Re: Gaming voornemens

31
@Met0t0: ambitieus is een groot woord. Ik denk gewoon dat vroeger mijn gametijd perfect toeliet om 31 platinums op een jaar te verdienen. Maar 150 is weer een mooi getal eigenlijk.

@Kolm: vandaag eens bekijken voor die Killzone Shadow Fall. Trophy guide zegt dat je alles kan halen in online botzone, behalve dus die finders keepers. Ik zie dat deze game voor jou op 100% zetten een serieuze boost kwam completion zou geven! Ik ga de uitdaging aan en Shadow Fall wordt mijn zoveelste ultra rare platinum dit jaar. Straks kijken om game aan te schaffen.
Image

32
@NTGSruler: Zou inderdaad ook helpen bij mijn completion, al is het eerste doel gewoon de mp trophies om uncharted-achtige dingen te vermijden omdat de servers sluiten...
Finders keepers moet inderdaad in normale warzones en supply boxes challenge heb je ook iemand voor nodig om je supply boxes op te rapen.
In theorie zouden de co-op trophies ook alleen gehaald kunnen worden, maar waar de ene zegt dat het makkelijk is, zegt de andere dat het moeilijk is... Geen idee hoe haalbaar dat is xD
Image

36
Zie dit nu pas. Ik volg NTGS volledig omtrent trophies ivm TLOU. Dat vind ik ook.

Pff heb niet echt voornemens dat doe ik niet. Gwn amuseren en gamen als ontspanning. Mss de grens van 200 plats halen (geen of heel weinig EZPZ) dmv mijn backlog A games te spelen Uiteraard ga ik ook voor een zo hoog mogelijk rendement en wil zkr boven de 90 percent blijven of koploper hier.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

37
Ongeveer 3 maanden ver in het huidige jaar, leek het me leuk om is naar de tussenstand van de voornemens te kijken :smug:

90% completion => Zit nu aan 89,04%
Minder dan 1500 unearned trophies => Zit nu aan 1634 unearned trophies
Meer dan 40 games uitspelen => 18 games uitgespeeld

Uncharted 4 multiplayer => Klaar! :love:
GTA 5 heists PS3 multiplayer => Nog niet mee begonnen, missen nog 1 persoon
Max Payne multiplayer => Nog niet mee begonnen, maar is wel de eerstvolgende vermoedelijk
Killzone Shadow Fall multiplayer => Nog niet mee begonnen

De statistieken lijken dus wat voor te lopen, alleen de unearned trophies hebben geen echte grote voorsprong.
Met de games is na 1/4de van het jaar exact 1/4de afgewerkt :lol:
Image

38
Het eindresultaat van 2019 dat alle verwachtingen behoorlijk overtrof: 88,51% completion en 1663 unearned trophies!
Hiermee begon je en zo te zien ben toch op de goede weg. :cool:

Statistisch gezien lijk je het te gaan halen hoewel ik zulke cijfers sinds ruim een maand niet heel erg meer vertrouw. En dat brengt mij op mijn voornemens.
Een jaartje ouder worden niet wetende dat dit in 2020 nog wel eens een erg grote uitdaging kon gaan worden op miijn leeftijd. :|
En veel plezier te gaan hebben en genieten van het leven. Helaas steekt hier een chinees etende soep er dit jaar wel een stok tussen de spaken. :(
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

39
O ja, ik weet niet hoeveel Chinezen van de soep hebben gegeten, ik weet wel dat die soep aardig wat Chinezen het leven heeft gekost. :think:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

41
paveman wrote:Ik ben geen voorstander van goede voornemens (als je iets wil veranderen, doe dat dan 'gewoon', neem het je niet voor), maar naar aanleiding van kolm haar trophy doelstellingen dacht ik 'misschien is het wel leuk om deze doelen/voornemens met elkaar te delen en aan het eind van het jaar te zien hoe we het er vanaf hebben gebracht'. En eventueel om elkaar nog wat aan te moedigen in de tussentijd.

Ik heb het bewust losgekoppeld van trophies, want als het eremetaal je niet aanspreekt kun je alsnog wel doelen hebben die je graag zou willen behalen op game gebied. Allemaal uiterst ludiek bedoeld natuurlijk.

Mijn gaming voornemens voor 2020 zijn:
- Backlog < 30 games krijgen, zonder nog games weg te strepen, omdat er teveel games zijn die ik eerder zal gaan spelen dan die betreffende games (een daling van 2 t.o.v. mijn huidige stand lijkt niet veel, maar ik heb me nu al een jaar flink ingehouden qua aankopen... en PS5)
- Eerste PS5 platinum trophy
- Completion van 75% halen (gezien vooruitgang afgelopen jaren een hele opgave)
- PS3 backlog volledig wegwerken
- Persona 4 eindelijk uitspelen
- Weer minimaal 2 80-100+ uren games uitspelen (afgelopen jaar The Witcher 3 - nu alleen nog DLC - en MGS V). Om de backlog wat weg te werken ben ik geneigd om vaak eerst voor de wat kortere games te gaan. Het geeft alleen juist heel veel voldoening als ik zo'n uitgebreide heb afgewerkt.
Halverwege het jaar kan ik zeggen dat ik me weinig aantrek van mijn eigen voornemens :lol: (zoals het volgens mij ook hoort, overigens ;)).
Backlog: op dit moment nog < 30, maar mijn verjaardag komt er wel nog aan, net als de PS5 natuurlijk :nerd:
Eerste PS5 plat: dat zal afhankelijk zijn van of het überhaupt nog gaat lukken een PS5 in dit jaar te bemachtigen (eerste punt wordt dan wel ook makkelijker dus)
Completion: na starten FFVII remake zit ik nu op 73,43%, ik begon het jaar met 72,58%. Na de plat van AC Revelactions PS4 zat ik op 73,41%... Dat ik AC Revelations PS3 van iets van 30% of zo naar nu 97% heb gekregen heeft aardig geholpen dus. Misschien dan toch maar met AC III op de PS3 verder (die 1% naar wat hoger krijgen zal vast helpen, haha)
AC Revelations stond niet meer op m'n backlog, dus scheelt ook niet voor de PS3 backlog...: die is nog precies hetzelfde als begin dit jaar :lol:. Ik denk alleen ook dat ik die uiteindelijk nooit meer zal gaan spelen (misschien PoP nog, aangezien ik daar destijds wel een paar trophies/12% voor heb gehaald)
Persona 4: ook niet verder mee gegaan. Misschien in de vakantie....?
Grotere games: ik heb WoFF uitgespeeld, maar die zat daar in principe een categorie onder. De enige games in mijn backlog die hiervoor in aanmerking zouden komen zijn Ni No Kuni II (net), Persona 5 en AC Odyssey (zeker incl. DLC). Misschien Kingdom Hearts HD 2.8 nog
Image

42
Kolm wrote:Ongeveer 3 maanden ver in het huidige jaar, leek het me leuk om is naar de tussenstand van de voornemens te kijken :smug :

90% completion => Zit nu aan 89,04%
Minder dan 1500 unearned trophies => Zit nu aan 1634 unearned trophies
Meer dan 40 games uitspelen => 18 games uitgespeeld

Uncharted 4 multiplayer => Klaar! :love :
GTA 5 heists PS3 multiplayer => Nog niet mee begonnen, missen nog 1 persoon
Max Payne multiplayer => Nog niet mee begonnen, maar is wel de eerstvolgende vermoedelijk
Killzone Shadow Fall multiplayer => Nog niet mee begonnen

De statistieken lijken dus wat voor te lopen, alleen de unearned trophies hebben geen echte grote voorsprong.
Met de games is na 1/4de van het jaar exact 1/4de afgewerkt :lol :
Kolm wrote:Het eindresultaat van 2019 dat alle verwachtingen behoorlijk overtrof: 88,51% completion en 1663 unearned trophies!
De halfjaarlijkste tussenstand, daar was het inderdaad wel tijd voor! :lol:

90% completion => Zit nu aan 89,44%
Minder dan 1500 unearned trophies => Zit nu aan 1594 unearned trophies
Meer dan 40 games uitspelen => 27 games uitgespeeld

Uncharted 4 multiplayer => Klaar! :love:
GTA 5 heists PS3 multiplayer => Nog niet mee begonnen, missen nog 1 persoon ;(
Max Payne multiplayer => Work in progress
Killzone Shadow Fall multiplayer => Work in progress

Completion en unearned trophies zat ik 3 weken geleden aan 89,70% en 1550 unearned trophies, maar toen ben ik Doom Eternal gestart voor de online trophies en LBP3 voor iets wat ook met 2 gedaan moet worden. En ergens kwam TLOU2 er dan ook nog even tussen :lol:

De grote winst op de unearned trophies kwam vooral van Max Payne 3. Om daarvan de challenge mode te kunnen spelen moest je 1 keer het verhaal uitgespeeld hebben. Dat heb ik gedaan en tegelijk ook alle trophies gehaald die niet met de verschillende difficulties te maken hebben. De enige online trophy die ik niet alleen kon halen heb ik ook gehaald en om de online af te werken moet ik nu enkel nog XP grinden en challenge mode verder uitspelen.

Killzone Shadow Fall ben ik ook eindelijk begonnen aan de multiplayer en als het goed is heb ik binnen dit en een paar dagen alle online trophies van de main game. Daarna moet ik nog 1 DLC klasse doen en wat wins in co-op om het online gedeelte volledig af te werken.

GTA5 op PS3 zijn we helaas nog altijd op zoek naar iemand die kan joinen voor die laatste 2-3 heists een keer te doen.

Overall goed op schema of zelfs een beetje voor op schema :)
Image

44
met0t0 wrote:Mijn voornemen is simpel: geen nieuwe games kopen en proberen wegwerken wat ik nog heb staan in de kast (dertigtal games).
Ik kan mij goed aan mijn voornemen houden. Slechts 3 games 'gekocht': Goat Simulator en Batman (Telltale Series) had ik via PS+ en The Last of Us Part II, dat kon ik natuurlijk niet laten :-"
8 games uitgespeeld momenteel, dus relatief goed bezig :)

45
met0t0 wrote:
met0t0 wrote:Mijn voornemen is simpel: geen nieuwe games kopen en proberen wegwerken wat ik nog heb staan in de kast (dertigtal games).
Ik kan mij goed aan mijn voornemen houden. Slechts 3 games 'gekocht': Goat Simulator en Batman (Telltale Series) had ik via PS+ en The Last of Us Part II, dat kon ik natuurlijk niet laten :-"
8 games uitgespeeld momenteel, dus relatief goed bezig :)
hoe kon je nu die topper zo naast die andere gewone games leggen ? Metoto ?? foei foei, ik zou beschaamd zijn om Goat Simulator zo te laten vertoeven tussen dat bedenkelijk allooi....