Re: Final Fantasy XV

226
paveman wrote:Komt er geen verhaal DLC? Zo te zien ook geen trophies voor DLC dan, wat voor mij bijna altijd een + is.
En thnx Captain voor de uitleg!
No problem.
Ik denk dat je de "Episodes" DLC mag zien als verhaal DLC.

Nog wat bijkomend nieuws:

February 21 Update

PS4 Pro full-HD 60fps support
Limited-Time Quests: This time we’re getting Hunts as part of the new limited-time quests that are being added through the update.
Level cap increase from 99 to 120
Photo storage capacity increase from 150 to 200
Music Player available while riding Chocobos

DLC
Booster Pack+: Bundle that features Boost Sword weapon, Dragon Mod fishing rod, Aviol reel.
Booster Pack: Free version featuring the “Magitek Exosuit”

https://www.4gamers.be/nieuws/58152/1/F ... op-PS4-Pro

Belangrijk hier zijn de limited time Hunts!
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

227
Music player available while riding chocobos vind ik wel een goeie.
Het irriteerde me dat je tijdens het rijden op een chocobo geen nostalgische muziek af kon spelen... Veel beter dan alleen dat leuke, maar wel saaie, chocobo deuntje.
Image

228
paveman wrote:Music player available while riding chocobos vind ik wel een goeie.
Het irriteerde me dat je tijdens het rijden op een chocobo geen nostalgische muziek af kon spelen... Veel beter dan alleen dat leuke, maar wel saaie, chocobo deuntje.
Het vrolijke deuntje past wel minder wanneer je in de nacht rondloopt, dan speelt zo'n creepy liedje en dan plots CHOCOBO theme :P

Het booster exosuit zal niet aanwezig zijn in de komende update, wél later, na een wijziging want ze lijken te veel op de Power Rangers. Ongetwijfeld door de komende reclame van de film.

Al de laatste details voor de komende DLC kan je hier lezen: https://eu.square-enix.com/en/blog/febr ... -atr-recap

229
De pre order A King's Tale: Final Fantasy XV (voorheen enkel via 1 winkel in Amerika als ik me niet vergis) zou binnenkort gratis beschikbaar moeten zijn volgens https://www.4gamers.be/nieuws/58423/1/A ... downloaden

Vandaag en morgen wordt de nieuwe update gelanceerd met voornamelijk level cap van 99 naar 120 en limited time hunts die geïntroduceerd worden.
Morgen zou ook normaal gezien de Booster Pack actief moeten worden, gelijkaardig aan het Holiday Pack qua functie maar niet qua inhoud natuurlijk.

231
A King's Tale FFXV kan je al gratis downloaden voor de PS4.

Episode Gladiolus 15 min gameplay:

Eventuele toekomstplannen en het gebruik van pc-power (soort van tech demo):

En mensen die willen kunnen meedoen aan tijdelijke hunts.
Hunt nummer 3 zal binnenkort starten (morgen)

232
De afgelopen maand zijn er Timed Quests toegevoegd en leaderboards.
De game krijgt dus regelmatig updates.
Zo ook deze week.
Er is nu ook een survey voor wat misschien latere (update/dlc) content wordt. Je kan het via het hoofdmenu zien van de game. En de keuzes zijn echt wel goed, ze variëren van story content, naar playable characters en upgrades van magic etc. De survey vraagt om 1 optie te kiezen, maar ik zou ze graag allemaal willen ;(

233
Je kan wel alles willen, maar dus niet krijgen :p
Met al die updates krijg ik het idee dat ik maar beter een jaar kan wachten voor ik met de game begin. Kwestie dat eens ik klaar ben met een game, er niet zo makkelijk naar terugga voor nieuwe updates. Teveel andere games daarvoor...
Image

234
Kolm wrote:Je kan wel alles willen, maar dus niet krijgen
Inderdaad, maar ze tonen veel te interessante content en laten je kiezen tussen veel te interessante content, terwijl sommige onderdelen van de al reeds gegeven updates twijfelachtig zijn, of ze eerst hun focus legden op minder interessante zaken...
Kolm wrote: Met al die updates krijg ik het idee dat ik maar beter een jaar kan wachten voor ik met de game begin. Kwestie dat eens ik klaar ben met een game, er niet zo makkelijk naar terugga voor nieuwe updates. Teveel andere games daarvoor...
Zo zou ik ook durven denken, maar weet wel dat de toegevoegde Timed Quests een puntensysteem hanteren waar je een nieuw wapen mee kan scoren. Hoe lang dit actief blijft weet ik niet. Dus je hebt kans om dat te missen. De problemen zijn echter dat het event in januari-februari dat ook had en nu dus ook niet meer beschikbaar is, alsook dat de leaderboards gedomineerd worden door cheaters en ook dat je al een hoog level moet hebben en minstens de game al moet hebben uitgespeeld. De Timed Quests zijn voor de terugkerende gamers m.a.w. Een laag level geeft zeer weinig kans op hoog te scoren in de leaderboards en dus een langere grind voor het nieuwe wapen. Best dat je rond level 100 zit in feite met post-ending equipment.

Ik heb lang nog niet alles gedaan, maar ik ben lv 110 van de 120, heb semi goede post-ending gear en ik pers er alles uit wat ik kan, wat leidde tot 1x hoog te scoren en dus genoeg punten te verzamelen voor het nieuwe wapen.

236
Final Fantasy gaat voor mij toch vooral over de singleplayer ervaring. En die wapens uit online uitdagingen zullen daar niet noodzakelijk voor zijn denk ik. Het feit dat je die wapens pas met een hoog level kan krijgen zegt eigenlijk al dat het meer is om de game nog wat te rekken nadat je hem uit hebt.
Image

237
Het is en blijft singleplayer natuurlijk. De online uitdagingen zijn niet echt online, gewoon leaderboards en updates via internet.

Het voelt voor mij ook zo om de game wat te rekken of misschien eerder als de tijd te overbruggen tussen de grote DLC packs. Maar ik vind het een zeer spijtige zaak dat je zo een hoog level moet hebben (ook de verhaallijn moet afgewerkt zijn, dus een hoog level en in chapter 1 zitten helpt niet). Er zijn velen die er nog niet aan kunnen meedoen. Ik mag van geluk spreken dat ik al mag meedoen en het nieuwe wapen heb.

238
Ach, tegen de tijd dat een ander er aan toe is zal er vast alweer nieuwe content zijn die misschien nóg weer beter is. Games die regelmatig worden bijgewerkt zijn aan de ene kant mooi (er blijft altijd wat te doen), maar aan de andere kant is het funest voor verzamelaars zoals jij.
Sterkte daarmee :P ;)
Image

239
paveman wrote:Ach, tegen de tijd dat een ander er aan toe is zal er vast alweer nieuwe content zijn die misschien nóg weer beter is. Games die regelmatig worden bijgewerkt zijn aan de ene kant mooi (er blijft altijd wat te doen), maar aan de andere kant is het funest voor verzamelaars zoals jij.
Sterkte daarmee
Het gevoel van eerlijkheid en de tijdsfactor die er bij deze semi online beleving is, blijven persoonlijk voor mij de belangrijkste factoren. Dus, ook al ben ik een verzamelaartje, speelt dat in feite een mindere rol. Het is door die factoren dat juist de verzameldrang in een hogere versnelling gaat, want als je die factoren weghaalt kan je op jouw tempo aan alle content geraken.

Eerlijkheid:
- dat ik de content kan voltooien t.o.v. vergevorderde gamers
- niets zegt dat als je geen level 120 bent je geen recht hebt op de rewards
- geen cheaters die gebruik maken van glitches en de leaderboards domineren

Tijdsfactor:
- alles kan zo maar verdwijnen, zodat je je kans kan gemist hebben
- niet iedereen heeft evenveel tijd om te gamen

240
Speaking of the devil...

Ik heb gemerkt dat de rewards zijn aangepast.
Je krijgt normaal punten voor een algemeen totaal en een specifiek totaal (dat 2 weken geldig is)
De punten voor het algemeen totaal zou nu een boost gekregen hebben (als ik het goed heb, sommige punten zijn met een factor 50 gestegen).
Ook mensen die meedoen en buiten de top 10.000 raken krijgen nu ook punten.
Een goede zaak.