paveman wrote:Ik vind het altijd bewonderenswaardig als mensen er op een andere manier naar durven kijken dan gewoon is maatschappelijk gezien.
Prima keuze dus uiteraard, maar wat ik in jouw uitleg alleen wel mis is dat het gevoel bij je eigen kind véle malen anders is dan het kind van een ander (hoe dichtbij die ander eventueel ook bij je staat). Neemt mijn eerste opmerking niet weg natuurlijk, maar wilde ik nog even aanvullen
Dat lijkt mij inderdaad een groot verschil. Een kind die je zelf opvoed, waardes en normen meegeeft en gewoon je eigen bloed is.
Ik zit zelf ook (voorlopig) in het kamp van 'geen kinderen'. Ik heb het gevoel dat ik het ooit wel wil, maar ik ben nu al 29 jaar en zie echt niet hoe een kind in mijn leven zou passen. Ik wil veel werken, reizen, vrijheid hebben enzovoort. En met een kind zie ik dit niet. Mijn vriendin denkt er net hetzelfde over.
Één ding dat misschien niet echt met deze discussie te maken heeft, is iets waar ik mij wel aan kan ergeren bij mensen die wel al kinderen hebben. Namelijk wanneer ik het druk heb. De opmerking die ik dan zo snel krijg is:
Wacht tot je kinderen hebt, dan heb je het pas druk.
*met heel irritante overtuigde en verontwaardigde stem, waarbij ze gelijktijdig nog eens lachen ook*
Zo heeft mijn buurman mij tijdens de lockdown een bericht gestuurd om te vragen of ik mij niet te veel verveelde. Want elke dag de krant kunnen, lezen, uitslapen, op het gemakje eten en tv kijken zou toch saai moeten zijn.
Ik werk vaak van 8 tot 19 uur. En ook daarbuiten blijf ik bereikbaar voor het werk. Ik werk ook in de weekends wanneer dat nodig is. Zo ga ik volgend weekend hele dagen naar Maastricht voor het werk. Dan komt er nog sporten, koken, huishoudelijke taken. En als ik dan 's avonds tijd heb kan ik inderdaad wel wat gamen (op voorwaarde dat ik niet te vroeg op moet).
Uiteraard zou ik mijn leven helemaal moeten aanpassen als ik voor kinderen zou gaan. Maar dat betekent niet dat ik het daarom nu niet druk heb. En daarom heb ik het moeilijk met zo een opmerking (die hier dus voor alle duidelijkheid NIET geweest is he).
Ontopic:
+++ grote deadline gehaald op het werk
+++ mooie promotie gekregen
+++ spannende tijden. Ik moet zoals ik hier boven schreef naar Maastricht. Daar ga ik meerdere sessies spreken. Alles is zo professioneel met kapper, visagiste, studio, green screen, enz.
+++ terug goed aan het sporten laatste tijd. Ik mis de fitness, maar vind ook wel genoeg uitdaging in het lopen. En al zeker met dit mooi zonnig weer.