Interessante discussie, waarbij we uit moeten kijken dat het geen verwijtende discussie wordt.
Het enige dat ik daarover even kwijt wil is dat ik het erg vervelend vind dat Sora in mijn beleving zo nu en dan persoonlijk wordt aangevallen. Zeker na alle tijd die hij hier in heeft gestoken steekt dat mij.
Een oprechte vraag die bij me opkomt bij het lezen van het commentaar van sterche en Roy is waarom jullie het hebben over niet vrij zijn in je speelkeuze of het voorbeeld van sterche over AC Odyssey. Of sterker: sterche, je hebt het erover dat je 'gestraft' zou worden dat je veel gamet? Ik begrijp die stellingname n.a.v. het voorgaande niet, dus ik zou graag de gedachtegang daarachter willen begrijpen.
Er wordt alleen een gewicht aan bepaalde platinums gehangen, je wordt niet gestraft voor het halen van veel platinums, of begrijp ik nu niet goed welk punt je probeert te maken?
Aangezien ik completionist ben kies ik er soms namelijk net zo goed voor om door te gaan voor 100% in game completion, na behalen van platinum. En ik speel nog regelmatig een potje PES, ondanks dat ik die platinum al een hele tijd heb. Dat ondanks mijn beperkte tijd voor het gamen. Of Ruler die nog minder tijd heeft om te gamen dan ik, maar nog steeds wel es GTSport of andere game speelt waar ie al platinum op heeft. Behalve dat we die tijd niet in een nieuwe/andere game stoppen: hoe zou ons dat benadelen in de lijsten?
Zoals ik al in de vroege delen van de discussie zei: ik heb totaal geen problemen met de huidige manier van bijhouden. Ik weet en accepteer dat ik vanwege eigen bedrijf, gezin/3 kinderen, sport etc. simpelweg minder tijd om te gamen heb dan anderen, wat uiteindelijk zal leiden tot een lage(re) ranking. Als er echter een 'eerlijkere' manier van bijhouden te vinden is, en voor mijn gevoel zijn opties 1/2 dat zeker, ben ik daar eerder voor- dan tegenstander van. Ik weet nog te weinig inhoudelijk van optie 1 en 2 om daar écht een keuze tussen te kunnen maken, maar heb nu simpelweg '2' gestemd omdat ik een verandering (of dat nou 1 of 2 is) op dit moment beter vind dan op de huidige manier voortzetten. Zo zie je maar weer hoe zoiets gaat: het gewicht van optie 3 weegt veel zwaarder dan optie 1 of 2