Heb het even opgzocht: minimumleeftijd 18+, en studentenkaart nodig. Jammer, maar er zal wel ergens een korting zijn die nog goedkoper uitkomt dan de studentenkorting.gamerke1992 wrote:Dat denk ik niet hoor. Al zeker niet als je het via Apple zelf bestelddividedx11 wrote:Al bekeken, enkel voor hogere school... (Dacht ik toch?)Maxidomino wrote:Sowieso kijken of ge hem met de studentenkorting kunt kopen. Zal ook wel werken in het middelbaar zeker. Dan hebt ge toch 10% korting. Het blijft dan nog altijd veel geld, maar ja korting is altijd welkom.dividedx11 wrote:Denk dat ik toch maar de vorige macbook pro ga kopen ipv de nieuwe. Het is schandalig dat de nieuwe 1800 dollar kost maar wel 2000 euro. Dan ga ik toch voor de vorige van 1450, want die 550 euro is toch nog een redelijk verschil...
Re: Apple van Macbook tot Iphone
62Probeer hier anders is een account op te maken. Ik weet niet of ge een login van een unief nodig hebt daarvoor, maar ge kunt proberen. Via hun website kunt ge dan ook een macbook kopen met de studentenkorting.
https://www.4ucampus.be/
63Bedankt, ga even kijkenMaxidomino wrote:Probeer hier anders is een account op te maken. Ik weet niet of ge een login van een unief nodig hebt daarvoor, maar ge kunt proberen. Via hun website kunt ge dan ook een macbook kopen met de studentenkorting.![]()
64Ik heb ooit via die site een abonnement op een magazine genomen en toen moest ik mijn studentenkaart inscannen om een account te maken.Maxidomino wrote:Probeer hier anders is een account op te maken. Ik weet niet of ge een login van een unief nodig hebt daarvoor, maar ge kunt proberen. Via hun website kunt ge dan ook een macbook kopen met de studentenkorting.![]()
65Misschien dat je ergen een refurbished model kan kopen. Kan ook weer snel 33% in de kosten schelen.
Maar wel goed dat je het oude model kiest. Ik heb een aantal reviews gezien van het 2016 model en ze raden iedereen aan die een macbook wil kopen, om het 2015 model te kiezen.
Maar wel goed dat je het oude model kiest. Ik heb een aantal reviews gezien van het 2016 model en ze raden iedereen aan die een macbook wil kopen, om het 2015 model te kiezen.
66Nah, ik ga binnekort toch die nieuwe kopen haha. 't is inderdaad veel geld, maar ik wil gewoon die nieuwste versie hebben met al de nieuwe snufjes zoals de touchbar en de fingerprint sensor enz. Maar als mijn examens goed zijn betalen mijn ouders de helft, dus dat scheelt hem ook al veel geld.FGras wrote:Misschien dat je ergen een refurbished model kan kopen. Kan ook weer snel 33% in de kosten schelen.
67Mwah, denk toch dat ik een nieuwe ga kopen ipv een refurbished. Geeft toch een iets beter gevoelFGras wrote:Misschien dat je ergen een refurbished model kan kopen. Kan ook weer snel 33% in de kosten schelen.
@Maxi, Ik wil die nieuwe snufjes ook best graag, maar het scheelt toch een heel pak.
68Dat lijken mij onbelangrijke gimmicks, terwijl belangrijke functies wegvallen.Maxidomino wrote: Nah, ik ga binnekort toch die nieuwe kopen haha. 't is inderdaad veel geld, maar ik wil gewoon die nieuwste versie hebben met al de nieuwe snufjes zoals de touchbar en de fingerprint sensor enz. Maar als mijn examens goed zijn betalen mijn ouders de helft, dus dat scheelt hem ook al veel geld.
69Die touch bar lijkt me echt wel handig, en die touch id is een leuke extra. Maar welke belangrijke functies vallen er weg, buiten de poorten?Tjeefkeuh wrote:Dat lijken mij onbelangrijke gimmicks, terwijl belangrijke functies wegvallen.Maxidomino wrote: Nah, ik ga binnekort toch die nieuwe kopen haha. 't is inderdaad veel geld, maar ik wil gewoon die nieuwste versie hebben met al de nieuwe snufjes zoals de touchbar en de fingerprint sensor enz. Maar als mijn examens goed zijn betalen mijn ouders de helft, dus dat scheelt hem ook al veel geld.
70Die bedoel ik, geen SD-poort (die fotografen waarschijnlijk wel nog een tijd gaan gebruiken), en geen hdmi- of -vooral- standaard usb-aansluiting. Ik snap wel dat ze "toekomstgericht" willen zijn maar dit is gewoon onpraktisch en een manier om u adapters van 50 euro aan te smeren. Mensen gebruiken tegenwoordig nog kabels.dividedx11 wrote:Die touch bar lijkt me echt wel handig, en die touch id is een leuke extra. Maar welke belangrijke functies vallen er weg, buiten de poorten?Tjeefkeuh wrote:Dat lijken mij onbelangrijke gimmicks, terwijl belangrijke functies wegvallen.Maxidomino wrote: Nah, ik ga binnekort toch die nieuwe kopen haha. 't is inderdaad veel geld, maar ik wil gewoon die nieuwste versie hebben met al de nieuwe snufjes zoals de touchbar en de fingerprint sensor enz. Maar als mijn examens goed zijn betalen mijn ouders de helft, dus dat scheelt hem ook al veel geld.
De touchbar ziet er misschien wel leuk uit, maar blijkbaar zijn developers enorm gelimiteerd op vlak van wat ze ermee mogen doen. Veel meer dan weergave van standaard knoppen zal er waarschijnlijk niet in zitten. En een fingerprint sensor is een nutteloze gimmick die ik bij de laptop die ik een tijd terug had misschien 1x gebruikt heb.
Kijk dus gewoon naar de andere specs en of die al dan niet de meerprijs en het gebrek aan poorten waard zijn.
71Geloof me, hier ga je spijt van hebben. Zonde van het geld.
Het oude en het nieuwe model hebben vrijwel dezelfde hardware. Het zal dus niet zo zijn dat de software beter op het nieuwe model zal draaien.
De touchbar is een gimmick (denk in playstation termen aan de ps move of 3d tv).
De USBC poorten zijn vandaag de dag nog super onhandig. Ik maak geen gebruik van de SD slot maar ik moet er niet aan denken om elke dag verschillende dongels mee te sjouwen voor hdmi, display poort of oudere USB poorten. Dit zal je zeker op school wekelijks nodig hebben. En t is ook niet zo dat de USBC poorten op de nieuwe Macbook iets extras toevoegen zoals de mogelijkheid voor het aansluiten van een externe grafische kaart.
Alle keuzes die apple heeft gemaakt zijn gewoon super onlogisch...
Je hebt gewoon minder functies voor een prijs die het dubbele is van een refurbished macbook uit 2015.
En je kan ook nog altijd naar de Razer Blade Stealth en de Dell XPS 13 kijken die rond dezelfde prijs liggen en vele malen krachtiger zijn dan welke macbook dan ook.
Het oude en het nieuwe model hebben vrijwel dezelfde hardware. Het zal dus niet zo zijn dat de software beter op het nieuwe model zal draaien.
De touchbar is een gimmick (denk in playstation termen aan de ps move of 3d tv).
De USBC poorten zijn vandaag de dag nog super onhandig. Ik maak geen gebruik van de SD slot maar ik moet er niet aan denken om elke dag verschillende dongels mee te sjouwen voor hdmi, display poort of oudere USB poorten. Dit zal je zeker op school wekelijks nodig hebben. En t is ook niet zo dat de USBC poorten op de nieuwe Macbook iets extras toevoegen zoals de mogelijkheid voor het aansluiten van een externe grafische kaart.
Alle keuzes die apple heeft gemaakt zijn gewoon super onlogisch...
Je hebt gewoon minder functies voor een prijs die het dubbele is van een refurbished macbook uit 2015.
En je kan ook nog altijd naar de Razer Blade Stealth en de Dell XPS 13 kijken die rond dezelfde prijs liggen en vele malen krachtiger zijn dan welke macbook dan ook.
72@Fgras, spijt van krijgen lijkt me een groot woord. Je vind al makkelijk een USBC dock met hdmi, usb en sd voor een kleine 20 euro (dan wel geen officiële)
73Klopt, dat koop ik er dan gewoon bij als ik die macbook koop. Het zijn dan toch al geen 10 aparte dongles, dus dat valt mee. En er zijn meer en meer apparaten die usb-c beginnen gebruiken.dividedx11 wrote:@Fgras, spijt van krijgen lijkt me een groot woord. Je vind al makkelijk een USBC dock met hdmi, usb en sd voor een kleine 20 euro (dan wel geen officiële)
74Hé, een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Dus vier in dit geval.
Ik zie zojuist dat mijn macbook versie in prijs is gestegen de afgelopen weken. 
Dus vier in dit geval.

75Weet iemand toevallig een goede oplossing voor hoe je missende metadata kan ophalen voor je muziek in iTunes?
Bij Windows kon je altijd gewoon rechtermuisklik op t liedje en dan "ontbrekende data ophalen".
Bij Windows kon je altijd gewoon rechtermuisklik op t liedje en dan "ontbrekende data ophalen".