Re: Horizon Zero Dawn
93Ik ga het nieuws over de DLC maar even vermijden omdat ik de hoofdgame nog niet gespeeld heb en dus niks van spoilers wil 
95Zondag koop ik de game over in seal bij een vriend
Die had zijn ps4 omgeruild voor een pro en kreeg die game erbij, maar hij had dat toch al. Dus ik ben heel benieuwd.
96Toen ik het speelde was er een ding dat best grappig was. Aloy was een berg aan het beklimmen en zei: "don't look down". Ik keek dus naar beneden en Aloy zei: "Oh dammit".
Ik ben erg benieuwd naar de DLC. Er zullen ook nieuwe wapens in zitten: http://www.gamepur.com/news/26998-horiz ... dates.html
Ik ben erg benieuwd naar de DLC. Er zullen ook nieuwe wapens in zitten: http://www.gamepur.com/news/26998-horiz ... dates.html
97Een nieuwe update brengt ultra hard mode en new game+ naar het spel!
https://blog.eu.playstation.com/2017/07 ... ifficulty/
https://blog.eu.playstation.com/2017/07 ... ifficulty/
100Ik ben nu al een kleine maand met de game bezig (heb helaas niet al te veel tijd om te gamen) en moet zeggen dat de game ontzettend leuk is. Qua gameplay is de game echt goed en grafisch is de game bloedmooi. Het verhaal daarentegen is niet bijster spannend (op dit moment bij mij dan) maar dat kan veranderen. De game biedt veel variatie in hoe je alles kunt aanpakken en de variatie aan wapens is echt heel tof. Toch vind ik wel dat de game te weinig zijmissies heeft. Ook 'leven' sommige plekken in de game niet echt naar mijn idee. Het haalt de sfeer van de game in mijn ogen wat weg. Het concept van de game verdiend echter wel een dikke 10! Ik hoop dat we hier in de toekomst nog meer van gaan zien want ik zie groeimogelijkheden.
101Een documentaire met commentaar van de makers van het spel. Het duurt een uur, maar is erg interessant
102Heb toevallig deze docu gisteren gezien. Is inderdaad de moeite waard om te bekijken.minermb wrote:Een documentaire met commentaar van de makers van het spel. Het duurt een uur, maar is erg interessant![]()
103Heb de game sinds een paar dagen uitgespeeld en mijn conclusie is dat de game echt wel leuk is en qua hoofdverhaal ook goed zit, maar veels te weinig zijmissies heeft. Had echt het idee dat hier veel meer in had gezeten, maar het is helaas wat bij gebleven. Hopelijk een leermoment voor het vervolg. Ook meer leven in de dorpjes creëren zou wel tof zijn. Het voelde af en toe zo doods aan. Aloy zelf als hoofpersonage is interessant genoeg om te volgen. Vooral tegen het eind leer je haar echt kennen en het verhaal daar omheen is de moeite waard. Echter is ze qua personage niet echt consequent. Ene kant is ze eigenlijk een bloeddorstige wilde, en andere kant is ze een zachtaardige heldin. Ben er nog niet helemaal over uit hoe ik daar precies over moet denken.
Het jagen op machines is tof en bij tijden ook echt uitdagend, maar op een gegeven moment weet je wel hoe je de zaak moet aanpakken en gebruik je eigenlijk enkel dezelfde wapens nog maar. De moeilijkste vijanden waren imo de vliegende vijanden. Vooral de Stormbird was met regelmaat een harde noot om te kraken. De uitdaging die daar echter in zat was wel heel tof.
De graphics van de game zijn geweldig. Vooral de jungle heen lopen is een waar genot. Je blijft met regelmaat stilstaan om de natuur te bewonderen, maar het is wel jammer dat naast het jagen op machines, je er eigenlijk weinig kon doen. De verschillen in de gebieden zijn wel heel mooi uitgewerkt. Je hebt van alles wat, wat de game enkel ten goede kwam. Ik vond het geweldig om door de ruïnes van oude steden te lopen. Ook was de hoofdstad Meridiaan een waar genot om even doorheen te wandelen.
Als ik de game een cijfer mocht geven, dan is een 8 of 9 op zijn plek. De game laat echter wat steken vallen op het gebied van verhaal en zijmissies. Daarin had de wereld veel meer kunnen worden gevuld. Ik denk dat dit te maken heeft omdat dit GG eerste RPG was. Beginnersfoutjes om maar zo te zeggen. Toch hebben ze een zeer vermakelijke game uitgebracht die ik aan iedereen wel kan aanraden.
Het jagen op machines is tof en bij tijden ook echt uitdagend, maar op een gegeven moment weet je wel hoe je de zaak moet aanpakken en gebruik je eigenlijk enkel dezelfde wapens nog maar. De moeilijkste vijanden waren imo de vliegende vijanden. Vooral de Stormbird was met regelmaat een harde noot om te kraken. De uitdaging die daar echter in zat was wel heel tof.
De graphics van de game zijn geweldig. Vooral de jungle heen lopen is een waar genot. Je blijft met regelmaat stilstaan om de natuur te bewonderen, maar het is wel jammer dat naast het jagen op machines, je er eigenlijk weinig kon doen. De verschillen in de gebieden zijn wel heel mooi uitgewerkt. Je hebt van alles wat, wat de game enkel ten goede kwam. Ik vond het geweldig om door de ruïnes van oude steden te lopen. Ook was de hoofdstad Meridiaan een waar genot om even doorheen te wandelen.
Als ik de game een cijfer mocht geven, dan is een 8 of 9 op zijn plek. De game laat echter wat steken vallen op het gebied van verhaal en zijmissies. Daarin had de wereld veel meer kunnen worden gevuld. Ik denk dat dit te maken heeft omdat dit GG eerste RPG was. Beginnersfoutjes om maar zo te zeggen. Toch hebben ze een zeer vermakelijke game uitgebracht die ik aan iedereen wel kan aanraden.
104Ik raad zeker the frozen wilds aan. Het is een goede uitbreiding van het verhaal en er zijn erg leuke zijmissies 
105Die koop ik wel een keer als die in de aanbieding is. Heb nog een redelijk grote backlog die eerst mijn aandacht nodig heeft.minermb wrote:Ik raad zeker the frozen wilds aan. Het is een goede uitbreiding van het verhaal en er zijn erg leuke zijmissies