Re: Trophy Leaderboards V

64
De huidige versie is gebaseerd op een telling van 20 september 2020.

“Corona deert mij niet, ik sta veilig op het podium ver van de massa.” “Sorry, ik kon niet knielen, ik moest plassen.” Californische bosbranden: “Het gaat weer afkoelen, let maar op.” Buurlanden kleuren elkaars regio’s rood.
Daar hebben wij gelukkig allemaal niets mee te maken, voor ons telt maar een ding: de PS5. Hierbij speelden wel meerdere factoren een rol. Wanneer komt onze nieuwe god? Wat gaat het kunststuk kosten en wil ik hem op release of niet? Niet te vergeten is natuurlijk het belangrijkste: welke games komen er bij en zijn ze de moeite waard?
Helaas kan ik daar nog weinig over schrijven. Dat doen jullie zelf al meer dan genoeg!
19 november 2020 verandert voor velen van ons de wereld in hopelijk veel rozengeur en maneschijn. Vooral veel maneschijn vermoed ik daar menigeen een nachtje zal doortrekken.

Korte samenvatting:
Bewust heb ik deze telling uitgesteld en wel om twee redenen. Graag wilde ik eens zien of er daadwerkelijke verschillen zouden optreden na een wat langere tijd en ten tweede was ik benieuwd of er mensen waren die er eens belangstellend naar zouden vragen. In beide gevallen moet het antwoord negatief zijn.
De tijdspanne was nu grofweg twee maanden. Een deel van juli, de hele maand augustus en iets meer dan de helft van september 2020. De wereld gaat nog steeds gebukt onder de groeiende en terugkerende corona pandemie.

We hebben gezamenlijk 36 platinums behaald en zijn we 5 levels gestegen. Een mooi resultaat maar naar verhouding minder dan de voorgaande periode.
- Fsterchele23 is 2 levels gestegen en Kolm, Sanity penguin en Stany7 kwamen elk een level hoger.
- Twaalf mensen verdelen samen de 36 verdiende platinums. Koploper van de maand is Kolm met niet minder dan 8 platinums. Zij wordt op de voet gevolgd door Fsterchele met 7 stuks. Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat ze beiden vaak samen spelen?
Maar liefst 4 mensen volgen met 3 platinums, Mr.Wolf, NTGSruler, Paveman en Sanity penguin. Zij worden gevolgd door Billie, Gamerke en Marty met ieder 2 platinums. Met slechts één platinum moeten Elexus, Sora Lizard en Stany zich tevreden stellen.
Gefeliciteerd beste platinummers! :party:

Hierbij dan maar weer een overzicht en de inmiddels bekende lijstjes in de eerste posts.

Overall:
Afegzien van wat mensen die in level stegen geen wijzigingen..

Platinums:
Hier zien we niet de echt behaalde platinums maar de punten waar ze voor staan. Er is wel een overzicht waarin het echte aantal en de verdeling over de verschillende classificaties zijn terug te vinden.
Elexus komt in punten gelijk aan Met0t0 en stijgt daardoor een plaatsje zonder dat Met0t0 een plek verliest. Datzelfde geldt ook voor de stijgende Gamerke die in punten gelijk komt met Stany.

Completion:
Hier geen wijzigingen.

Rarity:
Hier zien we wel een paar wisselingen. Sora klimt 3 plaatsen ten koste van Gamerke en Fsterchele die een plek inleveren. Mr.Wolf gaat aan Billie voorbij en Elexus passeert Maxidomino.

Veel plezier met lezen van deze zin en onzin, blijf gezond, keep your distance en game virtueel gezellig verder!

Grtz, Sora
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

65
Ik heb me wel een paar keer afgevraagd wanneer een volgende update zou komen, maar wilde je niet onder druk zetten voor iets waar jij je vrijwillig aan verbonden hebt :dizzy:
Bedankt voor weer een vermakelijk verhaal! Toch maar weer 3 platinums gehaald... dat is dan weer het voordeel van een wat langere periode ;)
Image

66
Ik had helemaal niet door dat ik zoveel platinums had gehaald... Ik was vooral bezig met Killzone Shadow Fall nummer 250 maken :D

Ik heb de afgelopen tijd wel een gevalletje 'Kill your completion' gedaan door eerst Resident Evil 6 te starten voor het online gedeelte (=71 trophies) en vervolgens ook Hitman 2 te starten omdat daar wat servers gaan gesloten worden voor de release van Hitman 3. Hitman 2 bevat echter alles van Hitman 1 ook waardoor het 2 trophylijsten zijn die samen goed zijn voor 146 trophies zonder platinum :O
Ik dook daar tijdelijk van 89,99% naar onder de 89%, maar dat is zich langzaam maar zeker aan het herstellen, nog 150 trophies te gaan :P
Image

67
Dank je wel dat je mij wilt ontzien maar zo lopen we wel het risico in een impasse te geraken. :lol:

Het verhaaltje was wel erg kort deze keer, het nieuws wordt heden ten dage beheerst door drie dingen: corona, de niet voor rede vatbare Domme august en BLM.
Over de eerste twee heb ik al genoeg, misschien zelfs wel teveel, geschreven en BLM is mij een beetje te heikel. Zelfs grappig of ironisch bedoelde opmerkingen kunnen hier volkomen verkeerd worden opgevat, het leunt teveel tegen het religieuze aan. 'Je suis Charlie' om maar een voorbeeld te noemen. Overigens heb ik er al wel iets over gezegd, een van de grote voorvechters van BLM kwam zelf in Monza niet opdagen bij het knielmoment.

Inderdaad levert een wat langere periode meer noemenswaardige feiten op. ^^
Image

69
Ik val in herhaling na Paveman. Ik heb er ook aan gedacht, maar vond het onbeleefd om te vragen waar het bleef.

Misschien een belangrijkere vraag. Vind je het zelf nog leuk om te doen? Want dat is uiteraard een grote voorwaarde.

Ik lees het in ieder geval met veel meer plezier dan je zou denken :D
Image

70
Dank je wel. :cool:

Een terechte vraag die ik helaas niet zomaar met een ja of een nee kan beantwoorden. Er spelen veel aspecten een rol waarvan een van de belangrijkste de geringe zo niet afwezige fluctuaties in de lijsten, de nummers een staan zowat in beton gegoten en zelfs in de daarop volgende medals is nauwelijks beweging. M.a.w. de tellingen die ik uitvoer zijn niet echt spannend te noemen.
In het begin had ik nog de ijdele hoop dat ik wat gesprekken zou kunnen losweken met mijn half onzinnige, half serieuze verhaaltjes. Al was het maar dat iemand vertelde over wat hij of zij op de camping heeft meegemaakt, denk aan de bloedhitte afgelopen jaar in Nederland en de stormen in Zuid Frankrijk en Italië. Of gewoon roept dat hij of zij Trump ook een lul vindt. Om over corona maar te zwijgen.
De seizoensoverzichten leveren daarentegen juist wel spannende en verrassende momenten op. En daar hebben we de andere tellingen bij nodig. ^^

Kort en goed, ik heb er niet altijd zin in maar kan gelukkig zelf bepalen wanneer ik het doe. E.e.a. is soms ook afhankelijk van wat ik zelf lees in de actualiteit. Schiet me dan iets leuks te binnen waarover ik denk wat te kunnen schrijven een beetje in column stijl, dan krijg ik vaak wel weer zin in een rondje. :hug:
Image

71
Om bovenstaande wat te nuanceren, ik had nooit verwacht dat we hoogstaande en serieuze discussies zouden gaan voeren hier. Dat kan de bedoeling niet zijn maar losse, humorvolle, grappige en misschien zelfs wel dwaze gesprekjes over eigen ervaringen of jouw kijk op het nieuws. :D
Image

72
Sora_Lizard wrote:In het begin had ik nog de ijdele hoop dat ik wat gesprekken zou kunnen losweken met mijn half onzinnige, half serieuze verhaaltjes. Al was het maar dat iemand vertelde over wat hij of zij op de camping heeft meegemaakt, denk aan de bloedhitte afgelopen jaar in Nederland en de stormen in Zuid Frankrijk en Italië. Of gewoon roept dat hij of zij Trump ook een lul vindt. Om over corona maar te zwijgen.
Ook daar ben ik wat voorzichtig in, aangezien het soms om gevoelige onderwerpen (zoals je hier noemt Trump/corona) gaat waarbij als je een afwijkende mening hebt (zoals ik vaak, laat me maar eerlijk zijn :lol: ) er al snel een verbaal gevecht ontstaat. Dat lijkt me dan ook weer net niet de bedoeling ;)
Kolm wrote:Ik heb de afgelopen tijd wel een gevalletje 'Kill your completion' gedaan door eerst Resident Evil 6 te starten voor het online gedeelte (=71 trophies) en vervolgens ook Hitman 2 te starten omdat daar wat servers gaan gesloten worden voor de release van Hitman 3. Hitman 2 bevat echter alles van Hitman 1 ook waardoor het 2 trophylijsten zijn die samen goed zijn voor 146 trophies zonder platinum :O
Ik dook daar tijdelijk van 89,99% naar onder de 89%, maar dat is zich langzaam maar zeker aan het herstellen, nog 150 trophies te gaan :P
Die online trophies van RE6 betreft de DLC zeker? Gaat daar veel tijd in zitten? RE6 staat bij mij nog op 5% (ik kon er niet echt in komen), maar staat op nominatie om mee te gaan met de PS3 inhaalslag waar ik momenteel mee bezig ben :D
Image

73
Ach als je het maar luchtigjes brengt dan kan een wat ironische polemiek geen kwaad. Denk ik. Met enige zelfreflectie mag ik vaststellen dat ene Trump het best slim probeert te spelen door alvast over zijn graf heen te willen regeren. :)

Over corona kan ik ik me niet voorstellen dat iemand met gezond verstand anders dan kritisch kijkt naar de mensen die vooral lijken te denken aan hun eigen vermaak en schijt hebben aan de volksgezondheid. Dan schijnt BLM me een veel riskanter onderwerp als je daar meer naar de nuances kijkt dan alleen maar naar de harde incidenten. Maar ook hier denk ik dat iedereen het in grote lijnen het wel met elkaar eens is, racisme en discriminatie zijn ronduit verwerpelijk.

Ik heb overigens over veel meer onderwerpen geschreven dan alleen Trump en corona. Maar goed er is blijkbaar geen behoefte aan grappige anekdotes. :(

Ik ben het wel met je eens dat dit topic niet moet verzanden in een felle pennenstrijd. In columnstijl kan ik vrijer schrijven dan iemand die me al dan niet serieus van repliek wil dienen. Ik beken dat ik vaker dingen uit zijn verband ruk en als een min of meer grappige anekdote in de stukjes verweef. ^^
Image

74
paveman wrote: Die online trophies van RE6 betreft de DLC zeker? Gaat daar veel tijd in zitten? RE6 staat bij mij nog op 5% (ik kon er niet echt in komen), maar staat op nominatie om mee te gaan met de PS3 inhaalslag waar ik momenteel mee bezig ben :D
Resident Evil 6 gaat inderdaad om de online DLC trophies, er is een DLC pass van 9.99 euro die alles unlockt.

Voor 1 of 2 trophies moet je in totaal met 3 zijn, al de rest kan met 2 soms zelfs alleen maar met 2 en sommige dingen gaan sneller met 3.
Wij zijn met 3 bezig en hebben woensdag normaal onze laatste woensdagavond sessie voor 3 personen, 4 in totaal dan van telkens 3-5u. Daarnaast nog 2 sessies van 1-2u gedaan met 1 persoon. Maar in dit geval wel zo dat iedereen de trophies nodig had. Sommige dingen gaan wel wat sneller eens iemand klaar is.
Verder kan je team modes al starten met 2 personen.

Er zijn 4 modes met trophies:
Onslaught: 1 vs 1, hierbij speel je elk op je eigen (zelfde) map en kill je zombies die je dan bij aflopen van de combo naar de map van de andere persoon stuurt.
Het is een beetje een grind voor die 2000 kills van zombies, maar wij hadden meerdere games met 100+ zombies verstuurd, dus dat viel nog wel mee.

Survivors: Team mode. Het doel is om het hele andere team in een zombie te veranderen door ze te killen. Een zombie kan terug een agent worden door een agent van de tegenpartij te killen. Hier is minstens 1 trophy met 3, maar ik dacht 2. De grind voor 100 agents te killen gaat ook sneller met 3 omdat je dan 1 vs 2 kan spelen.

Predator: Iedereen tegen Ustanak. Ustanak is een van de spelers, geen idee meer of dat random was of dat je dat van tevoren wat kon kiezen.
Kan met 2 spelers, paar dingen gaan sneller met 3.

Siege: Team Mode. 1 team moet een NPC agent beschermen en het andere team moet als zombie deze proberen te killen. In de tweede ronde worden de rollen omgedraaid en wie uiteindelijk het snelst de NPC agent weet te killen, die wint. 100 keer de BSAA agent (NPC) killen gaat het snelste met 1 vs 1. Wij haalden ongeveer 25 kills per uur voor beide partijen. Die 100 player agents en player creatures gaat dan weer sneller met 1 vs 2, vooral de agents zijn een probleem was 8 het meeste in 1 game, meestal 5. Creatures ging makkelijk naar 15 per game.
Deze DLC is wel degene die het meeste tijd vraagt naar mijn idee.
Image

75
Sora_Lizard wrote:Ach als je het maar luchtigjes brengt dan kan een wat ironische polemiek geen kwaad. Denk ik. Met enige zelfreflectie mag ik vaststellen dat ene Trump het best slim probeert te spelen door alvast over zijn graf heen te willen regeren. : )

Over corona kan ik ik me niet voorstellen dat iemand met gezond verstand anders dan kritisch kijkt naar de mensen die vooral lijken te denken aan hun eigen vermaak en schijt hebben aan de volksgezondheid. Dan schijnt BLM me een veel riskanter onderwerp als je daar meer naar de nuances kijkt dan alleen maar naar de harde incidenten. Maar ook hier denk ik dat iedereen het in grote lijnen het wel met elkaar eens is, racisme en discriminatie zijn ronduit verwerpelijk.

Ik heb overigens over veel meer onderwerpen geschreven dan alleen Trump en corona. Maar goed er is blijkbaar geen behoefte aan grappige anekdotes. :(

Ik ben het wel met je eens dat dit topic niet moet verzanden in een felle pennenstrijd. In columnstijl kan ik vrijer schrijven dan iemand die me al dan niet serieus van repliek wil dienen. Ik beken dat ik vaker dingen uit zijn verband ruk en als een min of meer grappige anekdote in de stukjes verweef. ^^
Als ik voor mezelf spreek is er zeker wel behoefte aan grappige anekdotes, maar misschien ben ik er niet goed in om net zo grappig terug te zijn :P... en beleef ik nooit wat op vakanties :lol: . Voor wat dat laatste betreft: vergeet ook niet dat niet iedereen graag dat soort privé zaken hier deelt.
Trump en corona waren overigens puur vanuit jouw voorbeelden de onderwerpen waarvan ik denk dat hier snel discussie over kan spelen. Ik bedoelde er niet mee te zeggen dat dit de enige mogelijke onderwerpen met discussie zouden kunnen zijn ;)
Image