NTGSruler wrote:Het was eerder @Marty zijn probleem dacht ik.
Het probleem dat Sony nu gaat oplossen was inderdaad iets waar Marty last van had geloof ik
Wat de hele tv discussie betreft: FGras zijn comment legt de vinger precies op al de zere plekken...
FGras wrote:Mocht ik de keuze hebben, dan heb ik ook liever een “domme” tv (monitor) dan een smart tv.
De meeste tv fabrikanten kunnen niet eens met een fatsoenlijk OS komen die up to date blijft. Ik merk dat zelfs mijn Chromecast2 inmiddels zijn beperkingen begint te krijgen. Waarschijnlijk omdat Google alweer 2 generaties verder is. Hiermee kan ik zelf kiezen of ik een nieuwe Chromecast wil kopen. Als deze smart software in de tv zit betekent dat ik in dit geval een compleet nieuwe tv moet gaan kopen.
Een tv gaat meestal langer mee dan de software. Vandaar dat ik het liever ook gescheiden zie. Mocht Apple een keer met een tv komen, dan vertrouw ik die wel dat de software up to date blijft. Maar de meeste tv fabrikanten zijn echt pure hardware fabrikanten en hebben de ballen verstand van software of de ondersteuning daarvan.
Mijn huidige “smart” tv heeft ook maar 1 update gehad na aankoop, de smart applicaties worden inmiddels niet meer ondersteund en de software is inmiddels vrij traag met opstarten. En dat is vervelend als het veranderen van de zender ook onderdeel van de software is. Echte “smart” tv’s heb ik nog niet gezien.
#team-monitor
Ik houd nu trouwens wel in de gaten of de LGCX OLED tv richting de 1000 gaat. Dat is een smart tv. Maar andere keus is er gewoon niet echt. De CX serie is niet perfect, maar komt dicht in de buurt.
@marty, zoals Sora hieronder zegt: direct aansluiten lijkt mij ook de beste optie om eens te proberen. Het kan best zijn dat die box er tussen roet in het eten gooit.
Op het moment dat je hem koopt werkt het prima, maar al snel wordt de tv en/of de apps trager door de updates of werken de apps helemaal niet meer omdat ze niet verder (kunnen) ondersteund worden. De hardware is dan na 5 jaar nog prima, maar door de software wordt het een draak om te gebruiken.
En blijkbaar zijn er ondertussen wel monitoren van 55 inch, maar als ik dan vraag om OLED krijg ik enkel deze en die is met 3496 euro toch wat duur...
Verder ook HDMI2.0 dus ook niet mogelijk om 4K+HDR+120Hz af te spelen, al lijkt de monitor ook geen HDR te hebben. Maar ja... een reactietijd van 0.5ms is wel f'ing laag
https://tweakers.net/pricewatch/1470798 ... zwart.html
Iets goedkoper met LCD dan komt je bv bij onderstaande uit voor 1267 euro. Maar in de kleine lettertjes staat dan dat 4K 120Hz enkel met displayport kan en het is ook maar HDMI2.0. Hij zou wel HDR hebben en ik denk dat ik met 4K HDR op 60Hz voor de PS5 ook wel kan leven
https://tweakers.net/pricewatch/1577858 ... ificaties/
Uiteindelijk is het bij monitoren dus ook nog altijd een net niet als je alles wil, zelfs al ga je naar het dure spul. Maar met een kleine concessie valt er nog wel iets van te maken zonder dat je met trage smart services te maken krijgt.
Voorlopig ga ik zo nog wel even verder. Als de PSVR unit ertussen zit kan je sowieso maar max FullHD 60Hz halen en ik ben te tam om die er telkens tussenuit te halen bij de PS4. Voor de PS5 zou het wel mooi zijn, maar kan ook nog wel een jaartje wachten