Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1202
Heb zelf geen problemen gehad met GoW. Soms wel even frustratie op bepaalde punten maar was altijd leuke uitdaging want deze games zijn altijd graaf goed. Speel ook zelf enkel wat nodig is voor de plat dus heb enkel degene op hard uitgespeeld die nodig waren. Die op PS4 is de enige die ik nog moet spelen.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

1203
RoyVdW wrote:Heb zelf geen problemen gehad met GoW. Soms wel even frustratie op bepaalde punten maar was altijd leuke uitdaging want deze games zijn altijd graaf goed. Speel ook zelf enkel wat nodig is voor de plat dus heb enkel degene op hard uitgespeeld die nodig waren. Die op PS4 is de enige die ik nog moet spelen.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
met de story niet Royski, maar die trials.... grrrrrr

1205
Assassin's Creed: Odyssey 7/10
Well... deze hebben we ook weer gehad :p
In deze nieuwste game van Ubisoft over hun sluipmoordenaartjes worden we terug gesmeten naar het oude Griekenland tijdens de Peloponnesische oorlog. Dit is een oorlog tussen Athene en Sparta. Je hebt in het begin al de keuze om te kiezen tussen 2 speelbare personages nl. Kassandra of Alexios. Ik vond het verhaal precies beter passen bij een vrouwelijke protagonist, dus heb ik gekozen voor Kassandra. Om te proberen om zo weinig mogelijk te spoilen, ga ik enkel de opzet meedelen. Je speelt dus als een afstammeling van de legendarische koning Leonidas (yup, die gozer met zijn spartanen die effe gingen proberen de Perzen tegen te houden). Toen je een kind was, werd je genadeloos van de berg gesmeten, omdat je niet goed genoeg was. Op mysterieuze wijze heb je de val overleefd en spendeer je de rest van je leven als Mysthios, oftewel een griekse mercenary. Nieuwsgierig naar je eigen verleden, ga je op zoek naar je familie. Dit is dus het hoofdverhaal van het spel. Al snel kom je er ook achter dat er een geheime orde is (wat? geheime orde in assassin's creed?) genaamd The Cult Of Kosmos. Valt dus wat te vergelijken met de tempeliers. Dit wordt dan de 2e questline. Vermoord alle cult members. Hier zit je wel effe aan, aangezien er een stuk of 40/50 zijn? Ten slotte is er ook nog een derde, kleine main quest die redelijk goed verborgen zit. Ik ga direct eerlijk zijn. Ik vond het verhaal dit jaar best zwak! Er gebeurde redelijk weinig echt coole dingen in het verhaal. De Cult members opjagen was best nog wel cool, maar na een tijdje heb je dat ook weer gezien. Het hoofdverhaal was ook redelijk vaak gewoon hetzelfde. De meeste personages die je tegenkwam lagen mij ook niet :p Ik kon bv. die Alkibiades zijne kop niet zien. De uiteindelijk conclusie van het verhaal vond ik dan ook echt slecht. Ik heb niet het gevoel dat ik het spel heb uitgespeeld... Het was er opeens. Ik weet nog dat Origins ook een redelijk saai verhaal had. Tot de laatste 1/4 ervan. Toen werd het echt goed. Hier had ik dat gevoel echt niet. Er gebeurde echt te weinig vond ik. Het einde van die kleine questline vond ik dan nog het beste (en die was eerlijk gezegd nog wel goed :p ). De keuzes die je nu kon maken, waren dan weer wel een leuke toevoeging.
De wereld zelf was echt verschrikkelijk groot! Het heeft me dan ook rond de 90 uur geduurd voor ik overal was geweest. Dit vond ik dus best wel nice om te zien. Je had dan ook weer een boot gekregen à la Black Flag. Dit vond ik nu precies een beetje minder omdat we dit toch allemaal al eens gezien hebben. Het was soms ook wel een beetje zoeken naar een balans vond ik. In het begin was het spel echt wel moeilijk vond ik. Je kon zo goed als geen silent kills maken, want je was er gewoon te zwak voor en je alarmeerde iedereen in het kamp. Vanaf level 20 werd het spel dan weer te gemakkelijk.
Er zat ook een soort van karmasysteem in. Wanneer je teveel onrust stookt, gaat je beruchtheidsmeter naar boven waardoor je opgejaagd wordt door andere mercenaries. Ook dit was best wel leuk om te zien.
Een ander groot nadeel waren de activiteiten in de wereld. Er lagen honderden vraagtekentjes op de kaart, maar dit waren bijna altijd dezelfde dingen om te doen. Een vijandig kamp, een dier doodmaken, een fort,... Altijd gewoon bijna hetzelfde doen. De details in deze wereld vond ik dan wel weer fijn zoals de soldaten die 's avonds bv. alle lantaarns gingen aansteken.
Soms was het spel ook wel een beetje te gek voor woorden. Dan waren er bv. slaven die werden aangevallen door soldaten, en wanneer ik dan die slaven ging helpen, begonnen ze mij ook aan te vallen.
Ik vond het uiteindelijk zeer jammer dat deze game toch wel redelijk hard is tegengevallen, en snap bij velen niet dat ze dit de beste assassin's creed vinden. Ik denk dat deze absoluut niet in mijn top 5 staat. Hopelijk worden er weer wat verandering doorgevoerd naar de volgende in de reeks!
Image

1206
Rebel Galaxy 8/10

Gisteren heb ik Rebel Galaxy uitgespeeld en moet zeggen dat de game echt supertof is. De game is wat plat qua gameplay, maar zit wel solide in elkaar. Het vechten tegen andere ruimteschepen is leuk en, zeker in het begin, erg intensief. De game heeft wel een paar mankementen, namelijk dat je vaak wordt tegen gehouden door astroïde velden en dat vijandelijke schepen soms maar niet verschijnen. Ook moet je redelijk veel grinden om je geld binnen te spelen in de game. De game is makkelijk platinum te halen, al zit er één trophy tussen waar je even moet doorbijten om deze te krijgen. Niet zozeer omdat hij moeilijk is, maar omdat de vijand die je voor deze trophy moet verslaan zich vrijwel nooit laat zien. De game is qua muziek erg sfeervol en verveelt eigenlijk geen moment. Mooiste moment van de game zijn de grote gevechten waar een veelvoud aan schepen over het scherm heen vliegen en de raketten en lasers elkaar kruisen. Zeker in het begin van de game is het doorbreken van blokkades bij ruimtestations een super leuke opdracht. Je hebt dan namelijk nog maar een klein schip met weinig wapens, wat de strijd des te intensiever maakt. Ook leuk zijn de optionele dialogen in de game. Je krijgt de keuze om of als piraat of als held de game te gaan spelen. Dat heeft met de loop der tijd enkele consequenties in de game. Ook zijn er meerdere rassen in de game, met ieder een eigen taal. Dit is leuk en ook nog verbazingwekkend goed uitgewerkt. De makers hebben op dit punt echt moeite gedaan. Ik kan de game aan iedereen aanraden om een keer te proberen.
Image

1208
met0t0 wrote:Leuk om hier toch wel wat meer uitgebreide indrukken te lezen :cool:
zageventen euh inderdaad, heel aangenaam mannen !! doe zo voort !!

ikzelf heb RIME afgekluifd, figuurlijk. Zeer goede game, deed me denken enerzijds qua setting een beetje aan ICO en The Last Guardian. Qua gameplay ook aan voorgenoemde titels met een insteek van Prince of Persia....

9/10

1209
Return of the Obra Dinn 9/10

Je komt aan op een verlaten schip en je krijgt een kompas en een boek mee. Op het schip ligt een skelet. Je loopt ernaartoe en gebruikt je kompas. De laatste seconden van zijn leven krijg je te zien. Aan jou de taak om de naam van de moordenaar te achterhalen, hoe hij is gestorven en wat zijn naam is. Omdat dit het eerste lijk is, krijg je natuurlijk zijn naam cadeau en zie je het moordwapen duidelijk. Maar wie is nu de moordenaar? Dat is voorlopig nog een mysterie. Je komt weer terug in het heden en je struint het schip verder af. Je ziet nog een skelet liggen. Hier is weer hetzelfde verhaal. En nog een en nog een en nog een. Langzaamaan zie je hoe heel het schip ten einde is gekomen.

Het spel is van de maker van Papers Please. Het is waarschijnlijk al duidelijk, maar het doel is om erachter te komen hoe iedereen dood is gegaan op het schip. Bij de een is het duidelijk, bij de ander moet je even zoeken. Wie deed het en wie is de gestorvene. Sommige mensen zijn makkelijk te identificeren, terwijl je bij anderen deductie moet gebruiken. Het verhaal is ook erg goed gemaakt. Het begint eigenlijk bij het einde en beetje bij beetje kom je meer te weten van hoe het schip aan zijn desastreuze einde is gekomen. De art-style is ook vrij uniek en past zeker bij deze game. Het is een zwart/wit game gemaakt uit stippen.

Ik vond het zelf echt een fantastische game. De artstyle, muziek en het verhaal pasten zo goed bij elkaar en ik vond het leuk hoe de game werkte. Ik raad deze zeker aan!
Image

1210
Burly Men At Sea 7,5/10
Klein schattig spel over 3 mannen die besluiten om de wereld te gaan verkennen per boot. Elke playthrough duurt ongeveer tussen de 10 en 15 minuten. Elke keer gebeuren er dan een stuk of 3 dingen. Hier heb je dan weer verschillende keuzes. Meer valt er ook niet over het verhaal te vertellen :p
Het is zeer minimalistisch. Het lijkt eigenlijk zelfs alsof iemand zich goed heeft geamuseerd in Paint. En toch had ik het gevoel dat er ondertussen een heel levende wereld op het scherm werd getoverd. Misschien door al de kleine details? Ook was ik wel fan van de kleine geluidjes overal. Zo had je bv. een smid die telkens wanneer zijn hamer het zwaard tikte, zelf een geluidje maakte door een voice actor.
Voor de rest valt er best weinig over te zeggen. Ik heb me er toch wel mee geamuseerd!
Image

1211
Ghost Recon Wildlands: Narco Road DLC.

6/10

Tijd om te vervolledigen: 15u.

Ze hebben er een soort GTA-achtige versie van gemaakt. Jumps, Hill climbs, driften in de bochten, lost Cars zoeken, dierentransport, gewassen besproeien... En tussendoor Ghost missies doen..

Het gebied is onderverdeeld in 4 specifieke zones met elk hun baas. Bedoeling is volgers te krijgen door allerlei zijmissies te doen en de main missies uit te spelen. Als je 3500 volgers hebt is de zone vervolledigd. Die 3500 volgers kun je enkel krijgen door alles te doen in een bepaalde zone. Zo ben je dus "verplicht" alles te doen. Er zijn monstertrucks en nieuwe motoren in de DLC. Fun voor eventjes maar al snel wordt het een sleur om alles te vervolledigen.

De Fallen Ghosts DLC zou beter zijn, maar die moet ik nog beginnen. Voorlopig eventjes genoeg van de game.
Image

1213
Rise of the Tomb Raider 7/10

Heb recentelijk Rise of the Tomb Raider uitgespeeld en kan eigenlijk alleen maar zeggen dat de game tegen viel. Te beginnen met het verhaal. Opzich begint het verhaal leuk en aardig, maar zeker halverwege de game zakt het totaal in. Het tempo en de mysterie omtrent de Profeet in de game verdween als sneeuw voor de zon. Ik vond het einde van de game dan ook smerig tegen vallen. Ik had echt wat meer verwacht. Ook was de gameplay in mijn ogen matig. Het schieten werkte prima, maar was op geen enkel moment echt uitdagend. Ook het platform gedeelte liet erg te wensen over. Het springen van klif naar klif werkte met enige regelmaat bij mij niet en dat werkt frustrerend. Grafisch was de game ok, maar haalt het niet bij Uncharted. Ook het verschil tussen bepaalde plekken in de game qua graphics vond ik opvallend. In bepaalde gebieden, zeker in grotten, waren de graphics naar mijn idee ondermaats. Het sneeuwgebied vond ik daarentegen prachtig en erg leuk uitgewerkt. Toch was het geheel te wisselvallig om echt te spreken van een parel. De reden dat ik de game nog een 7 geef is dat de game in geheel wel onderhoudend was. De optionele uitdagingen in de game waren leuk en gaven je wat te oen als je even niet direct met het verhaal bezig was. Ook was het upgrade systeem goed uitgewerkt. Het upgraden van wapens werkte leuk en werkte bijzonder handig. Het vinden van voorwerpen was ook leuk in de game. Deze waren erg gedetailleerd uitgewerkt en de moeite waard om even te bekijken. De optionele tombes waren leuk om allemaal af te werken. Deze zorgden voor wat meer diepgang in de game.

Al met al een aardige game, maar er konden veel zaken beter.
Image

1214
billie91 wrote:Rise of the Tomb Raider 7/10

Heb recentelijk Rise of the Tomb Raider uitgespeeld en kan eigenlijk alleen maar zeggen dat de game tegen viel. Te beginnen met het verhaal. Opzich begint het verhaal leuk en aardig, maar zeker halverwege de game zakt het totaal in. Het tempo en de mysterie omtrent de Profeet in de game verdween als sneeuw voor de zon. Ik vond het einde van de game dan ook smerig tegen vallen. Ik had echt wat meer verwacht. Ook was de gameplay in mijn ogen matig. Het schieten werkte prima, maar was op geen enkel moment echt uitdagend. Ook het platform gedeelte liet erg te wensen over. Het springen van klif naar klif werkte met enige regelmaat bij mij niet en dat werkt frustrerend. Grafisch was de game ok, maar haalt het niet bij Uncharted. Ook het verschil tussen bepaalde plekken in de game qua graphics vond ik opvallend. In bepaalde gebieden, zeker in grotten, waren de graphics naar mijn idee ondermaats. Het sneeuwgebied vond ik daarentegen prachtig en erg leuk uitgewerkt. Toch was het geheel te wisselvallig om echt te spreken van een parel. De reden dat ik de game nog een 7 geef is dat de game in geheel wel onderhoudend was. De optionele uitdagingen in de game waren leuk en gaven je wat te oen als je even niet direct met het verhaal bezig was. Ook was het upgrade systeem goed uitgewerkt. Het upgraden van wapens werkte leuk en werkte bijzonder handig. Het vinden van voorwerpen was ook leuk in de game. Deze waren erg gedetailleerd uitgewerkt en de moeite waard om even te bekijken. De optionele tombes waren leuk om allemaal af te werken. Deze zorgden voor wat meer diepgang in de game.

Al met al een aardige game, maar er konden veel zaken beter.
de minste dus van de laatste 3 Bill ?