Re: Far Cry 5

61
fsterchele23 wrote:
Toon8 wrote:Vissen mocht toch wel wat beter uitgelegd worden in de game. Lukte nooit om zelfs maar ene te vangen. Tot dat ik las dat je r2 moet indrukken om hem aan de haak te slaan, toen ik dit voor het eerst uitprobeerde kreeg ik de tutorial te zien over vissen. Mooi op tijd dadde :)

Voor de rest fantastisch goede game, beste in de reeks voor mij. Zit wel nog maar halfweg ...
Nie echt problemen gehad me vissen ik. Als de lijn rood wordt alle knoppen loslaten en tegenin de richting van de vis sturen kan ik meegeven.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Het was gewoon frustrerend dat ik de tutorial niet te zien kreeg toen ik hem nodig had, maar wel te zien kreeg toen ik op internet gekeken had hoe het moet. Een hoop tijd verprutst.
Kolm wrote: Bij mij werden onderaan het scherm altijd de controls getoond van zodra ik mijn hengel in het water gooide en zodra een vis aan de haak zat te sabbelen, dan kwam daar dat je R2 moest indrukken om hem aan de haak te slaan. Het tonen van deze controls/tutorials kon je wel uitzetten en in het geval van bv auto's vond ik het wel vervelend dat de hele linkerkant van het scherm een tijdje met controls gevuld was als je net in je auto zat. Maar het uitzetten wilde ik ook weer niet, omdat je dan bij wat nieuws soms niet wist hoe het werkte. Zo waren de controls voor vliegtuigen/helicopters (kruisje en rondje voor gas en rem) naar mijn gevoel omgekeerd tov landvoertuigen (R2 en L2 voor gas en rem). Ik was dus regelmatig na instappen in een heli, alles voor mij aan het stukschieten voor ik opsteeg :shh:

In het options menu is ook een onderdeel met tutorials dat vanalles uitlegt, weet alleen niet vanbuiten of en hoe het vissen daar wordt uitgelegd.

Moet enkel nog de 10 featured multiplayer map wins halen voor de platinum, level 20 en 100 kills zullen tegen die tijd ook wel komen.
Ik kreeg dat ook te zien onderaan maar had niet door dat je op r2 moet duwen wanneer je controller begint te bewegen, zal wel aan mij liggen zeker :P
De controls voor vliegtuigen en helikopters kan je ook veranderen, tussen klassiek in shooter. Had dat ergens gelezen en in het begin van de game al veranderd.
Image

62
De platinum is binnen! :party:

Ik deel de mp ervaring hier ook maar even:
5u nodig gehad voor 10 wins op multiplayer featured maps. Heel veel neon map gehad, maar heel vaak de pech dat ik wisselde naar het team dat verliest of bijna nooit in het team van de beste 2-3 spelers kwam. Het was dus echt schrapen. Mijn laatste win voor de trophy was zelfs compleet onverwacht. De map die gekozen werd, was geen featured map toen ik begon te spelen, maar blijkbaar wel 5u later :lol: Ik twijfelde nog om wel/niet een andere lobby te zoeken maar zag dat we na 30 seconden al 5 wins voorstonden, dus ik dacht 'laat maar gaan, probeer straks wel andere te kiezen'. En dan op het einde plots *Pling* :D
Het verbaasde me dat ik best vaak in de top 3 overall stond van de deathmatches, vaak 10+ kills haalde en bijna altijd een k/d > 1. Dat is voor mij echt uitzonderlijk normaal (Kijkt naar MOH Warfighter...)

@Marty: Ik begrijp nu ook beter wat je bedoelde, hoe vaak dat ik niet op mijn team aan het schieten was omdat er enkel bij die op dat moment geen nametag verscheen :-"

@Toon: Ik heb eigenlijk niet de moeite genomen om zover in de besturing te gaan kijken... Het is niet dat ik constant met heli's en vliegtuigen bezig was. Bij AC Origins was ik toen wel gaan kijken omdat ik echt bij elke stap zowat iets anders gebeurde dan verwacht. De nieuwe controls daar waren voor mij te afwijken om goed te krijgen...
Image

64
Marty wrote:Zo de online trophies zijn nu uit de weg. Nu verder met het verhaal
Nice! :cool:

Ik probeerde uit te vogelen wat het release schedule was van de DLC, maar ik leek nog geen release datums ervan te kunnen vinden? :think:
Image

66
fsterchele23 wrote:Kwet enkel vab far cry 3 dat ergens einde mei uitkomt voor seasonpasshouders

Inderdaad, 29 mei. Dat was enige wat ik kon vinden...
Image

69
fsterchele23 wrote:Trophies van far cry 3 zijn lijk nog nie online te zien maar wel offline xd en kolm je had gelijk de co-op zit er niet in

Trophies zijn idd nog niet online, maar Powerpyx heeft wel al de guide op waar je ze eventueel ook kan zien. Dat de co-op trophies er niet inzitten vind ik precies ni zo erg, ik weet dat er eentje was waarmee ik best wat had zitten kloten. Dat de hele co-op er niet inzit is natuurlijk wel jammer voor mensen die het wel graag spelen :p

Uit Powerpyx guide:
What’s Different in Classic Edition?

- It’s the PS4 Version with better Performance & Graphics (there’s a 4 weeks early-access period for season pass owners of Far Cry 5)
- Removed Trophies (All Co-Op + 1 Trial Trophy): Here We Come, Return to Sender, Rocking the Boat, Hide and Seek, Late Night Pick-up, Getting Even, Let the Trials Begin
- Changed Trophy Values: Needle Exchange is now Silver instead of Bronze
- The Co-Op and online Features have been removed from this version

http://www.powerpyx.com/far-cry-3-class ... e-roadmap/
Image

72
NTGSruler wrote:Ondertussen gemerkt dat je bezig bent met Far Cry 3 Classic. Ik hoef deze nu niet direct opnieuw te spelen maar de co op was nu niet direct wat ik wou spelen destijds.
Co op zit nie in de classic. Die 4 trophies zijn dus weg. Ti superawesome xd volledig eerste eiland al gedaan qua collectables eb sidequests. Vnv verderdoen aan verhaallijn

Image

73
fsterchele23 wrote:
NTGSruler wrote:Ondertussen gemerkt dat je bezig bent met Far Cry 3 Classic. Ik hoef deze nu niet direct opnieuw te spelen maar de co op was nu niet direct wat ik wou spelen destijds.
Co op zit nie in de classic. Die 4 trophies zijn dus weg. Ti superawesome xd volledig eerste eiland al gedaan qua collectables eb sidequests. Vnv verderdoen aan verhaallijn

Nice!! :cool:
Image

74
Deze game is de volgende op mijn lijstje (nadat ik doom uit heb gespeeld). Ik vond de father edition die ik heb gekocht wel cool. Daarmee heb ik nu ook mijn allereerste figurine in mijn mancave. Ik heb nog nooit eerder een figure gekocht.
Image