Je moet wel goed opletten hiermee. De bril(glazen) moeten voorgeschreven zijn door een (erkend) geneesheer.RoyVdW wrote:Kan iemand mij wat uitleg geven over een hospitalisatieverzekering?
Meer bepaald die van DKV het Medi-pack. Deze heb ik onlangs aangevraagd en ik heb gelezen dat je 80% van brilglazen/lenzen krijgt terugbetaald bovenop hetgeen wat het ziekenfonds geeft. Normaal ontvang je eerst een Medi-card die je kan afgeven en waarmee je ook een profiel kan aanmaken op de app. Deze heb ik nog niet ontvangen na 2 weken. Ik zal dus maar wachten tot ik deze kaart heb vooraleer ik naar de optieker ga dan.
Heeft iemand toevallig deze formule ook en weet hoe dit juist in zijn werk gaat om zo de medische kosten terug te vorderen?
Bovendien is een wachttijd van 36 maanden van toepassing tussen twee brilmonturen of brillenglazen met een gedifferentieerde dioptrie.
Los daarvan is een hospitalisatieverzekering altijd een goed idee. Hier in België krijg je behoorlijk wat terug via mutualiteiten maar vooral in geval van ernstige zake (zware ziektes bv.) blijft een goede hospitalisatieverzekering onontbeerlijk.