Denk dat het niet echt gaat om kunnen maar om willen...gamerke1992 wrote:Al waren er wel (ik denk Russische) tieners die erin geslaagd waren om ps3 games te laten draaien op een ps4.Kolm wrote:Voor zover gekend gaan PS3 games nooit (legaal) draaien op PS5. Enkel via PSNow zijn er een deel PS3 games beschikbaar maar dat is verre van alles.
Daarnaast hadden ze geloof ik een tijdje ook vita games op PS Now maar die zouden weer weg zijn.
Sommige denken dat ze nu alle PS3 games naar PSNow gaan brengen maar mijn gok is dat ze nog eerder de PS3 games allemaal gaan verwijderen van PSNow.
Waarom kan Sony dit dan niet?
1. Het is voor hen denk ik interessanter om ze aan te bieden via PS Now zodat ze want abonnementen verkopen
2. Uiteindelijk moeten ze investeren om oude PS3 games stabiel te laten draaien (en ook verder ondersteunen en updates uitbrengen) terwijl het ze amper iets opbrengt.
3. Sommige PS3 games zouden misschien stabiel draaien, anderen niet. Zo waren er ook (een zeer beperkt) aantal PS4 games die niet gingen op PS5. Die games zouden dan extra updates moeten krijgen van de ontwikkelaars en dat doen er veel niet. Daar komt dat nog bij kijken dat de PS3 een heel andere structuur heeft waardoor er wellicht een pak PS3 games zijn die niet stabiel draaien.
Ik ben zeker geen expert maar dat zijn zo wat dingen die ik al ben tegengekomen online. Toch zou ik het ook zalig vinden moest het wel mogelijk worden