Firewatch 7,5 à 8/10
Leuke game, maar heel kort. Zeker alles onderzoeken en free roamen door de bossen zijn zeer leuk en rustgevend. Ook het verhaal vooraf was mooi op touw gezet zodat je weet wat je in dat bos als brandwacht komt doen en hoe je er terecht bent gekomen. Zelf wordt je heel benieuwd hoe de personages eruit zien omdat de onderlinge communicatie zo meeslepend is ook al zie je ze nooit. Door een save bug heb ik de game in één sessie moeten uitspelen terwijl ik nog maar één dag moest doorlopen. Dat was even een tegenvaller, maar gelukkig is deze game toch goed en in een speedrun te voltooien binnen de twee uur.
Hellblade: Senua's Sacrifice 6 à 6,5/10
Moeilijk te raten. Had hoge verwachtingen maar die zijn helaas niet ingelost. Het spel is duidelijk overhyped vind ik. De graphics zijn goed, maar de game is een achtervolging van visuele puzzels die gelukkig worden opgelicht eens je in de buurt bent anders ben je soms aan een guide gekluisterd. De stenen die je moet vinden brengen een heel verhaal mee, maar die zijn vaak veels te lang en er wordt ook constant gepraat of gefluisterd in de game wat soms vervelend is aangezien er altijd ondertitels in beeld zijn en je niet constant alles kan lezen of zonder titels verstaat want het is toch gevorderd Engels. Dat stoorde me. Had meer actie verwacht. De gevechten zijn niet moeilijk op auto moeilijkheidsgraad, maar bij de voorlaatste en eindbaas heb ik toch geswitcht naar makkelijk aangezien deze eerder zeer frustrerend konden zijn en gewoon oneerlijk door de zwerm vijanden. Het ontwijk en afweer systeem was wel goed. Visueel zijn gevechten een spektakel zeker in het begin werd ik overdonderd, maar dat wordt snel repetitief door de beperkte moves en soorten vijanden. De twee eerste bazen zijn magnifiek uitgewerkt, maar die minotaurus duisternis monster was echt onduidelijk hoe te verslaan en ook soms volledig onzichtbaar in het donker. Voelde best oneerlijk aan en geluk hebben met hoe die aanvalt of je op tijd afweert ed. daarom hier de switch. De game vond ik doorgaans heeeel vreemd en moeilijk te volgen wat nu net de bedoeling was. Soms wat raar en beangstigend dat was de bedoeling en goed uitgewerkt. Wist soms ook niet zo goed waarheen terwijl het een lineaire game is met maar één weg. Totaal aparte ervaring. Heb wel een video guide gebruikt voor alle stenen te unlocken aangezien er geen chapter select is en ik niet van plan was om alles opnieuw te doen. Heb de game in één sessie uitgespeeld dus is best kort ongeveer zes uur. Een ervaring ipv gefocust op gameplay en eerder een bloedmooie interactieve film zoals The Order alleen mentaal doordacht. Eerlijk gezegd toch een teleurstelling en geen €20 waard dus blij dat ik gewacht heb tot een sale. Zal wslk komen omdat dit iets totaal anders was. Heavenly Sword is de enigste game die ik ook van Ninja Theory heb gespeeld en vond ik nochtans wel heel goed, maar soms ook frustrerende gevechten en een beruchte eindbaas op hel mode die ik enkel op normaal heb kunnen verslagen. Geef mij maar een God of War IV.
Omtrent de platinum die is heel simpel omdat je enkel het spel moet uitspelen en die stenen moet focussen (ze liggen meestal gwn op je pad en makkelijk te vinden dus geen grind ofzo). MAAR als je dit spel bv moest uitspelen op de hoogste moeilijkheidsgraad had dit enorm frustrerend geweest en had die heel lastig geweest.
Re: Welke game speelde je het laatste uit?
1082ik kan je grotendeels vinden in je oordeel over Hellblade, echter heb ik de game een hoger cijfer toevertrouwd. Het was wel een speciale ervaring maar ik had ook meer in de richting van Heavenly Sword gedacht ondanks dat die game al dik 10 jaar is. Daardoor lag de lat wellicht te hoog.
1083Mja ze hebben de game ook opzettelijk aantrekkelijk gemaakt voor throphy hunters zoals The Order aangezien die zo meer aandacht krijgt vermoed ik en een bredere doelgroep bereikt. Dit was volgens mij een testproject, maar een sequel zal uitblijven denk. Het typeert NT ook om een ééndagsvlieg uitblinker te maken. Het thema is apart en een vreemde ervaring dat niet iedereen kan bekoren drm de veel uiteenlopende meningen op fora. Begrijp evengoed jouw 9 dan iemand anders zijn 4 bv. Prachtige vocale en muzikale omlijsting. Zeer moeilijk te zeggen hoe iemand het ervaart.Gamefreak wrote:ik kan je grotendeels vinden in je oordeel over Hellblade, echter heb ik de game een hoger cijfer toevertrouwd. Het was wel een speciale ervaring maar ik had ook meer in de richting van Heavenly Sword gedacht ondanks dat die game al dik 10 jaar is. Daardoor lag de lat wellicht te hoog.
Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
1084Ben ook wel eens met je review van Firewatch. Uiteindelijk heb ik er wel een maand tijd in gestoken Heb alles heel rustig gedaan, met dikwijls een paar dagen pauze ertussen. Het einde vond ik dan weer een beetje minder
1085Ja het einde was een lichte tegenvaller, maar had wel zoiets verwacht. Ook wel goed dat alles dan duidelijk wordt en in elkaar valt en hoe het zit met de zogezegde duistere kant van het bos. Gelukkig voor jouw geen bug dan ;pMr.Wolf wrote:Ben ook wel eens met je review van Firewatch. Uiteindelijk heb ik er wel een maand tijd in gestoken Heb alles heel rustig gedaan, met dikwijls een paar dagen pauze ertussen. Het einde vond ik dan weer een beetje minder
Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
1086Until Dawn: Rush Of Blood 7,5/10
Aangezien ik pas mijn VR bril heb, en deze dus gratis was, moest ik als horror liefhebber dit toch geprobeerd hebben. Het verhaal is heel miniem. Je zit altijd in een karretje en rijdt doorheen spooky omgevingen. Voor elk level is er een soort van circusdirecteur die wat tegen je zegt en dan begint het level. Dacht dat er een stuk of 7 levels zijn. Doorheen elk level schiet je of op vijanden van de gewone until dawn of op targets die overal op hangen.
Het spel moet het voornamelijk hebben van de jumpscares wel. Er zitten wel een paar echt enge stukken in. Vaak dat je in een donkere gang ofzo rijdt, en opeens gaan de lichten uit. Na een paar seconden gaan ze terug aan en staat er opeens een mannetje voor je neus. Zo ben ik in het 2e level bijna gestorven van het verschieten
Voor de rest niet echt iets speciaals op aan te merken. Je kan het met een controller spelen, of met je motion controllers. Voor de echte ervaring is het het leukste om de laatstgenoemde te gebruiken. Kun je echt richten.
Aangezien ik pas mijn VR bril heb, en deze dus gratis was, moest ik als horror liefhebber dit toch geprobeerd hebben. Het verhaal is heel miniem. Je zit altijd in een karretje en rijdt doorheen spooky omgevingen. Voor elk level is er een soort van circusdirecteur die wat tegen je zegt en dan begint het level. Dacht dat er een stuk of 7 levels zijn. Doorheen elk level schiet je of op vijanden van de gewone until dawn of op targets die overal op hangen.
Het spel moet het voornamelijk hebben van de jumpscares wel. Er zitten wel een paar echt enge stukken in. Vaak dat je in een donkere gang ofzo rijdt, en opeens gaan de lichten uit. Na een paar seconden gaan ze terug aan en staat er opeens een mannetje voor je neus. Zo ben ik in het 2e level bijna gestorven van het verschieten
Voor de rest niet echt iets speciaals op aan te merken. Je kan het met een controller spelen, of met je motion controllers. Voor de echte ervaring is het het leukste om de laatstgenoemde te gebruiken. Kun je echt richten.
1087Persona 5 eindelijk uitgespeeld na 96 uur. Topgame maar soms wat overdreven uitgerokken. Aanrader!
1088Red Dead Redemption. Vermakelijke game. Had er misschien iets teveel van verwacht though.
1089Het is een zeer goede game, minstens even goed als GTA5, maar misschien nog altijd overhyped.Elexus wrote:Red Dead Redemption. Vermakelijke game. Had er misschien iets teveel van verwacht though.
1090Ja door de jaren heen is dat idee gegroeid in mijn hoofd dat Red Dead Redemption echt een geweldige game was met innovatieve mechanics en een super verhaal (allemaal puur door de hype van anderen). Nu, de game is zeker pure kwaliteit, maar mijn verwachtingen lagen gewoonweg te hoog. Daar kan de game op zich niet aan doen. Plus, ik wist het einde al want ja, internet en spoilers. -_-Tjeefkeuh wrote:Het is een zeer goede game, minstens even goed als GTA5, maar misschien nog altijd overhyped.Elexus wrote:Red Dead Redemption. Vermakelijke game. Had er misschien iets teveel van verwacht though.
1091Ai! Dat verhaal en het einde waren juist het enige dat RDR voor mij de moeite waard maakten. Ik zag idd ook de kwaliteit wel ergens in terug, maar was absoluut niet omver geblazen. Scheelt het dat open-wereld games niet direct mijn beste genre zijn, maar ik had er destijds ook absoluut meer van verwacht.Elexus wrote:Ja door de jaren heen is dat idee gegroeid in mijn hoofd dat Red Dead Redemption echt een geweldige game was met innovatieve mechanics en een super verhaal (allemaal puur door de hype van anderen). Nu, de game is zeker pure kwaliteit, maar mijn verwachtingen lagen gewoonweg te hoog. Daar kan de game op zich niet aan doen. Plus, ik wist het einde al want ja, internet en spoilers. -_-Tjeefkeuh wrote:Het is een zeer goede game, minstens even goed als GTA5, maar misschien nog altijd overhyped.Elexus wrote:Red Dead Redemption. Vermakelijke game. Had er misschien iets teveel van verwacht though.
Ik weet ook nog dat mijn vrouw al helemáál niet begreep wat ik er aan vond en ik het vervelend vond dat ik haar niet écht ongelijk kon geven....
1092Bastion. Moest wat wennen aan de manier van verhaalvertelling maar echt nog een mooie, goedgemaakt game. De muziek is ook super zalig dus ik ga me dadelijk de soundtrack eens aanschaffen.
1093Uncharted: The Lost Legacy. Geweldige game die helaas aan de korte kant is. Een aanrader voor iedereen die Uncharted heeft gespeeld.
1094vind ik ook, al miste ik Drake iewat tochbillie91 wrote:Uncharted: The Lost Legacy. Geweldige game die helaas aan de korte kant is. Een aanrader voor iedereen die Uncharted heeft gespeeld.
1095@Elexus; Ga je voor de plat die is behoorlijk taai heb ik gelezen
RiME 5,5/10
Mijn verwachtingen zijn opnieuw niet ingelost. (zoals bij Hellblade) Hoe kan Sony nu een prijs van €40 verantwoorden voor een game zoals deze? Saaaaaai, een best korte walking platform simulator. Vaak onduidelijk waar je naartoe moet door de vele verborgen paden zeker in hoofdstuk 3. Dat jongetje kan enkel 'aah' en 'oeh' roepen en wat springen. De klimsequenties zijn er in overvloed en gaan traag soms springt ie totaal een andere kant op en moet je opnieuw. Je bent ook aan een guide gekluisterd want zonder is die ook niet echt te doen want alles ligt heel goed verborgen. Zonder de game omschrijving te lezen op PSN heb je ook geen flauw idee wat je allemaal moet doen of wat het verhaal is. Daarom geef ik deze game net een voldoende ik had veel meer gameplay verwacht en gehoopt. Wnr gaat Sony nu eens deftige games geven zoals InFamous First Light bv. paar jaar geleden. Altijd indies. Het positieve is wel dat een paar levels mooie panorama's hebben het eerste hoofdstuk vond ik dan ook het leukst. Rustgevend wat rondlopen, maar wordt gauw doelloos. Echt mooie graphics dat wel, maar dat is het dan ook. Vond er niks aan in principe. Het puzzel moeilijkheidsniveau kan ik niet goed inschatten want heb het met een guide gedaan had geen zin om uren te zoeken naar de verborgen gangen, lichten, blokken,... Denk dat de puzzels wel meevallen. Beetje Ether One gevoel denk dat dit onmogelijk is om alles volledig zelf op te lossen en plat te halen.
Firewatch daarentegen is ook een walking sim maar die is wel heel goed om even te vergelijken het kan echt heel anders aanvoelen.
Benieuwd wat anderen ervan vinden.
RiME 5,5/10
Mijn verwachtingen zijn opnieuw niet ingelost. (zoals bij Hellblade) Hoe kan Sony nu een prijs van €40 verantwoorden voor een game zoals deze? Saaaaaai, een best korte walking platform simulator. Vaak onduidelijk waar je naartoe moet door de vele verborgen paden zeker in hoofdstuk 3. Dat jongetje kan enkel 'aah' en 'oeh' roepen en wat springen. De klimsequenties zijn er in overvloed en gaan traag soms springt ie totaal een andere kant op en moet je opnieuw. Je bent ook aan een guide gekluisterd want zonder is die ook niet echt te doen want alles ligt heel goed verborgen. Zonder de game omschrijving te lezen op PSN heb je ook geen flauw idee wat je allemaal moet doen of wat het verhaal is. Daarom geef ik deze game net een voldoende ik had veel meer gameplay verwacht en gehoopt. Wnr gaat Sony nu eens deftige games geven zoals InFamous First Light bv. paar jaar geleden. Altijd indies. Het positieve is wel dat een paar levels mooie panorama's hebben het eerste hoofdstuk vond ik dan ook het leukst. Rustgevend wat rondlopen, maar wordt gauw doelloos. Echt mooie graphics dat wel, maar dat is het dan ook. Vond er niks aan in principe. Het puzzel moeilijkheidsniveau kan ik niet goed inschatten want heb het met een guide gedaan had geen zin om uren te zoeken naar de verborgen gangen, lichten, blokken,... Denk dat de puzzels wel meevallen. Beetje Ether One gevoel denk dat dit onmogelijk is om alles volledig zelf op te lossen en plat te halen.
Firewatch daarentegen is ook een walking sim maar die is wel heel goed om even te vergelijken het kan echt heel anders aanvoelen.
Benieuwd wat anderen ervan vinden.