Re: PlayStation 4

783
FGras wrote: 20 Apr 2021 11:43 Inmiddels zijn vrijwel alle grote PS4 games al gratis aangeboden op de PS5. :p
Lekker bezig Sony.
Maar tegen de tijd dat ze aangeboden werden, waren er veel mensen die ze al hadden. Vooral mensen die laat bij de PS4 zijn gekomen of nu pas inspringen bij de PS5 hebben hier voordeel van. Wel een mooi welkom zo! :)
Image

784
Kolm wrote:
FGras wrote: 20 Apr 2021 11:43 Inmiddels zijn vrijwel alle grote PS4 games al gratis aangeboden op de PS5. :p
Lekker bezig Sony.
Maar tegen de tijd dat ze aangeboden werden, waren er veel mensen die ze al hadden. Vooral mensen die laat bij de PS4 zijn gekomen of nu pas inspringen bij de PS5 hebben hier voordeel van. Wel een mooi welkom zo! :)
Ja zeker. Ik was vrij laat met een PS4, dus meer dan de helft van wat Sony aanbied heb ik nooit gespeeld. :D

786
Horizon Zero Dawn is een van mijn favoriete PS4-games, heel mooi dat ze hem nu gratis geven voor mensen die nieuw aansluiten bij PlayStation :smile:
Ik heb de collector's edition nog, maar hem digitaal toevoegen aan de bibliotheek kan nooit kwaad.

787
met0t0 wrote: 24 Apr 2021 20:01 Horizon Zero Dawn is een van mijn favoriete PS4-games, heel mooi dat ze hem nu gratis geven voor mensen die nieuw aansluiten bij PlayStation :smile:
Ik heb de collector's edition nog, maar hem digitaal toevoegen aan de bibliotheek kan nooit kwaad.
Het is de complete edition, dus je krijg ook de DLC erbij die niet in de collector's edition zat :)
Image

789
Heb die ook nog niet gespeeld maar wel al gekocht ik loop grandioos achter Maar waarom zou je ze downloaden als je ze op disc hebt? Dat is toch GB verspilling of zou je de disc verkopen?

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk

Image

790
RoyVdW wrote: 26 Apr 2021 11:27 Heb die ook nog niet gespeeld maar wel al gekocht ik loop grandioos achter
Image
Maar waarom zou je ze downloaden als je ze op disc hebt? Dat is toch GB verspilling of zou je de disc verkopen?

Hij heeft hem in zijn bibliotheek/downloadlijst gezet maar daarom niet noodzakelijk al gedownload.
Uit ervaring weet ik dat het soms wel is handig kan zijn om een game zowel digitaal als fysiek te hebben, maar dat is in mijn geval dan eerder voor multiplayer trophies. Ik vermoed ook dat hij zijn CE niet zo heel gauw gaat verkopen.

Ik begrijp nog steeds niet waarom er in België downloadlimieten zijn op hoeveelheid data, hier in NL hoef ik er niet over na te denken. Ik heb ook nog het geluk dat ik echte glasvezel heb waardoor we nu 600Mbit/s upload en download hebben wat we ook effectief halen en dat is niet eens het snelste abonnement. Sinds de release van de PS5 kan het PSN netwerk deze snelheden ook 's avonds halen als je iets gaat downloaden. Voorheen was dat enkel 's morgens en 's avonds was het dan iets trager (Allebei op PS4 gemeten).
Image

792
Kolm wrote:
RoyVdW wrote: 26 Apr 2021 11:27 Heb die ook nog niet gespeeld maar wel al gekocht ik loop grandioos achter
Image
Maar waarom zou je ze downloaden als je ze op disc hebt? Dat is toch GB verspilling of zou je de disc verkopen?

Hij heeft hem in zijn bibliotheek/downloadlijst gezet maar daarom niet noodzakelijk al gedownload.
Uit ervaring weet ik dat het soms wel is handig kan zijn om een game zowel digitaal als fysiek te hebben, maar dat is in mijn geval dan eerder voor multiplayer trophies. Ik vermoed ook dat hij zijn CE niet zo heel gauw gaat verkopen.

Ik begrijp nog steeds niet waarom er in België downloadlimieten zijn op hoeveelheid data, hier in NL hoef ik er niet over na te denken. Ik heb ook nog het geluk dat ik echte glasvezel heb waardoor we nu 600Mbit/s upload en download hebben wat we ook effectief halen en dat is niet eens het snelste abonnement. Sinds de release van de PS5 kan het PSN netwerk deze snelheden ook 's avonds halen als je iets gaat downloaden. Voorheen was dat enkel 's morgens en 's avonds was het dan iets trager (Allebei op PS4 gemeten).
België staat grandioos achter qua technologie op NL. Vele abonnementen zijn hier nog met volumebeperking voor Wi-Fi en al sowieso voor mobiel 4G. Telenet heeft nu een nieuwe One formule en die biedt als enige provider hier voor beide onbeperkte data. Het is al eens de revue gepasseerd dat internetpacks stukken goedkoper zou kunnen en moeten aangezien het een basisbehoefte is.

Vorige maand zat ik als alleenstaande over de 300GB want ik heb geen digicorder en stream ook tv. Terwijl je als alleenwonende nestverlater verschillende mogelijkheden hebt voor goedkoper internet maar dan zit je ongescheept met een datalimiet van vaak amper 150GB en heb ook geen goesting om er constant op te letten want daar kom je natuurlijk niet mee toe als je Netflix't bv. Je komt zo ook duurder uit dan dat je een duurdere formule neemt die wel onbeperkt is. Voor een alleenstaande vind ik deftig internet te duur.

Image

793
RoyVdW wrote: 27 Apr 2021 12:38België staat grandioos achter qua technologie op NL. Vele abonnementen zijn hier nog met volumebeperking voor Wi-Fi en al sowieso voor mobiel 4G. Telenet heeft nu een nieuwe One formule en die biedt als enige provider hier voor beide onbeperkte data. Het is al eens de revue gepasseerd dat internetpacks stukken goedkoper zou kunnen en moeten aangezien het een basisbehoefte is.

Vorige maand zat ik als alleenstaande over de 300GB want ik heb geen digicorder en stream ook tv. Terwijl je als alleenwonende nestverlater verschillende mogelijkheden hebt voor goedkoper internet maar dan zit je ongescheept met een datalimiet van vaak amper 150GB en heb ook geen goesting om er constant op te letten want daar kom je natuurlijk niet mee toe als je Netflix't bv. Je komt zo ook duurder uit dan dat je een duurdere formule neemt die wel onbeperkt is. Voor een alleenstaande vind ik deftig internet te duur.
Ik heb geen idee wat er bij internetproviders verdiend wordt, maar blijkbaar zijn er voldoende mensen bereid om dergelijke bedragen ervoor te betalen en dus is het geoorloofd (vraag/aanbod). Ik ben het nog altijd niet met je eens dat internet een basisbehoefte is. Eten, drinken, huisvesting en zorg (en dan vergeet ik er vast nog een aantal) zijn basisbehoeftes. Om internet hier gelijk aan te stellen vind ik nogal ver gaan. Zeker aangezien we voor de andere genoemde basisbehoeftes ook 'gewoon' moeten betalen. In geval van eten is het zelfs zo dat eten dat in principe slecht voor ons is minder kost dan eten dat goed voor ons is. Het lijkt me dat dit eerder aandacht verdient dan internet, als ik even zo eerlijk mag zijn.

Geen idee hoe de btw-wetgeving in BE is, maar in NL zou je nog kunnen stellen dat deze diensten hierdoor onder het lage btw-tarief zouden moeten vallen, wat effectief een besparing van 10% op zou kunnen leveren (109/121e). Maar dan nog: internetproviders zijn commerciële bedrijven en als mensen door wetgeving minder zouden hoeven betalen, maar ze zijn nu al bereid om ervoor te betalen.... ga er maar vanuit dat de prijs 'gewoon' gelijk zou blijven.

Een andere mogelijkheid zou nog kunnen zijn dat je bijvoorbeeld de eerste 10GB gratis zou krijgen om daarmee zaken te regelen die onder de basisbehoeftes vallen: zorg regelen, geldzaken beheren, dat soort dingen. Dat jij 150GB niet voldoende vindt is een eigen keuze; er over vallen dat een hoger abonnement te duur is vind ik wel heel erg tegenstrijdig om eerlijk te zijn. Jij bent degene die een uitgebreider pakket nodig vindt...
Image

794
Dat laatste ben ik wel blij voor dat je dit zegt Paveman. Internet een basisbehoefte noemen is misschien teveel van het goede. Maar vooruit geraken in het leven heb je hedendaags gewoon internet nodig! Gisteren zag ik een programma over alleenstaande moeders. Eentje ervan had geen geld om een laptop aan te schaffen om werk te vinden. Bankzakens zijn tegenwoordig ook allemaal of grotendeels online. Lockdown? Geen probleem, uw kind zal afstandsonderwijs volgen. Daarvoor heb ik een pc nodig en internet die aan hedendaagse normen voldoet. De laatste keer dat mijn stiefdochter afstandsonderwijs had ( paar weken terug) was alles via zoom. Een ganse week van s'morgens tot een uur of 16. Met 10gb per maand ga je het dan niet redden...

Nu soit, ik ben akkoord dat andere zaken zoals huisvesting, voeding en dergelijke belangrijker zijn dan internet.
Alleen is het nu éénmaal zo dat om mee te functioneren in het dagelijkse leven je toch wel meer dan regelmatig internet nodig hebt.
Image

795
Precies. Misschien dat mijn inschatting van 10GB ook wat aan de lage kant was, maar het was meer om eens een voorzet te doen. In 'normale' situaties zou het toch voldoende moeten zijn, lijkt mij. Àls zoiets tot stand zou worden gebracht zou het ook vrij makkelijk meegenomen kunnen worden op een moment dat zich er een bijzondere omstandigheid voordoet natuurlijk. Bijvoorbeeld een tijdelijke uitbreiding naar 50/100/150GB op het moment dat afstandonderwijs verplicht is.
Image