (iets wat ik met mijn vorige 2dehands auto dus niet deed). Dit voor 2 jaar ofzo. Wat is jullie mening?
Ik kan echt niet wachten tot de auto toekomt
Succes met de auto, ik wens je veel veilige en schadevrije jaren ermee.
Re: Het auto topic
50Tot nu toe heb ik inderdaad nog geen beroep moeten doen op mijn verzekering. Ik weet gewoon dat het waarschijnlijk een pak geld zal worden om een jaar omnium te hebben.Sora_Lizard wrote:Dat je hierover twijfelt? Een nieuwe auto kun je het beste all-in verzekeren. Ik heb geen idee wat de auto kost in België, maar stel dat je komende winter een stuurfoutje maakt en de auto is total loss. Weg geld! Weg auto!In de praktijk is het verstandig om een nieuwe auto de eerste 3 tot 5 jaar all-in te verzekeren. Dat hangt een beetje af van de no-claim die je inmiddels hebt opgebouwd.gamerke1992 wrote:Aangezien ik mij een nieuwe wagen heb gekocht, moet ik ook mijn verzekering overzetten. Ik twijfel om misschien te upgraden naar een omnium verzekering (iets wat ik met mijn vorige 2dehands auto dus niet deed). Dit voor 2 jaar ofzo. Wat is jullie mening?
Ik kan echt niet wachten tot de auto toekomt
Succes met de auto, ik wens je veel veilige en schadevrije jaren ermee.
De auto was ongeveer 16000 euro Ik heb wel al een prijs opgevraagd voor een omnium. Ik ben benieuwd wat ze gaan voorstellen.
Re: Het auto topic
51houden zogamerke1992 wrote:Dat zou mij ook verbazen op jouw leeftijddividedx11 wrote:Bose is brol kreeg ik laatst te horen in de winkel waar we onze muziekinstallatie gaan kopen Maar normaal gezien (alle meningen die ik al heb gehoord) is B&W toch wel beter. En heb (nog) geen ervaring met auto's in de prak te rijden maar heb ook nog nooit met een auto gereden...paveman wrote:Oh, rij je veel auto's in de prak dan?
Ik heb verder geen ervaring met b&w, heb nu zelf Bose in die A6: is dat vergelijkbaar of is b&w nog weer beter?
Re: Het auto topic
52Ik ben zelf verzekeraar en kan je enkel aanraden een full omnium te nemen bij aanvang. Het is statistisch bewezen dat de meeste ongevallen gebeuren met een nieuwe wagen (nog wat wennen eraan e.d.). Doorgaans raad ik 2 jaar full omnium en dan nog 3 jaar mini-omnium aan (vooral voor glasbraak en dierschade).gamerke1992 wrote:Tot nu toe heb ik inderdaad nog geen beroep moeten doen op mijn verzekering. Ik weet gewoon dat het waarschijnlijk een pak geld zal worden om een jaar omnium te hebben.Sora_Lizard wrote:Dat je hierover twijfelt? Een nieuwe auto kun je het beste all-in verzekeren. Ik heb geen idee wat de auto kost in België, maar stel dat je komende winter een stuurfoutje maakt en de auto is total loss. Weg geld! Weg auto!In de praktijk is het verstandig om een nieuwe auto de eerste 3 tot 5 jaar all-in te verzekeren. Dat hangt een beetje af van de no-claim die je inmiddels hebt opgebouwd.gamerke1992 wrote:Aangezien ik mij een nieuwe wagen heb gekocht, moet ik ook mijn verzekering overzetten. Ik twijfel om misschien te upgraden naar een omnium verzekering (iets wat ik met mijn vorige 2dehands auto dus niet deed). Dit voor 2 jaar ofzo. Wat is jullie mening?
Ik kan echt niet wachten tot de auto toekomt
Succes met de auto, ik wens je veel veilige en schadevrije jaren ermee.
De auto was ongeveer 16000 euro Ik heb wel al een prijs opgevraagd voor een omnium. Ik ben benieuwd wat ze gaan voorstellen.
Als je wil mag je mij de gegevens van de wagen en die van de bestuurders (leeftijd, datum rijbewijs en aantal ongevallen laatste 5 jaar) via pm bezorgen, dan maak ik je ook wel eens een offerte. Ik bedoel daarmee niet dat je klant moet worden bij mij, maar het kan interessant zijn in de vergelijking met anderen
Re: Het auto topic
53Ik zal het doorsturen bedankt.Sanity penguin wrote:Ik ben zelf verzekeraar en kan je enkel aanraden een full omnium te nemen bij aanvang. Het is statistisch bewezen dat de meeste ongevallen gebeuren met een nieuwe wagen (nog wat wennen eraan e.d.). Doorgaans raad ik 2 jaar full omnium en dan nog 3 jaar mini-omnium aan (vooral voor glasbraak en dierschade).gamerke1992 wrote:Tot nu toe heb ik inderdaad nog geen beroep moeten doen op mijn verzekering. Ik weet gewoon dat het waarschijnlijk een pak geld zal worden om een jaar omnium te hebben.Sora_Lizard wrote:Dat je hierover twijfelt? Een nieuwe auto kun je het beste all-in verzekeren. Ik heb geen idee wat de auto kost in België, maar stel dat je komende winter een stuurfoutje maakt en de auto is total loss. Weg geld! Weg auto!In de praktijk is het verstandig om een nieuwe auto de eerste 3 tot 5 jaar all-in te verzekeren. Dat hangt een beetje af van de no-claim die je inmiddels hebt opgebouwd.gamerke1992 wrote:Aangezien ik mij een nieuwe wagen heb gekocht, moet ik ook mijn verzekering overzetten. Ik twijfel om misschien te upgraden naar een omnium verzekering (iets wat ik met mijn vorige 2dehands auto dus niet deed). Dit voor 2 jaar ofzo. Wat is jullie mening?
Ik kan echt niet wachten tot de auto toekomt
Succes met de auto, ik wens je veel veilige en schadevrije jaren ermee.
De auto was ongeveer 16000 euro Ik heb wel al een prijs opgevraagd voor een omnium. Ik ben benieuwd wat ze gaan voorstellen.
Als je wil mag je mij de gegevens van de wagen en die van de bestuurders (leeftijd, datum rijbewijs en aantal ongevallen laatste 5 jaar) via pm bezorgen, dan maak ik je ook wel eens een offerte. Ik bedoel daarmee niet dat je klant moet worden bij mij, maar het kan interessant zijn in de vergelijking met anderen
Re: Het auto topic
54Ik zou met een nieuwe auto ook zeker altijd voor all-in kiezen. Vergeet ook niet dat nieuwere auto's grotere kans op diefstal hebben. Overigens heb ik zelf vaak voor een verzekering met nieuwwaarde garantie gekozen. Dit kost amper meer (of heel eerlijk: ik heb er telkens voor kunnen zorgen dat dit voor dezelfde premie ging), maar zorgt ervoor dat je dezelfde auto nieuw moet kunnen kopen met de uitkering van de verzekering als de auto total loss raakt of gestolen wordt. Dat is heel wat anders dan de dagwaarde, welke vaak een heel pak lager zal liggen en waarmee je meestal niet een vergelijkbare auto van terug kunt kopen.
Re: Het auto topic
55interessante topic dit
kleine tip, als je ooit auto koopt meid liefst de 1.4 tsi van Volkswagen met 160 hp
heb zelf nu kleine 7maand een vw scirocco en heb hem achter 3 maand 1 maand in garage gehad voor herstelling>
kapotte intercooler heeft turbo, supercharger (compressor) en 2 cilinders van de motor me in grut gehaald,
ben blij dat ik deze kocht bij een professionele verkoper en niet particulier omdat de herstelkosten boven de 10k kwamen>
maar nu zit er volledige nieuwe motor en al de rest die kapot was is ook vernieuwd, maar het zijn gewoon zeer gevoelige motoren, vooral de versies voor 2011 dacht ik
maar ja vorig week stond ik dan opnieuw op pechstrook maar dat enkel door leiding van radiator die los kwam>
me eerste auto was een seat ibiza en met die heb ik nooit grote problem en kosten gehad, perfecte beginners auto trouwens
kleine tip, als je ooit auto koopt meid liefst de 1.4 tsi van Volkswagen met 160 hp
heb zelf nu kleine 7maand een vw scirocco en heb hem achter 3 maand 1 maand in garage gehad voor herstelling>
kapotte intercooler heeft turbo, supercharger (compressor) en 2 cilinders van de motor me in grut gehaald,
ben blij dat ik deze kocht bij een professionele verkoper en niet particulier omdat de herstelkosten boven de 10k kwamen>
maar nu zit er volledige nieuwe motor en al de rest die kapot was is ook vernieuwd, maar het zijn gewoon zeer gevoelige motoren, vooral de versies voor 2011 dacht ik
maar ja vorig week stond ik dan opnieuw op pechstrook maar dat enkel door leiding van radiator die los kwam>
me eerste auto was een seat ibiza en met die heb ik nooit grote problem en kosten gehad, perfecte beginners auto trouwens
Re: Het auto topic
56Vind ik ook soldaat! Er is bij de rest alleen weinig animo, heb ik het idee...
De < 1.6 TSi/TDi heb ik inderdaad ook nooit veel vertrouwen in. Het schijnt ook nog redelijk vaak goed te gaan, maar ik hoor er ook veel negatieve geluiden over. Het past bij mij ook gewoon nog niet helemaal in mijn hoofd dat een 1.4 TSi 160hp kan produceren....
Zeker met tweedehandsauto's/auto's met iets meer leeftijd blijft het alsnog een gok. Auto's waar schijnbaar nooit iets mee gebeurt die toch een hoop problemen geven, of andersom. Maar >10k aan herstelkosten... zo hé: dat is niet mis...
Ik mijd in ieder geval vooral Franse auto's (no offence voor alle Peugeot, Renault etc. rijders): rijgedrag is erg goed, maar ik sta liever toch wat minder vaak met mijn auto in de garage. Mijn voorliefde voor Audi maakt dat ik daardoor voor Duits ga, maar Japans is ook altijd een goede keus als ik de kenners mag geloven (zoveel verstand heb ik er zelf nou ook weer niet van...)
De < 1.6 TSi/TDi heb ik inderdaad ook nooit veel vertrouwen in. Het schijnt ook nog redelijk vaak goed te gaan, maar ik hoor er ook veel negatieve geluiden over. Het past bij mij ook gewoon nog niet helemaal in mijn hoofd dat een 1.4 TSi 160hp kan produceren....
Zeker met tweedehandsauto's/auto's met iets meer leeftijd blijft het alsnog een gok. Auto's waar schijnbaar nooit iets mee gebeurt die toch een hoop problemen geven, of andersom. Maar >10k aan herstelkosten... zo hé: dat is niet mis...
Ik mijd in ieder geval vooral Franse auto's (no offence voor alle Peugeot, Renault etc. rijders): rijgedrag is erg goed, maar ik sta liever toch wat minder vaak met mijn auto in de garage. Mijn voorliefde voor Audi maakt dat ik daardoor voor Duits ga, maar Japans is ook altijd een goede keus als ik de kenners mag geloven (zoveel verstand heb ik er zelf nou ook weer niet van...)
Re: Het auto topic
57Mooie wagen! Zal idd mooie wegligging hebben. Zwart met getinte ruiten en sportievere velgen zie ik wel voor me... and it's looking good!NTGSruler wrote:Beetje laat! Maar dit is hem! Alleen is de mijne zwart, sportievere velgen en ruiten getint achteraan. 320d 184pk. Zaligheid om mee te rijden.paveman wrote: Is dat het enige wat je erover te zeggen hebt...?
Re: Het auto topic
58Thnx Paveman. Hij heeft de adaptieve vering. In praktijk denk ik dat je er weinig van voelt wanneer je rijdt, maar het zou blijkbaar toch wel een verschil zijn met de normale vering. Voor de rest is deze wagen echt prachtig. Telefoon bluetooth geconnecteerd. Spotify afspelen is een must. Spiegels die mooi naar beneden kantelen in achteruit zodat je de stoep ziet bij inparkeren. Automatische dimfunctie binnenspiegel. Navigatie erin. Sportzeteks van voor met opblaasbare lendensteun. Automatische airco. Automatische kofferklep. Eco, comfort en sportmodus.. teveel om op te noemen eigenlijk. De motor en het rijden is het meest leuke. Sportmodus is verslavend..
Re: Het auto topic
59Dat maakt zeker een hele hoop verschil! En het ideale is dat je dan wss ook de vering manueel aan kunt passen. Ik gebruik dat nog wel eens als er een hoop verkeersdrempels zijn of echt slecht wegdek. De luchtvering zorgt er sowieso al voor dat je er weinig van merkt, maar door de vering manueel te verhogen weet je ook nog eens zeker dat de auto geen schade gaat krijgen als je er met 50, 80 of whatever overheen gaat. (Natuurlijk alleen als er geen kop op de weg te vinden is)
Verder ben ik blijkbaar verwend, want behalve de automatische kofferklep zijn het allemaal wel zaken die ik standaard in een auto wil zien... (los van de adaptieve vering ook dus, al zou ik hier ook niet meer graag zonder willen). Dat er wel een automatische kofferklep op m'n A6 zit is handig (is ook zeker nog wel eens van pas gekomen), maar zeker geen must.
Iets met verslavend en sportmodus herken ik wel . Ik heb de Individual modus van de Drive Select dusdanig ingesteld dat de motor dan automatisch in de sportmodus schiet, maar de rest van de auto in Confort modus blijft staan (vering, stuur etc.)
Hoeveel Nm zit er aan de pk's gekoppeld?
Ben je niet geneigd om de motor nog te tunen? 184pk is leuk, maar nog niet overweldigend vind ik persoonlijk (but then again: misschien verwend?). De auto wordt er vaak ook nog een stuk zuiniger van. Je houdt altijd nog de optie om rustig te rijden... (wat ook moet, vind ik: je mag een ander - en liefst ook jezelf - nooit in gevaar brengen)
Verder ben ik blijkbaar verwend, want behalve de automatische kofferklep zijn het allemaal wel zaken die ik standaard in een auto wil zien... (los van de adaptieve vering ook dus, al zou ik hier ook niet meer graag zonder willen). Dat er wel een automatische kofferklep op m'n A6 zit is handig (is ook zeker nog wel eens van pas gekomen), maar zeker geen must.
Iets met verslavend en sportmodus herken ik wel . Ik heb de Individual modus van de Drive Select dusdanig ingesteld dat de motor dan automatisch in de sportmodus schiet, maar de rest van de auto in Confort modus blijft staan (vering, stuur etc.)
Hoeveel Nm zit er aan de pk's gekoppeld?
Ben je niet geneigd om de motor nog te tunen? 184pk is leuk, maar nog niet overweldigend vind ik persoonlijk (but then again: misschien verwend?). De auto wordt er vaak ook nog een stuk zuiniger van. Je houdt altijd nog de optie om rustig te rijden... (wat ook moet, vind ik: je mag een ander - en liefst ook jezelf - nooit in gevaar brengen)
Re: Het auto topic
60Mooie auto Jullie rijden allemaal wel met vele klasses hoger dan mijn simpele Renault clio, waar ik al enorm blij ben met ingebouwde gps en bluetooth muziek of bellen
Moest ik heel veel moeten rijden, had ik denk ik maximum een Megane gekocht Maar aangezien ik op 7 min rijden van mijn werk woon, is dat niet nodig.
Moest ik heel veel moeten rijden, had ik denk ik maximum een Megane gekocht Maar aangezien ik op 7 min rijden van mijn werk woon, is dat niet nodig.