Zalig Kerstfeest allemaal

1
Image
De leden van de forumleiding wensen alle leden en lezers heel fijne en gezellige Kerstdagen. Moge dit feest eindelijk brengen waarvoor het bedoeld is:

"Vrede op aarde"
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Zalig Kerstfeest allemaal

2
Sora_Lizard wrote: De leden van de forumleiding wensen alle leden en lezers heel fijne en gezellige Kerstdagen. Moge dit feest eindelijk brengen waarvoor het bedoeld is:

"Vrede op aarde"
Is dit feest niet bedoeld om Jezus Christus te aanbidden?

3
FGras wrote:
Sora_Lizard wrote: De leden van de forumleiding wensen alle leden en lezers heel fijne en gezellige Kerstdagen. Moge dit feest eindelijk brengen waarvoor het bedoeld is:

"Vrede op aarde"
Hou mij ten goede, ik ben geen bijbel kenner en dat pretendeer ik ook niet te zijn. Maar van al die oude godsdienst lessen op school meen ik me toch te herinneren dat Jezus als zoon van God op aarde kwam om de leer van liefde en vrede te verkondigen.

Wat de mensheid in al zijn wijsheid heeft vertaald naar een godsdienst waarbij zoals gewoonlijk heel veel dwang, zonden, machtsvertoon, strijd en vijandigheid komen bovendrijven. Dat laatste staat dus niet in de bijbel maar is mijn eigen interpretatie.

:hug:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

4
Sora_Lizard wrote:
FGras wrote:

"Vrede op aarde"
Hou mij ten goede, ik ben geen bijbel kenner en dat pretendeer ik ook niet te zijn. Maar van al die oude godsdienst lessen op school meen ik me toch te herinneren dat Jezus als zoon van God op aarde kwam om de leer van liefde en vrede te verkondigen.

Wat de mensheid in al zijn wijsheid heeft vertaald naar een godsdienst waarbij zoals gewoonlijk heel veel dwang, zonden, machtsvertoon, strijd en vijandigheid komen bovendrijven. Dat laatste staat dus niet in de bijbel maar is mijn eigen interpretatie.

:hug:
Ahja. Persoonlijke interpretatie is dan ook de kracht van het geloof voor veel mensen.
Een enkel juist antwoord zal er dan ook niet zijn.

Prettig midwinterfeest gewenst!