Re: Het auto topic

76
Ik heb mijn rijbewijs nu 45 jaar, schadevrij, en gebruik principieel geen telefoon of smartphone tijdens het rijden. Ik ben dan onbereikbaar. Is het belangrijk dan zijn daar speciale plaatsen voor aangeduid met 'P' van Phone home. ;)

Alcohol drink ik zelden of nooit sinds ik mijn rijbewijs heb en als ik nog moet rijden dan daalt het alcohol gebruik tot absoluut ZERO!
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

77
Sora_Lizard wrote:Ik heb mijn rijbewijs nu 45 jaar, schadevrij, en gebruik principieel geen telefoon of smartphone tijdens het rijden. Ik ben dan onbereikbaar. Is het belangrijk dan zijn daar speciale plaatsen voor aangeduid met 'P' van Phone home. ;)

Alcohol drink ik zelden of nooit sinds ik mijn rijbewijs heb en als ik nog moet rijden dan daalt het alcohol gebruik tot absoluut ZERO!
Chapeau!! :cool: :Tp:
Image

78
Sora_Lizard wrote:Ik heb mijn rijbewijs nu 45 jaar, schadevrij, en gebruik principieel geen telefoon of smartphone tijdens het rijden. Ik ben dan onbereikbaar. Is het belangrijk dan zijn daar speciale plaatsen voor aangeduid met 'P' van Phone home. ;)

ik drink gewoon NOOIT alcohol en nu ik zelf een auto heb nog minder....

83
paveman wrote:Ik ben er ook echt heel erg slecht in Kolm. Ik ben elke keer gewoon blij als ie voor een beurt weg moet: bij de garage poetsen ze 'm dan als service helemaal op! :D
Daarom net doe ik het liever zelf. Meestal gebruiken die poetsservices niet de meest vriendelijke produkten voor je auto en vooral je lak. Time is money en hoe goedkoper hoe beter meestal is het motto. Krassen en swirls zijn dan bijna een zekerheid.. probeer ik dat net te vermijden. Ik doe liever alles zelf. Ik word er ongelooflijk zen van en het geeft serieuze voldoening als de auto terug staat te blinken.
Image

84
Bij mij is het vooral omdat ik nu op een appartement woon en dan leg je niet even snel de tuinslang naar buiten om je auto te wassen. Zelfde voor de stofzuiger. Ik ben altijd gewend geweest om het bij mijn ouders op de oprit te doen en dan zit de tuinslang (regenwater) net aan de deur van de garage en het stopcontact ook. Dus als ik in België ben, dan probeer ik het wel eens te doen, maar vaak heb ik dan op die 1-2 dagen zoveel te doen dat het er stomweg niet van komt. Hier zou het met emmers waters ook kunnen, maar dat is best wel een gezeul en vind ik vooral bij afspoelen wat lastig. Zeker als hij erg vuil is, dan spuit ik hem liever eerst even af voor ik er met een spons over ga en met een emmer heb je niet hetzelfde sterke effect. Dan kan het wel is zijn dat het vuil er maar tot halverwege is afgelopen ofzo :P
Maar ach, een beetje luiheid is het misschien ook wel. Ik zou ook gewoon naar een doe-het-zelf-carwash kunnen gaan...
Image

85
Kolm wrote:Bij mij is het vooral omdat ik nu op een appartement woon en dan leg je niet even snel de tuinslang naar buiten om je auto te wassen. Zelfde voor de stofzuiger. Ik ben altijd gewend geweest om het bij mijn ouders op de oprit te doen en dan zit de tuinslang (regenwater) net aan de deur van de garage en het stopcontact ook. Dus als ik in België ben, dan probeer ik het wel eens te doen, maar vaak heb ik dan op die 1-2 dagen zoveel te doen dat het er stomweg niet van komt. Hier zou het met emmers waters ook kunnen, maar dat is best wel een gezeul en vind ik vooral bij afspoelen wat lastig. Zeker als hij erg vuil is, dan spuit ik hem liever eerst even af voor ik er met een spons over ga en met een emmer heb je niet hetzelfde sterke effect. Dan kan het wel is zijn dat het vuil er maar tot halverwege is afgelopen ofzo :P
Maar ach, een beetje luiheid is het misschien ook wel. Ik zou ook gewoon naar een doe-het-zelf-carwash kunnen gaan...
Ging net zeggen: gewoon naar de wasbox gaan? Al is de zeep dat de leeste wasboxen gebruijen te agressief. Maar om eens goed af te spuiten zou het wel kunnen.
Image

88
NTGSruler wrote:
RoyVdW wrote:Oei een autotopic. Dit is mijn oto Hyundai I20 Poppack iets duurder dan mijn koersvelo :smug:
Image
Best leuke auto vind ik. Die i40 station wagens van Hyundai vind ik ook wel iets hebben.
Agreed. Geen idee hoe ze rijden, though.
Image

90
Gamefreak wrote:
NTGSruler wrote:Auto weer dialed in. Gefoamed, gewassen, ontijzerd, terug gewassen, gedroogd, velgen in de wheelwax en lak in de Collinite 845. Auto weer mooi beschermd. :love: :love:
dat was ook al weer 8 jaar geleden zeker :idea:
:hug: Nope. Was 2 weken geleden. De Collinite een maand een half denk ik. Maar puur omdat ik de auto gekleid had heb ik terug opnieuw een wax aangebracht voor maximale bescherming.
Image