NTGSruler wrote:gamerke1992 wrote:+++ ik had een jobaanbieding gekregen van een grote firma
+++ met hoog loon, mooie auto, laptop, vergoedingen (kleren, kapper,lunch,...)
+++ vandaag mee gaan praten
+++ klinkt allemaal fantastisch
--- maar dat betekent wel weggaan van mijn huidige job die ik enorm graag doe en waar ook kansen beschikbaar zijn
--- dilemma
Volg je hart zoals ze hier zeggen maar gebruik mss toch ook maar je verstand. Uit verschillende posts van jou concludeer ik dat je erg graag in het ziekenhuis werkt. We willen allemaal graag hogerop geraken en goed verdienen, maar dit weegt echt niet op tegen elke dag met goesting te gaan werken ondanks mss de mindere verdienste. Ik spreek uit ervaring. Vrouwlief is nogal "lastig" op dat vlak. Kort gezegd: Ze doet nu een job die 1000 euro minder betaalt per maand. Maar ik heb nu elke dag een gelukkige, blije vrouw in huis. Dat haar werk op 190meter van thuis is helpt ook natuurlijk. Maar you get the point...
++++ Nog 2 dagjes in Den Helder en vrijdag beginnen aan 3 weken verlof en genieten van de feestdagen.
++++ Eindelijk nog eens deftig kunnen gamen binnenkort.
Wat jij hier allemaal typt is juist precies wat ik bedoelde met volg je hart.

Ik wilde niet teveel voor gamerke invullen, dus heb er niet teveel omschrijving bij gegeven, maar ik had wel hetzelfde idee als jij.
Ik beredeneerde juist: de meeste mensen die hun verstand gebruiken gaan alleen voor het geld. Jij beredeneert: gebruik je verstand, doe waar je gelukkig van wordt

Ik denk dat iedereen hier juist moet doen wat hij/zij leuk vindt om te doen, regardless of wat het betaalt. Het is me tijdens een kort verblijf in Dubai op een congres vol met rijke stinkerds nog maar eens meer dan ooit duidelijk geworden: geld maakt absoluut niet gelukkig.
Plezier hebben in je job, iets voor je medemens betekenen etc. wel.