Re: Huisdierentopic

31
Sora_Lizard wrote:
W.O.L.F. wrote:UV-lamp? Nee, gewone aquariumlampen, kan dat daar wat UV in zit :p
Morgen komen er nog 5 bij :D
Wordt dat niet "vechten"? :O
Ze zitten nu eigenlijk met te weinig. Ze worden maar 2,5 cm groot en zijn nu maar met 5 in 60 liter water. Aangezien het schoolvissen zijn, moeten ze zeker met meer dan 5 zijn. Ze heeft eventjes gewacht om er nog te kopen zodat ze zeker van een andere kweek zouden zijn en dus wat sterker als ze in haar aquarium nieuwe visjes zouden krijgen :)

32
Sora_Lizard wrote:
W.O.L.F. wrote:UV-lamp? Nee, gewone aquariumlampen, kan dat daar wat UV in zit :p
Morgen komen er nog 5 bij : D
Wordt dat niet "vechten"? : O
Ze zijn niet agressief, ze zitten wel eens achter elkaar aan, maar ze hebben ruimte genoeg om elkaar niet te veel te irriteren :)
Als ze over een paar maand wat groter zijn zal ik met0t0 vragen om eens te komen filmen (nu zou je ze nog niet zien op beeld vrees ik).
Ze zijn al goed getrained btw, ook visjes kan je dingen 'leren' eh (conditioneren), zo weten ze dat licht aan = eten (heel belangrijk uiteraard), wat ze nog niet weten en nog moeten leren is hand = gevaar :p (als ik aan het kuisen ben eh).
Voor wie het interesseert, visjes toevoegen aan een aquarium is nen zotten toer (katten of honden zijn echt simpeler). Ik ga ze ophalen in een emmer met deksel, eenmaal terug wordt de emmer afgedekt met een handdoek om licht buiten en warmte binnen te houden. Dan steek ik een klein buisje naar binnen met een soort kraantje dat druppelsgewijs water van mijn aquarium in de emmer (met water van de winkel) toevoegt. Dan wacht je een hele tijd, tot er nog max 1/3 winkelwater is en dan zet je de visjes over met een netje. Je gaat dus NOOIT winkelwater in uw aquarium doen omdat je nooit zeker weet of er foute waterwaarden of ziekten in zitten. Daarna wordt het aquarium afgeschermd voor licht en gaat het licht uit tot de volgende dag. Op die manier verlaag je de stress en dus de overlevingskansen :)

35
Elexus wrote:Oooh hoe schattig! Wat een lange oren. :)

Hoe heet hij/zij?
Ja de oren zijn opvallend, net als de staart. Dat zijn toch indicaties dat hij de 10 kg zal halen :) Dat is ongeveer even groot als een middelgrote hond (bv cocker spaniel).

De naam is Lou :D Al reageert hij daar nog niet echt op vind ik.
Image

36
gamerke1992 wrote:
Elexus wrote:Oooh hoe schattig! Wat een lange oren. : )

Hoe heet hij/zij?
Ja de oren zijn opvallend, net als de staart. Dat zijn toch indicaties dat hij de 10 kg zal halen :) Dat is ongeveer even groot als een middelgrote hond (bv cocker spaniel).

De naam is Lou :D Al reageert hij daar nog niet echt op vind ik.
Ooh, zo een kat wil ik dus ook, die de grootte kan krijgen van een kleine hond. De Savannah kat vind ik dan ook erg mooi:
Image
Die van jou lijkt dus ook een goede optie te zijn. ;)

Lou is een leuke naam! Ook een gemakkelijke voor de kat om er op te reageren (natuurlijk mits enige gewenning, katten zijn eigenwijs xD). Mijn kat heet officieel Whiskey maar omdat ze er niet naar luistert, noem ik haar Poes en daar luistert ze dus echt heel goed naar. :)

EDIT: Oh dat kattenspeeltje heb ik ook. Hilarisch altijd als ik dat aan m'n kat geef met snoepjes in. :p
Image

41
Elexus wrote:Moh, tziet er zo nen braven uit. ;)
tes ook ne braven.
Tegen ons toch :)

Maar der heeft ooit iemand die hij nog niet samen met ons gezien had gedurft voor in onze tuin te komen toen wij niet thuis waren (em had toesteming van ons hoor) en die mens is terug naar straat moeten vluchten.

Em heeft dan gebeld en ik ben langsgekomen (ik was niet ver) en ben met hem samen naar tuin gegaan en vanaf dan mocht dieje mens zonder dat wij thuis zijn gewoon naar binnen :D
Image

42
ShAmPi wrote:
Elexus wrote:Moh, tziet er zo nen braven uit. ;)
tes ook ne braven.
Tegen ons toch :)

Maar der heeft ooit iemand die hij nog niet samen met ons gezien had gedurft voor in onze tuin te komen toen wij niet thuis waren (em had toesteming van ons hoor) en die mens is terug naar straat moeten vluchten.

Em heeft dan gebeld en ik ben langsgekomen (ik was niet ver) en ben met hem samen naar tuin gegaan en vanaf dan mocht dieje mens zonder dat wij thuis zijn gewoon naar binnen :D
Haha ja tis een waak- en dievenafstotende hond dus. :D
Die van mij zouden de deur gewoon open doen vr den eersten den besten en op hun schoot kruipen. ^^
Image

43
Ik heb ook mijn hele leven Duitse schepers gehad :) Echt super brave beesten, maar zoals je zegt goede wakers. De laatste hond is een witte Zwitserse herder (nu 6 jaar oud). Maar aangezien ik niet meer bij mijn ouders woon, is het technisch gezien niet meer mijn huisdier :p

Het ziet er inderdaad een brave uit. Goed gespierd, maar toch zo lief.
Image