Re: 'It's all about the drinks'-topic
32Als jullie eens in West vlaanderen komen en maar bepaald aan de kanten van Ieper moeten jullie eens naar de Struisse Brouwers gaan in Vleteren. ( ja in de zelfde omgeving van de West vleteren en de sint bernardus )
Deze mannen maken sublieme bieren. Sterk straf en nat maar ozo lekker .
https://struise.com/
ff een weetje : Sint bernardus van 12 is identiek aan de west vleteren van 12 Er zit wel een klein smaak verschil op maar het is door dezelfde mensen gemaakt
Deze mannen maken sublieme bieren. Sterk straf en nat maar ozo lekker .
ff een weetje : Sint bernardus van 12 is identiek aan de west vleteren van 12 Er zit wel een klein smaak verschil op maar het is door dezelfde mensen gemaakt
33Algemeen geweten denk ik.oxiraantje wrote:ff een weetje : Sint bernardus van 12 is identiek aan de west vleteren van 12 Er zit wel een klein smaak verschil op maar het is door dezelfde mensen gemaakt
Aleja door mij toch.
Moet wel zeggen al is het een heel lekker biertje toch is het zwaar overroepen.
34De mensen die een klein beetje kennis hebben van speciaalbieren weten dat idd ik vind het zelf zeker niet overroepen, daarop ook at het ävan mijn favoriete bieren is.ShAmPi wrote:Algemeen geweten denk ik.oxiraantje wrote:ff een weetje : Sint bernardus van 12 is identiek aan de west vleteren van 12 Er zit wel een klein smaak verschil op maar het is door dezelfde mensen gemaakt
Aleja door mij toch.
Moet wel zeggen al is het een heel lekker biertje toch is het zwaar overroepen.
Gisteren heb ik tongerlo gedronken (bruin) en dat vond ik ook echt een heel goed biertje.
35Zo'n Westvleteren is toch niet te versmaden hoor
Ooit zo eens een pakketje op de kop kunnen tikken in de Colruyt een aantal jaar terug. Was toen denk ik uitzonderlijk in de winkel verkrijgbaar omdat hun verbouwingswerken hoger uitvielen dan gedacht en ze wat extra geld nodig hadden
Ook lekker is ons eigenste streek-/dorpsbier; de Bierbeekse. Nog één van die weinige blonde bieren dat mij kan bekoren
Ooit zo eens een pakketje op de kop kunnen tikken in de Colruyt een aantal jaar terug. Was toen denk ik uitzonderlijk in de winkel verkrijgbaar omdat hun verbouwingswerken hoger uitvielen dan gedacht en ze wat extra geld nodig hadden
Ook lekker is ons eigenste streek-/dorpsbier; de Bierbeekse. Nog één van die weinige blonde bieren dat mij kan bekoren
36Ik vind de west vleteren ook heel lekker hoor.
Maar er zijn er in mijn ogen betere
De mensen die roepen en stoefen dat ze west vleteren in handen hebben gekregen hoeft allemaal niet voor mij.
Precies of het is godenbier...
Tongerlo!
Zeker met beetje tongerlokaas bij
LEKKER!
Maar er zijn er in mijn ogen betere
De mensen die roepen en stoefen dat ze west vleteren in handen hebben gekregen hoeft allemaal niet voor mij.
Precies of het is godenbier...
Tongerlo!
Zeker met beetje tongerlokaas bij
LEKKER!
37Vind ik ook hoor. West vleteren is lekker en goed maar niet het summum van de bieren.
38Had ik nog niet van gehoord, interessantoxiraantje wrote:Deze mannen maken sublieme bieren. Sterk straf en nat maar ozo lekker .
Ik wil wel graag eens een echte Westvleteren drinken, maar om er nu echt zo gek voor te lopen, dat is het denk ik niet waard. Degenen die hem al gedronken hebben, waar hebben jullie hem gevonden? Met het afhaalsysteem?
39Ooit in de Colruyt eens gekocht (was toen met een bon uit de Humo).met0t0 wrote:Had ik nog niet van gehoord, interessantoxiraantje wrote:Deze mannen maken sublieme bieren. Sterk straf en nat maar ozo lekker .
Ik wil wel graag eens een echte Westvleteren drinken, maar om er nu echt zo gek voor te lopen, dat is het denk ik niet waard. Degenen die hem al gedronken hebben, waar hebben jullie hem gevonden? Met het afhaalsysteem?
Was dat jaar dat ze verbouwingen deden en de kosten hoger uitvielen dan gepland. Dus ze hadden centjes nodig en hebben toen via Colruyt wat verkocht
40Dat had ik inderdaad gelezen, dat was best wel mooi meegenomen voor u danSanity penguin wrote:Ooit in de Colruyt eens gekocht (was toen met een bon uit de Humo).
Was dat jaar dat ze verbouwingen deden en de kosten hoger uitvielen dan gepland. Dus ze hadden centjes nodig en hebben toen via Colruyt wat verkocht
Ik heb het reservatiesysteem nog eens in detail bekeken en amai, wat een gedoe om eraan te geraken... Zeker dat ik nog naar daar over en weer zou moeten rijden om het bier te gaan halen en dan nog eens als ge graag het statiegeld (€12) voor de houten bak + flesjes terug zou willen krijgen. Dan verdoe ik er meer aan qua benzine
Momenteel houd ik het nog wel op Sint Bernardus
41Aaangezien Sint bernardus 12 praktisch hetzelfde is, is het de moeite niet om zo hard te zoeken en veel te betalen voor een 'echte' westvleteren.met0t0 wrote:Dat had ik inderdaad gelezen, dat was best wel mooi meegenomen voor u danSanity penguin wrote:Ooit in de Colruyt eens gekocht (was toen met een bon uit de Humo).
Ik heb het reservatiesysteem nog eens in detail bekeken en amai, wat een gedoe om eraan te geraken... Zeker dat ik nog naar daar over en weer zou moeten rijden om het bier te gaan halen en dan nog eens als ge graag het statiegeld (€12) voor de houten bak + flesjes terug zou willen krijgen. Dan verdoe ik er meer aan qua benzine
Momenteel houd ik het nog wel op Sint Bernardus
42Gaan helpen bij maat bij verbouwing.
Conclusie: 13 jupilerkes zijn ook wel lekker!
43Vooral die laatste 5 zekerShAmPi wrote:Gaan helpen bij maat bij verbouwing.
44Daar komt de hoofdpijn morgen...ShAmPi wrote:Gaan helpen bij maat bij verbouwing.
Alhoewel, het valt te zien op hoeveel tijd en hoeveel fristi ge daarna nog gedronken hebt
Ja inderdaad. Als ik alle kosten mee in rekening neem om zo'n bak van 24 Westvleteren 12's te gaan halen, dan kom ik op €65 ofzo uit...gamerke1992 wrote:Aaangezien Sint bernardus 12 praktisch hetzelfde is, is het de moeite niet om zo hard te zoeken en veel te betalen voor een 'echte' westvleteren.
Ik hoop dat er nog eens gewoon in de supermarkt zouden komen, anders laat ik het wel en ga ik voor Sint Bernardus 12.
45Ik ben nog eens naar die bierwinkel geweest Ik kan mij niet inhouden om meer mee te nemen dan ik van plan was. Maarja veel kost het nu ook niet hé