Re: Het budgetgaming-topic
601Hier de link voor mensen die m nog willen kopen https://store.playstation.com/nl-nl/pro ... PERIENCE00
Dat zal ook wel afhangen van de prijs van de nieuwe machine denk ik.NTGSruler wrote:Consumptiemaatschappij. Al wat nieuwer is wordt de focus op gelegd en het oude wordt verwaarloosd. Er spelen best wel nog veel mensen op PS3 denk ik. Eens de PS5 uitkomt zullen de sales op PS4 ook wel langzaam uitdoven vermoed ik.
Dat gevoel krijg ik zeker ook als ik lees bv. dat Assassin's creed Valhalla minstens op 30fps gaat draaien op Xbox series X... Het is dan wel een cross gen game titel, maar had dan precies wel wat meer verwacht?NTGSruler wrote:Ik ben nog altijd van mening dat de PS5 veel te vroeg komt. Naar mijn gevoel zit de PS4 nu echt op zijn hoogtepunt. De meeste mensen zijn overgestapt nu en er is een Pro versie beschikbaar. Als je kijkt naar de gemiddelde levenscyclus van een console is het idd tijd voor een nieuwe. Daar staat tegenover dat bij elke nieuwe generatie consoles de specs waaraan games moeten voldoen alsmaar groter en meer worden. Daardoor duurt het langer om games klaar te krijgen op release. Om die golf van nieuwe game releases te kunnen volhouden zitten we hedendaags opgescheept met ettelijke GB's day one patches/updates. Het is en blijft natuurlijk big business en geen enkel bedrijf kan het zich veroorloven enkele jaren langer met oudere hardware te strijden tegen de nieuwere.
Ik ben eerlijk gezegd wel zėėr benieuwd naar de PS5. Maar tegelijkertijd voel ik nu de druk om games uit de PS3 generatie te gaan voltooien en achter te laten om mee te zijn met de nieuwste zaken kwa gaming. Overstappen naar de volgende generatie blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Ik zal de stap zeker zetten maar zoals bij elke nieuwe PlayStation console zal het niet op release zijn. (De drang zal natuurlijk wel groter worden naarmate de release ).
Voor nu hou ik het even nog bij de goede oude PS3 en mijn "nieuwe" PS4 Pro.
Ik ben toch nog even sceptisch. Kwa games zal dit waarschijnlijk wel het geval zijn.gamerke1992 wrote:Ik vind niet dat ze promoties van ps4 games moeten stoppen. Zeker niet omdat deze compatibel zullen zijn met de ps5. Dus lijkt he tmij logisch om deze te kopen om op de ps5 te spelen.
NTGSruler wrote:Ik ben toch nog even sceptisch. Kwa games zal dit waarschijnlijk wel het geval zijn.gamerke1992 wrote:Ik vind niet dat ze promoties van ps4 games moeten stoppen. Zeker niet omdat deze compatibel zullen zijn met de ps5. Dus lijkt he tmij logisch om deze te kopen om op de ps5 te spelen.
Maar ik meen mij te herinneren dat de meeste zoniet alle PS3 hardware accessoires (headset, stuur,..) niet compatibel waren met de PS4 in zijn begindagen.
Promoties van PS4 games moeten ze zeker niet stoppen!
Wat we willen aangeven is dat ze PS3 niet mogen vergeten. Daar zijn nog zéér weinig sales voor games of DLC te vinden..