True dat. Daarnaast biedt ICT ook een hoop meer werkzekerheid dan maatschappelijk werk. Ik weet niet of het overal zo gaat, maar een maat van mij heeft pakt een stuk of 4 a 5 jobaanbiedingen gekregen en heeft ondertussen al een job en hij is nog geeneens afgestudeerd.paveman wrote:Wel meer dan maatschappelijk werk ShAmPi! Dat is echt schandalig onderbetaald!!
Kop op Mr. Wolf! Geef niet op! De wet van Murphy heeft je nu genadeloos te pakken gehad (eerst je eerste klote stage, nu een begeleider die zelf duidelijk niet geschikt is voor maatschappelijk werk en vervolgens het opleidingshoofd die ook niet verder kan kijken dan z'n neus lang is....), maar wellicht dat je met enige moeite toch nog snel stappen kunt maken. Al is het maar dat je kunt zeggen dat je ook dit jaar hebt afgerond - met een goede uitleg kun je dit iets goeds voor op je cv maken: je bent geen opgever!!
Ik weet niet of ik het laatste jaar stage ook nog zou doen, ondanks gamerke zijn goede argument dat je dan een bachelor zou (kunnen) hebben. Ik ben van mening dat je dingen die (op lange termijn) energie kosten, die je niet leuk vindt, altijd zo snel mogelijk moet stoppen. Je hebt geen zekerheid van dat je hierna je papiertje idd hebt en daarnaast is (levens)geluk veel belangrijker dan een bepaalde functie, titel of opleiding die je gehaald hebt.
Een jaar, zonder zekerheid van slagen in een veld waar je jezelf duidelijk moet strekken om niveau op te halen, is best een lange tijd in dat licht.
Ondertussen zou het misschien goed zijn om te kijken welke IT opleiding je zou willen doen en onderzoeken of je hier ergens verderop in kunt stromen vanwege hetgeen je tijdens deze opleiding hebt gedaan. Als je daar bijv. in jaar 2 in zou kunnen stromen, zou je inderdaad 2 jaar 'verliezen', maar m.i. wel minimaal 2 jaar levensvreugde 'terugwinnen'.
Succes met de keuzes die je moet maken!
Hoewel ik zeker akkoord ben met wat je zegt over geluk, moet ik toch zeggen dat je het belang van dat papier niet mag onderschatten. Er zijn natuurlijk diploma's die relatief weinig waard zijn, maar hoger onderwijs diploma hebben is (zeker statistisch gezien) niet slecht.