Re: PlayStation 5

76
RoyVdW wrote:Heb hier zelf nog quasi niks over gelezen. Wel grappig dat mensen iets pre-orderen en €50 betalen voor iets waar nog geen idee van is hoe en wat, hoe het eruit ziet en hoeveel het gaat kosten :P
Benieuwd. Wedden dat ze TLOUPII gaan remasteren voor PS5. Ze kunnen dat beter een releasegame maken met de nieuwe rekenkracht.
Voor een echte fan maken die dingen stomweg niet uit. Verder is er eigenlijk al ontzettend veel geweten over de PS5. Meeste daarvan staat in 2 artikels van Wired die exclusieve interviews hadden. Dat ga ik niet allemaal herhalen, maar hier zijn de links naar de artikels:
https://www.wired.com/story/exclusive-s ... n-console/
https://www.wired.com/story/exclusive-playstation-5/

Enige wat we nog niet weten:
- Exacte releasedatum
- Prijs
- Uitzicht
- Grootte van de SSD

TLOU2 remaster is vrij aannemelijk dat die naar PS5 komt. Of het al direct op release is, is nog even afwachten.
Image

77
Uiteraard weet ik dat Kolm dat het voor echte fans niet uitmaakt.
Ik bedoel maar dat er geen indicatie is van de dingen die nog onbekend zijn en dat zo'n mensen die halsoverkop snel reserveren om maar erbij te zijn (letterlijk) blind zijn. Dit is natuurlijk hun vrije keuze, maar ik zou het niet doen. De prijs bv. kan in mijn ogen variëren van €399, €499, €599 (PS3 toen) of zelfs €799 en €999. Die twee duurste zullen het wel niet worden want dan zal de verkoop niet goed gaan er zijn grenzen. Maar als ik zo zie naar de prijs van een Iphone? De release kan ook nog uitgesteld worden lijkt me logisch. Zelf vind ik zo'n zaken toch heel belangrijk dus ik wacht af en mss zelfs op een bundel als er al iets over de games geweten is.

Ben zeer benieuwd wat het gaat worden. Schaf mezelf sowieso een nieuwe 4K TV aan volgend jaar met HDR en alle dingen die nodig zijn dus dat wordt ook nog kiezen qua budget en specificaties :smug:
Image

78
RoyVdW wrote:Uiteraard weet ik dat Kolm dat het voor echte fans niet uitmaakt.
Ik bedoel maar dat er geen indicatie is van de dingen die nog onbekend zijn en dat zo'n mensen die halsoverkop snel reserveren om maar erbij te zijn (letterlijk) blind zijn. Dit is natuurlijk hun vrije keuze, maar ik zou het niet doen. De prijs bv. kan in mijn ogen variëren van €399, €499, €599 (PS3 toen) of zelfs €799 en €999. Die twee duurste zullen het wel niet worden want dan zal de verkoop niet goed gaan er zijn grenzen. Maar als ik zo zie naar de prijs van een Iphone? De release kan ook nog uitgesteld worden lijkt me logisch. Zelf vind ik zo'n zaken toch heel belangrijk dus ik wacht af en mss zelfs op een bundel als er al iets over de games geweten is.

Ben zeer benieuwd wat het gaat worden. Schaf mezelf sowieso een nieuwe 4K TV aan volgend jaar met HDR en alle dingen die nodig zijn dus dat wordt ook nog kiezen qua budget en specificaties :smug:
Zoals je zelf aangeeft is er wel degelijk een indicatie van de prijs. Die 100-200 euro meer of minder maakt voor de echte fans niet uit, die hebben er al lang geld voor opzij staan! Ze blind noemen vind ik dan ook erg overdreven.
Uitstel van release is mogelijk, maar daardoor gaan ze echt niet hun pre-order cancellen. Hoogstens teleurgesteld zijn dat ze langer moeten wachten.
Als je nu nog op release een bundel wilt, dan ga je echt geluk moeten hebben bij online shops dat je net in de goeie 5 minuten kijkt dat ze al beschikbaar zijn en nog niet uitverkocht. Dat is voor mij alvast een reden geweest om wel heel snel te pre-orderen, omdat de kans dan heel groot is dat ik het altijd nog kan omzetten naar een bundel als die aangekondigd wordt. En alle bundels die in het eerste jaar na release uitkomen, zullen supersnel uitverkocht zijn.
Wat de games betreft is er op dit moment inderdaad nog niet superveel geweten, maar als je wat gaat graven dan zie je dat er wat toppers in de maak zijn. Of het altijd jouw genre is, dat is weer wat anders. Maar als hier 1/3de van waar is, dan weet ik de eerste maanden na release alvast wat doen!

Komen zeker naar PS5:
Dying Light 2
FIFA 21
Ghost of Tsushima

Komen hoogstwaarschijnlijk naar PS5:
TLOU2
Starfield
Elder Scrolls VI
Death Stranding
De nieuwe Assassin's Creed
Watch Dogs Legion
Nieuwe Battlefield

Sony studio's die op dit moment al 1-2 jaar geen games hebben uitgebracht en dus hoogstwaarschijnlijk aan (release)games voor de PS5 werken:
Guerrilla games (Killzone, Horizon zero dawn)
Insomniac games (Spiderman, Resistance, Ratchet and Clank)
Media Molecule (LittleBigPlanet) kans is groot dat Dreams ook naar PS5 komt
Santa Monica (God of War)
Bend Studio (Days Gone)

En dan zijn er nog een hoop andere games en studio's waarover gespeculeerd wordt waar ze mee bezig zijn en of ze wel/niet hun game op beide systemen uitbrengen. Voor al deze games die op beide uitkomen, heb je de keuze op welk platform je hem koopt. Al zal je dan in sommige gevallen misschien een paar maanden moeten wachten.
Image

80
NTGSruler wrote:Gran Turismo 7?? :lol: Dan wordt die PS5 een must buy!
Die wordt ook wel gespeculeerd als een PS5 titel! ;)

Vooral omdat Polyphony al lang niks heeft gedaan behalve wat updates voor GT Sport. Maar nog niets officieel voorlopig!
Image

82
Met kolm eens: we weten allemaal dat Sony nooit meer dan € 999 zal gaan rekenen voor de PS5, al ga ik eerder uit van minder dan meer. Ik heb er geen problemen mee om dat er voor te geven gezien hoe lang ik over het algemeen met zo'n console doe (de eerste PS4 wordt thuis nog altijd volop gebruikt door de kids en staat er nu dus al vanaf 29-11-2013 en zal alsnog een hele tijd gebruikt worden, mits hij het blijft doen). Als het minder is, is dat alleen maar mooi meegenomen.

Ik vind het alleen zo jammer dat 'ie nu alleen nog maar bij GM te pre orderen is....
Image

85
paveman wrote:
fsterchele23 wrote:Het zal wel minder zijn zeker dan 999 xd
Wat ik al zei: dat lijkt mij ook. Het ging in dit geval om het punt dat het voor mij niet relevant is wat de uiteindelijke prijs zal zijn ;)
Twas al lachend hoor xd ik heb de ps5 ook al besteld. Den diene die in men gamemania staat is gene moeilijken. Moest de ps5 toch een heel dure grap zijn mag ik die preorder alsnog cancelen. Zo sta ik wel bij de eerste als prijs wel meevalt :-)

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

86
Bedankt voor die uitleg Kolm. En ik wist niet dat u er één heeft voorbesteld. Je hoeft mijn opvattingen dan ook niet persoonlijk te nemen. Jij bent zo te zien goed op de hoogte. Daarom vraag ik het hier ook even want heb geen zin om ernaar te zoeken en tijd te verdoen :cool:

Heb gelezen dat de prijs €100 meer zal zijn dan de release van 4, dus €499. De PS4 backwards comptability vind ik leuk, maar om dan PS5 games ook uit te brengen op 4 lijkt me overbodig want dan hoef je toch geen 5 te kopen tenzij het gaat over de gekende remasters.

We kunnen het :Tp: hunten al verderzetten :P
Image

87
RoyVdW wrote:Bedankt voor die uitleg Kolm. En ik wist niet dat u er één heeft voorbesteld. Je hoeft mijn opvattingen dan ook niet persoonlijk te nemen. Jij bent zo te zien goed op de hoogte. Daarom vraag ik het hier ook even want heb geen zin om ernaar te zoeken en tijd te verdoen :cool:

Heb gelezen dat de prijs €100 meer zal zijn dan de release van 4, dus €499. De PS4 backwards comptability vind ik leuk, maar om dan PS5 games ook uit te brengen op 4 lijkt me overbodig want dan hoef je toch geen 5 te kopen tenzij het gaat over de gekende remasters.

We kunnen het :Tp: hunten al verderzetten :P
Tzal int begin toch nog veel over de 2 generaties zijn. Die ongeveer of gewoon gelijktijdig uitkomen. Als bv fifa 21 enkel op de 5 zou uitkomen zou je een heel groot stuk van u fans teleurstellen en zo ook zeer veel geld mislopen.

Ik vraag me af hoe die backwards compability gaat werken want remasters zou toch redelijk overbodig worden als je de ps4 games kan spelen op ps5.

Image

89
Het is aannemelijk dat in de overgangsperiode waarbij games op beide platformen uitkomen, het in de basis dezelfde game is. Alleen zal die voor de PS5 minder gecompresseerd worden dan voor de PS4 en daar zal vooral beeld en geluid beter van worden.
Door de hogere rekenkracht van de PS5 zal dezelfde game op PS5 waarschijnlijk een hogere framerate krijgen dan op PS4 en dat maakt vooral dat het beeld vloeiender is en minder vaak of minder snel gaat stotteren. Dat geeft meer rust aan je ogen en quick time events worden mogelijk wat minder frustrerend.

Het is dan aan de koper van de game om te beslissen welke versie hij koopt. Mijn vermoeden is ook dat veel gamers de remastered games geen tweede keer gaan kopen. Remasters zijn vooral leuk voor mensen die de game nooit hebben kunnen spelen op het platform waar het oorspronkelijk uitkwam. Zo was ik erg blij met de remaster van Spyro, want die had ik nog nooit eerder kunnen spelen.

Ik geloof dat er ook sprake van was dat als je een PS4 game op PS5 speelt, dat hij dan mogelijk updates binnen haalt om beter te presteren op de PS5. Ik kan het alleen zo direct niet meer terugvinden.
Image

90
Kolm wrote:Het is aannemelijk dat in de overgangsperiode waarbij games op beide platformen uitkomen, het in de basis dezelfde game is. Alleen zal die voor de PS5 minder gecompresseerd worden dan voor de PS4 en daar zal vooral beeld en geluid beter van worden.
Door de hogere rekenkracht van de PS5 zal dezelfde game op PS5 waarschijnlijk een hogere framerate krijgen dan op PS4 en dat maakt vooral dat het beeld vloeiender is en minder vaak of minder snel gaat stotteren. Dat geeft meer rust aan je ogen en quick time events worden mogelijk wat minder frustrerend.

Het is dan aan de koper van de game om te beslissen welke versie hij koopt. Mijn vermoeden is ook dat veel gamers de remastered games geen tweede keer gaan kopen. Remasters zijn vooral leuk voor mensen die de game nooit hebben kunnen spelen op het platform waar het oorspronkelijk uitkwam. Zo was ik erg blij met de remaster van Spyro, want die had ik nog nooit eerder kunnen spelen.

Ik geloof dat er ook sprake van was dat als je een PS4 game op PS5 speelt, dat hij dan mogelijk updates binnen haalt om beter te presteren op de PS5. Ik kan het alleen zo direct niet meer terugvinden.
Beetje zoals de pro patches dan neem ik aan?

Roy: alles draait rond geld e. Uiteindelijk kunnen ze ook geen games maken zonder dat geld
Image

Ik ga persoonlijk de games voor pakweg augustus gewoon kopen op ps4 die ik echt wil spelen. Erna ga ik toch beetje uitkijken om te wachten op de ps5 versie zoals de ac. Bij black flag kwam ps3versie ook maand vroeger uit en heb die niet gekocht. Ik heb dan gewoon gewacht op launch ps4 om diene te kopen.

Image