Ik heb even snel proberen te tellen en sinds de release van de PS4 heb ik 50-55 PS3-only games op 100%/platinum gezet en er nog wat andere gespeeld. Uiteindelijk heb ik dus wel meer games op de PS4 gespeeld in die periode, maar tegelijk voelt het alsof ik nog helemaal niet klaar ben met de PS3
De PS5 mag van mij ook komen, maar dat zou dan inderdaad vooral voor het gevoel van het uitpakken/starten enz van een nieuwe console zijn!

Het eerste jaar verwacht ik niet dat er superveel games uit gaan komen en dat er dus nog veel gewisseld zal worden. Dat was in het begin van de PS3 en PS4 ook zo voor mij. Dus ik begrijp wel dat er mensen zijn die wat langer wachten met het kopen van een nieuwe console tot er wat meer games voor zijn.
XMB valt nog wel mee qua traagheid en werkbaarheid ervan, maar de store op PS3 is echt een draak... Ik gebruikte eigenlijk altijd transaction management op PS3 om een net gekochte game te downloaden omdat laten downloaden vanaf de PC-store een freeze gaf van de PS3 bij opstarten. Recent bleek dat het opnieuw werkte om via de store op PC iets te laten downloaden naar je PS3 en dat is eigenlijk nog het handigste. Enige minpunt is dat je dan niks met je PS3 kan doen na opstarten tot hij klaar is met downloaden. Dat was voor de freeze problemen anders, downloads verschenen dan automatisch onder 'Netwerk'.
Hier staan de consoles naast de TV en op de PS4 Pro van Sora met daarop nog een Pro van mij kan vast nog wel een PS5 als het echt moet... Of de pro's komen naast elkaar met op elke 1 PS3 en 1 PS5 ofzo. We hebben nog wel wat tijd om daar over na te denken