The Witcher 2 -> 9/10
Begint wel zeer moeilijk door heel veel informatie die je wordt gegeven over de wereld van de witcher. Als je niet de moeite neemt om alles te lezen is het spel zeer moeilijk te volgen. Sommige cutscenes duren wat lang door het traag praten van personages waardoor het gemakkelijker is gewoon de ondertiteling te lezen en doorspoelen. Dat waren de enigste minpunten van de game (de slechte optimalisatie voor pc niet meegerekend, want dat was verschrikkelijk).
Ik heb me enorm geamuseerd met dit spel, het is 1 van de weinige games waarbij je altijd goesting hebt om verder te spelen. Goed verhaal, interessante personages en zeer uitgebreide lore, maar vooral zeer leuke en aangename combat. Als er 1 ding verschrikkelijk was aan skyrim was het wel de combat, de witcher doet dit veel beter.
De keuzes die je in de game moet maken hebben een belang die ik nog in geen enkel spel ben tegengekomen, het leid namelijk vanaf chapter 2 tot een volledig ander spel die een tweede playthrough wel rechtvaardigt.
Zijmissies zijn inderdaad veel beter dan in meeste andere games, het voelt aan als onderdeel van het spel ipv goedkope bezighouding. Heb ze eigelijk allemaal gedaan behalve de poker en arm worstelen missies. De grappigste was allesins die waarin een troll constant vodka eiste
Ben nu wel wat gehyped om de 3e te spelen, zeker na het zien van een paar trailers. Maar het zal maar voor rond de paasvakantie of zomervakantie zijn aangezien het een enorm lang spel is.