Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1082
Paar Blu-roykes aangeschaft.

Sweeney Todd 8/10: Ben totaal geen fan van musicals maar deze is toch wel een uitzondering met mooie steampunk Londen als setting.

The Last Samurai 8/10: Goed acteerwerk van Cruise, emotioneel. Film duurt 153min maar voelt korter aan.

I am Legend 8,5/10: Blijft goede actie al heb ik deze al 5x gezien. Leuk alternatief einde. Jammer dat die maar 100min duurt.

Public Enemies 7/10: Goede actie en schietpartijen.

American Gangster 7,5/10: Extended Edition duurt 3 uur en dat is toch wel wat lang voor zo'n trage film waar niet bijzonder veel actie in zit. Slaapverwekkend.

Inglorious Basterds 8,5/10: Tarantino films zijn altijd lekker bloederig met goede verhaallijn. Ook zijn zijn films altijd lang +150min.

Curious Case of Benjamin Button 8,5/10: Echt mooi en emotioneel naar het einde toe. Wel langdradig met +160min maar verveelt niet.
Image

1083
RoyVdW wrote:Paar Blu-roykes aangeschaft.

Sweeney Todd 8/10: Ben totaal geen fan van musicals maar deze is toch wel een uitzondering met mooie steampunk Londen als setting.

The Last Samurai 8/10: Goed acteerwerk van Cruise, emotioneel. Film duurt 153min maar voelt korter aan.

I am Legend 8,5/10: Blijft goede actie al heb ik deze al 5x gezien. Leuk alternatief einde. Jammer dat die maar 100min duurt.

Public Enemies 7/10: Goede actie en schietpartijen.

American Gangster 7,5/10: Extended Edition duurt 3 uur en dat is toch wel wat lang voor zo'n trage film waar niet bijzonder veel actie in zit. Slaapverwekkend.

Inglorious Basterds 8,5/10: Tarantino films zijn altijd lekker bloederig met goede verhaallijn. Ook zijn zijn films altijd lang +150min.

Curious Case of Benjamin Button 8,5/10: Echt mooi en emotioneel naar het einde toe. Wel langdradig met +160min maar verveelt niet.
dat was inderdaad een hele rakker...

1084
Stany7 wrote:Spiderman Homecomming 20/10

Zalige film, zeker voor een MARVEL nerd zoals mij <3
Ik mis Garfield wel als spidey maar Tom Holland doet dat ook zeer goed.
Garfield zou ook nooit een knul van 15 kunnen spelen.
Nu wil ik die game nog vlugger spelen op de PS4 :D
Damn ik wil hem zien haha laatst een spiderman marathon gehouden en het blijven toch allemaal zo zalige films :D
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

1092
Annabelle: Creation 7/10
Het verhaal rond de pop wordt voortgezet. In The Conjuring kon je al kort kennismaken met de pop en daarna kreeg ze zelfs een hele film die spijtig genoeg door velen niet wauw werd gevonden. Nu is er een prequel op de eerste Annabelle film. Het verhaal wordt dus verteld over het ontstaan van de pop (snappie? Creation). Een groep weeskinderen samen met de begeleider wordt het huis uitgezet en krijgt van een zeer genereus koppel de mogelijkheid om te verblijven op hun boerderij. De man des huizes is een poppenmaker en de vrouw wordt zeer weinig getoond aangezien ze al jaren niet meer uit haar bed geraakt. Al snel beginnen er vreemde zaakjes te gebeuren in huis.
Er zit wel constant een spanning in de film. Jammer dat er uiteindelijk zoveel jumpscares inzitten wat ik redelijk cheap vind. Ook werd er iets teveel een gezicht geplakt op de demoon en kreeg het een iets te menselijke vorm. Ik had iets meer opbouw verwacht, aangezien de horror al snel start op een hoog niveau.
Toch nog een plezante film met toch wel een goed verhaal erbij. Ook leuk om een paar easter eggs te vinden met een dikke knipoog naar de vorige films. Het niveau van The Conjuring wordt niet gehaald, maar ik verwacht toch dat als er een nog een nieuwe Annabelle film komt, de Warrens erbij betrokken gaan geraken.
Image

1094
Toon8 wrote:Dunkirk -> 7/10

Na alle aandacht die deze film kreeg had ik er toch ietsje meer van verwacht. Cinematografisch gezien was de film wel uitstekend.
Akkoord. Heb hem onlangs ook gezien. Het genre moet je liggen.

The Matrix Trilogie 7,5/10

1: 8,5/10
2: 7/10
3: 6,5/10

Had al veel erover gehoord maar nog nooit aan gedacht ze te zien/kopen Mijn vriendin heeft toevallig stockoverschot in hun winkel dus kreeg ik ze gratis. De eerste is de beste en dan gaan ze aflopend. De derde is echt overdreven actie en Sci-fi. Het is wel indrukwekkend dat deze films dateren van 1999 en 2003. De special effects zijn knap en zeker de bullet-time. Het zette me aan het denken dat deze AI ons echt zou kunnen overnemen in de toekomst zoals FB onlangs dat onderzoek nog heeft stopgezet met die robots omdat ze zogezegd hun eigen taal gingen ontwikkelen. Intelligent leven ontwikkeld nl. een taal om communicatie zo efficiënt mogelijk te maken dit hoeft niet perse bedreigend te zijn. Dat is de reden dat er in EU zoveel talen zijn op de kleine oppervlakte. Het IQ ligt wereldwijd beslist lager :D
Image

1095
Gods of Egypt -> 6/10

Hersenloze actie maar zeer entertainend. Sommige acteurs wel heel slecht acterend en zouden beter zwijgen, zoals die Bek.

The Founder -> 7.5/10

Zeer interessant om het verhaal van McDonalds te zien, wist er wel iets van maar toch ook niet veel. Minpunt was dat het verhaal vooral gefocust was op Ray die de amerikaanse droom wilde waar maken koste wat het kost, en zo vaak als de goede wordt voorgesteld en de broers als bekrompen. Sterke prestatie van Michael Keaton en Nick Offerman, beste scenes waren met die twee.
Image