Ik ben met alles hier wel akkoord.
Maar even dit: alle sociale contacten worden aan banden gelegd. Ontspanningsmogelijkheden worden aan banden gelegd.
Wat mogen we wel nog doen? Werken...
Het is geen probleem om met een hoop mensen op trein, tram, bus te kruipen om dan op ons werk met een hoop anderen te moeten samenwerken. Ja, thuiswerk is de norm, maar niet iedereen kan dat.
Reizen. De Belgische politiek en virologen geven letterlijk toe dat het reizen in de Kerstvakantie de kiem heeft gelegd voor de derde golf ( ontkennen of niet, waar we nu inzitten). Dus gaan ze nu eindelijk de niet-essentiele reizen verbieden!
Ondertussen zijn de mensen die zich nu bijna 10-11 maanden aan de regels houden weer de klos. Maatregelen blijven gelden, kappers en dergelijke nog steeds niet open, horeca blijft dicht en ga zomaar verder.
Wat een geklungel is dit dan ook weer met die vaccins?? In Israël gaan ze ondertussen beginnen met de 18 jarigen te vaccineren, en heeft er 1/3 van de bevolking al de 2e prik gehad.
In België ligt de regering over straat te rollebollen met AstraZeneca omdat er vertraging op hun levering zit omdat een deel van hun stock naar de UK is gegaan. Dit omdat de UK 3 maand eerder een contract heeft afgesloten, en bovendien heeft een Europese jurist een overeenkomst met het bedrijf op papier gezet waarin staat: Dat AstraZeneca "hun best moeten doen" om zo snel mogelijk te leveren.
Ondertussen blijven wij brave Belgjes maar de regels volgen en blijft de politiek maar aanmodderen.
Dat er nu betogingen gebeuren begrijp ik maar al te best. Dat er daarbij vernielingen, politiemensen aangevallen worden en er onrust gestookt wordt, is niet ok en ga ik niet mee akkoord.
De politiek moet verantwoording afleggen voor hun geklungel. Eenduidig worden en eens beginnen met de helft van hun loon af te geven als voorbeeld naar al diegenen die nu hun werk kwijt zijn, het financieel en sociaal zėėr moeilijk hebben.
Deze pandemie zal ons nog jaren achtervolgen financieel. Laat ik nog maar zwijgen over al die mensen die het psychologisch niet meer aankunnen en nog lang zullen meedragen.
++++ Onze kameraad is reeds een week bij ons. Wat doet ze het goed! Sterk en vol vertrouwen al!