Natuurlijk is het ook een meerwaarde. Het is opeens de verplichting dat we een hele week moeten gaan ipv de 4 dagen en het feit dat een 2ejaars minder moet gaan als ons. We hebben ook tegenstrijdige mails. Anneleen (onze leerkracht) zegt dat we enkel moeten zien dat we aan die 50 dagen komen. Of je nu 4 of 5 dagen gaat, maakt niet uit. Tijdens de trajectbegeleiding heeft ze ook gezegd dat we maar 4 dagen moeten. De anderen zeggen dat het globaal is dat je verplicht 5 dagen moet. Dit staat nergens vermeld!The Wastelander wrote:Zoals Kolm al zei, der is een ombudspersoon van uw opleiding normaal gezien. Wat ik nog wel kan zeggen, wat ik mij herinner was dat het aantal dagen stage meer te zien was als dit moet je minstens gedaan hebben. In die zin, als uw 50 dagen erop zouden zitten voor het ''einde'' van uw stage, dat ge wel gewoon verder moet doen tot het einde van uw stage. (Zo had ik volgens de andere logica al kunnen stoppen in eind april ipv half mei omdat ik mijn dagen al had). En hoewel ik zeker aanraad om dat na te vragen bij ombuds / docent, schat ik dat de meesten wel eerder het standpunt zullen hebben dat de extra (hetzij onvoorziene dagen) stage een meerwaarde zijn.Mr.Wolf wrote:Ik heb momenteel een heel lastig ding voor op school. Vanaf volgende week begint onze stage en dan moeten we elke week gaan tot 17 mei. Tegen ons is gezegd geweest dat we 4 dagen per week stage hebben en 1 dag thuis mogen blijven. Dit kwam omdat we onze stage opnieuw moesten doen. De normale periode loopt in het eerste trimster van eind september tot begin januari. Die periode moeten de normale studenten 4 dagen gaan + 1 dag naar school omdat ze nog 4 vakken hebben. Wij hebben al die vakken gedaan en zijn er van geslaagd. Hierdoor zouden wij 4 dagen moeten gaan en 1 dag mogen thuisblijven.
Nu heeft iedereen dit al op de stageplaats geregeld dat we een bepaalde dag mogen thuisblijven. Alles was nu geregeld dus, maar opeens krijgen we een bericht aan dat we plots 5 dagen per week stage moeten doen. Dit vonden wij precies niet echt kunnen. Velen van ons hebben op die vrije dag ook al dingen ingepland enzo, en nu worden we precies gestraft, omdat wij dit opnieuw moeten doen. De enigste vereiste die onze stagebundel staat, is dat er 50 dagen gewerkt moet zijn. 2 leerkrachten hebben nu gezegd dat we die 5 dagen moeten gaan, terwijl mijn leerkracht heeft gezegd dat we gewoon moeten zien dat we aan de 50 dagen komen. Je mag dan 5 dagen gaan, of je mag 4 gaan. Uiteindelijk komt het erop neer dat wij meer tijd dan zouden moeten stoppen in stage, terwijl dit niet overeenkomt met onze studiepunten.
Nu waren we van plan om toch verdere stappen te zetten, maar weten niet echt goed en wat. Iemand raad hierbij?
Ik vraag me dan ook af waarom ik heb zitten werken voor die 2ejaars vakken dan? Kon ik toen beter een sabat nemen en die nu doen. Had er niets veranderd geweest. Het probleem is ook dat 1 van de vrouwen die zegt dat we dit zo moeten doen, zelf ombudsvrouw is. Hierdoor dachten we of naar stuvo te gaan of een andere ombudsvrouw van een ander jaar te nemen.