Re: Het vragentopic: technisch
511Vaak is het afhankelijk van waar je woont of Telenet of Proximus de beste/snelste verbinding heeft. Moet je soms een beetje aan den lijve ondervinden helaas
Ook telenet klant hier! De klantenservice is idd wel slecht Ze hebben ooit onze router verkeerd komen installeren, waardoor er tienduizenden errors binnenkwamen. Uiteindelijk zijn ze wel de kabels en dergelijke komen verbeteren in straat waardoor alles wel wat beter verloopt.gamerke1992 wrote:RoyVdW wrote:Zijn er hier mensen die Telenet hebben? Ga alleen wonen en heb gekozen voor het Yugo S pakket. Dit zag me er het beste uit qua prijs en voordelen. En betere internet dan Proximus. Hopelijk goeie deal gedaan. Nu nog drie weken totdat ze komen installeren.
Wij hebben Whoppa als pakket (wordt niet meer aangeboden) . Dat is fiber 200 internet, TV en vaste telefoon. Dat kost mij iets van een 75 euro per maand.
Ik denk dat dit nu vervangen is door WIGO of zoiets.
Ik wil wel binnenkort onze digicorder gaan omruilen voor 50 euro zodat we die met de cloud functie hebben.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik de klantenservice van Telenet super slecht vind. Ze helpen je amper tot niet verder en je moet echt beginnen dreigen om dingen gedaan te krijgen.
Maar ja ik blijf, want veel opties zijn er niet. Zeker geen betere op vlek van snelheid van internet.
Hoe komt dat? Het woord booster zou net betekenen dat het geüpgraded wordt? Volgens de omschrijving van de bundel zou ik 150MBps snelheid moeten hebben, met booster gaat dat tot 200 stond er in de voorwaarden. Je kan zelfs upgraden naar 400 en zelfs ultra boosten naar 1000 voor een toch stevige meerprijs.Kolm wrote:Wifi boosters hebben wel als nadeel dat ze je wifi snelheid omlaag halen en dat vooral smartphones wel is de neiging hebben om aan de wifi booster te blijven koppelen/hangen als je naar een plek loopt waar de verbinding van de main router/wifi beter is.
WiFi booster zal zoals Kolm zegt inderdaad de snelheid verminderen. Je kan bij Telenet ook voor een access point kiezen. Daar is dat probleem volgens mij niet (correct me Kolm if I'm wrong). En dat is ook die dat ik gekozen heb.RoyVdW wrote:Hoe komt dat? Het woord booster zou net betekenen dat het geüpgraded wordt? Volgens de omschrijving van de bundel zou ik 150MBps snelheid moeten hebben, met booster gaat dat tot 200 stond er in de voorwaarden. Je kan zelfs upgraden naar 400 en zelfs ultra boosten naar 1000 voor een toch stevige meerprijs.Kolm wrote:Wifi boosters hebben wel als nadeel dat ze je wifi snelheid omlaag halen en dat vooral smartphones wel is de neiging hebben om aan de wifi booster te blijven koppelen/hangen als je naar een plek loopt waar de verbinding van de main router/wifi beter is.
Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Het boost alleen het bereik, niet de snelheid. Een andere naam is wifi repeater.RoyVdW wrote:Hoe komt dat? Het woord booster zou net betekenen dat het geüpgraded wordt? Volgens de omschrijving van de bundel zou ik 150MBps snelheid moeten hebben, met booster gaat dat tot 200 stond er in de voorwaarden. Je kan zelfs upgraden naar 400 en zelfs ultra boosten naar 1000 voor een toch stevige meerprijs.Kolm wrote:Wifi boosters hebben wel als nadeel dat ze je wifi snelheid omlaag halen en dat vooral smartphones wel is de neiging hebben om aan de wifi booster te blijven koppelen/hangen als je naar een plek loopt waar de verbinding van de main router/wifi beter is.
Als software developer is netwerken niet mijn hoofdvak, maar je pikt er natuurlijk wel van op en je komt er ook mee in contact.RoyVdW wrote:Tsjonge Kolm waar haal jij al die kennis vandaan? Je moet het maar weten. Klinkt logisch idd denk dat ik geen booster nodig heb dan. Bedankt voor de uitgebreide info.
Vind het toch allemaal maar oplichters die telecombedrijven. Iedereen onbeperkt gratis internet is een recht vind ik. Een gewone burger weet ook bijna niet meer met die kleine lettertjes wat die aan het lezen is alles maken ze echt complex. Ik lees ze in ieder geval voor dergelijke belangrijke zaken haha.
Telenet heeft bij mij een beter rapport dan Proximus...RoyVdW wrote:Zijn er hier mensen die Telenet hebben? Ga alleen wonen en heb gekozen voor het Yugo S pakket. Dit zag me er het beste uit qua prijs en voordelen. En betere internet dan Proximus. Hopelijk goeie deal gedaan. Nu nog drie weken totdat ze komen installeren.