Re: PXtR BBQ 2017
32Als we nu afspreken dat iedereen een beetje goed weer opspaart voor 20 augustus dan komt dat ook helemaal in orde!
33MmmmSora_Lizard wrote:Zalm is goed voor de mens en schijnt dit jaar volop voorradig te zijn!
Ik zal kijken of we een fijn rooster kunnen meebrengen (sowieso doen we dat voor veggie).
Nog iemand die veggie eet? Dan kunnen we misschien elk iets anders meebrengen en dan is er ook wat afwisseling eh
34Hmm, mss ff hier lezen? https://www.pressxtorevive.com/forum/vi ... 312#p58312W.O.L.F. wrote:MmmmSora_Lizard wrote:Zalm is goed voor de mens en schijnt dit jaar volop voorradig te zijn!
Ik zal kijken of we een fijn rooster kunnen meebrengen (sowieso doen we dat voor veggie).
Nog iemand die veggie eet? Dan kunnen we misschien elk iets anders meebrengen en dan is er ook wat afwisseling eh
35Ik zal naar goede gewoonte er weer niet bij zijn. Ik moet werken. The troublesome life of a nurse.
37Wij thuis zijn eigenlijk niet echt BBQ'ers (is dat een woord? ). Wel ben ik een vleeseter
38Tja, het moest niet per se een BBQ zijn. Het begon op Pure in 2009 met de wens elkaar te ontmoeten IRL. Een BBQ leek toen een goed uitgangspunt. Ik als gewoon member toentertijd beweerde iets te luid dat ik dat wel zou organiseren.
Zaak was eerst een min of min centrale locatie te vinden waar e.e.a. georganiseerd kon worden. Bereikbaar voor mensen uit België en uit Nederland. Al gauw bleek dat er voor elke gemeente weer andere regels golden voor zowel de politie als ook de brandweer zodra het gezelschap uit meer dan een x aantal personen zou kunnen bestaan. Ik had echt geen idee hoeveel leden konden en wilden komen. 20, 100 of 300? Er zouden toilethokjes beschikbaar moeten zijn, voor mannen en vrouwen gescheiden en meer van dat soort voorschriften.
Hoe zou de bevoorrading moeten geschieden? Alles zelf inkopen en dan waar laten? Een catering inschakelen? En dan als adres opgeven Het Mastbos, ingang Ulvenhout en dan na de 34e spar linksaf?
Nou ja, uiteindelijk heb ik een oplossing gevonden en sindsdien bestaat er een jaarlijkse Forum BBQ.
Zaak was eerst een min of min centrale locatie te vinden waar e.e.a. georganiseerd kon worden. Bereikbaar voor mensen uit België en uit Nederland. Al gauw bleek dat er voor elke gemeente weer andere regels golden voor zowel de politie als ook de brandweer zodra het gezelschap uit meer dan een x aantal personen zou kunnen bestaan. Ik had echt geen idee hoeveel leden konden en wilden komen. 20, 100 of 300? Er zouden toilethokjes beschikbaar moeten zijn, voor mannen en vrouwen gescheiden en meer van dat soort voorschriften.
Hoe zou de bevoorrading moeten geschieden? Alles zelf inkopen en dan waar laten? Een catering inschakelen? En dan als adres opgeven Het Mastbos, ingang Ulvenhout en dan na de 34e spar linksaf?
Nou ja, uiteindelijk heb ik een oplossing gevonden en sindsdien bestaat er een jaarlijkse Forum BBQ.
39Frans mooie uitleg over de historiek van de BBQ.
Ik bedoelde er totaal niets mee. Een BBQ is ideaal om volk bij elkaar te krijgen!
Ik bedoelde er totaal niets mee. Een BBQ is ideaal om volk bij elkaar te krijgen!
40dan weet ik al wat jij de voorbije dagen gedaan hebt Frans !Sora_Lizard wrote:Zalm is goed voor de mens en schijnt dit jaar volop voorradig te zijn!
41Tijd om dit topic af te sluiten. Tijd om te vertellen dat ook de zevende Community BBQ goed is verlopen met tevreden deelnemers en prima weer. De gastheer en gastvrouw en hun kinderen hebben zich weer van hun beste kant laten zien. Iedereen bracht zijn of haar beste humeur mee en de stemming was opperbest, het eten overvloedig en lekker.
Er zijn zelfs records verbroken zoals die van aanreis afstand en tijd, Nederland blijkt groter dan gedacht en het record van zakdoekje leggen!
7 Community BBQ's hebben we gekend, beginnende in 2010 elk jaar m.u.v. 2015.
7 schijnt een geluksgetal te zijn.
De stad Rome werd gebouwd op 7 heuvels en telde 7 koningen.
In de klassieke oudheid waren 7 'planeten' bekend.
In de klassieke oudheid onderscheidde men 7 wereldwonderen.
In Vergilius' Aeneis zwerft Aeneas 7 jaar rond, van Troje tot Italië.
Volgens sommige religies schiep God de wereld in zes dagen, waarbij de 7e dag (de sjabbat) een heilige dag is. Dit bepaalt ook de lengte van de week in dagen.
In de antroposofie wordt het leven in fases van 7 jaren ingedeeld. De oorsprong van deze gedachte ligt in de astrologie; de omwenteling van de planeet Uranus om de zon en die van de maan om de aarde.
De Rooms-Katholieke Kerk kent 7 sacramenten.
Er zijn in zijn eenvoudigste vorm 7 chakra's.
Er zijn 7 hoofdzonden.
Er zijn 7 dwergen in het sprookje Sneeuwwitje en de zeven dwergen.
Er zijn 7 geiten in het sprookje De wolf en de zeven geitjes.
De reus uit het verhaal van Klein Duimpje liep op 7mijlslaarzen.
In de verhalen van James Bond heeft de agent als geheim nummer 007.
Er zijn 7 Harry Potterboeken.
Er zijn 7 Gruzielementen in de Harry Potterboeken.
De 7 kristallen bollen is een Kuifje-album.
Al met al lijkt het me een goed aantal om er als organisator mee te stoppen en indien mogelijk het stokje over te dragen aan de volgende. Vanzelfsprekend zal ik diegene met goede raad terzijde staan, gebaseerd op de 7 jaar ervaring die ik heb opgedaan.
Ik dank jullie allen hartelijk voor de goede sfeer telkens opnieuw en het in mij gestelde vertrouwen. Met name het eerste jaar waarbij iedereen 'nieuw' was en niemand elkaar kende. (M.u.v. een paar mensen die elkaar al IRL hadden ontmoet tijdens TeamOPM bijeenkomsten.)
Tot slot nog een plaatje van de deelnemers in 2012, een van de topjaren van de Community BBQ, zonder namen maar met Youri en Marc van OPM, ons lijfblad destijds.
Er zijn zelfs records verbroken zoals die van aanreis afstand en tijd, Nederland blijkt groter dan gedacht en het record van zakdoekje leggen!
7 Community BBQ's hebben we gekend, beginnende in 2010 elk jaar m.u.v. 2015.
7 schijnt een geluksgetal te zijn.
De stad Rome werd gebouwd op 7 heuvels en telde 7 koningen.
In de klassieke oudheid waren 7 'planeten' bekend.
In de klassieke oudheid onderscheidde men 7 wereldwonderen.
In Vergilius' Aeneis zwerft Aeneas 7 jaar rond, van Troje tot Italië.
Volgens sommige religies schiep God de wereld in zes dagen, waarbij de 7e dag (de sjabbat) een heilige dag is. Dit bepaalt ook de lengte van de week in dagen.
In de antroposofie wordt het leven in fases van 7 jaren ingedeeld. De oorsprong van deze gedachte ligt in de astrologie; de omwenteling van de planeet Uranus om de zon en die van de maan om de aarde.
De Rooms-Katholieke Kerk kent 7 sacramenten.
Er zijn in zijn eenvoudigste vorm 7 chakra's.
Er zijn 7 hoofdzonden.
Er zijn 7 dwergen in het sprookje Sneeuwwitje en de zeven dwergen.
Er zijn 7 geiten in het sprookje De wolf en de zeven geitjes.
De reus uit het verhaal van Klein Duimpje liep op 7mijlslaarzen.
In de verhalen van James Bond heeft de agent als geheim nummer 007.
Er zijn 7 Harry Potterboeken.
Er zijn 7 Gruzielementen in de Harry Potterboeken.
De 7 kristallen bollen is een Kuifje-album.
Al met al lijkt het me een goed aantal om er als organisator mee te stoppen en indien mogelijk het stokje over te dragen aan de volgende. Vanzelfsprekend zal ik diegene met goede raad terzijde staan, gebaseerd op de 7 jaar ervaring die ik heb opgedaan.
Ik dank jullie allen hartelijk voor de goede sfeer telkens opnieuw en het in mij gestelde vertrouwen. Met name het eerste jaar waarbij iedereen 'nieuw' was en niemand elkaar kende. (M.u.v. een paar mensen die elkaar al IRL hadden ontmoet tijdens TeamOPM bijeenkomsten.)
Tot slot nog een plaatje van de deelnemers in 2012, een van de topjaren van de Community BBQ, zonder namen maar met Youri en Marc van OPM, ons lijfblad destijds.
42Frans, kan je geen korte handleiding 'hoe organiseer ik een pxtr bbq?' maken? Dan kunnen wij makkelijker inschatten wat er bij komt kijken en hoe we het zouden aanpakken
43Goed idee. Ik zal er binnenkort eens aandacht aan bestedenW.O.L.F. wrote:Frans, kan je geen korte handleiding 'hoe organiseer ik een pxtr bbq?' maken? Dan kunnen wij makkelijker inschatten wat er bij komt kijken en hoe we het zouden aanpakken