Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1546
gamerke1992 wrote: 22 May 2021 20:33 Ik heb mij aan de vorige gewaagd en kon het niet pruimen :p Te eng.

Misschien ook omdat ik het in VR speelde.
Ik heb gehoord dat ze deze game minder eng hebben gemaakt omdat mensen de 7 te eng vonden. En buiten dat ene segment in het spel is het ook niet zo erg eng. Het is vooral een heel intens spel waarbij je weinig momenten van rust hebt
Image

1547
Sinds het fiasco dat RE6 is heb ik eigenlijk geen RE meer aangeraakt, zelfs de goeie remakes niet (1 & 2 wel al in backlog). Op een of andere manier kan ik me er niet meer toe zetten. Het is ook een wonder dat ik ooit aan een RE begonnen ben, aangezien ik totáál niet van de horror ben. Maat van me speelde de originele, waardoor ik toch heel wat delen gespeeld heb. Ondanks dat ik erg van RE4 genoten heb is deel 2 nog altijd mijn favoriet die ik destijds echt grijs gespeeld heb.
Door het zo lang te laten liggen heb ik alleen maar meer de neiging gekregen om me af te laten schrikken (pun intended) door het horror gedeelte... dat deze meer actie gericht is zoals 4 en misschien nog wel meer 5 doet me weer twijfelen, maar jouw opmerking van engste moment in de serie juist weer de andere kant op :lol:
Image

1548
paveman wrote: 22 May 2021 21:03 Sinds het fiasco dat RE6 is heb ik eigenlijk geen RE meer aangeraakt, zelfs de goeie remakes niet (1 & 2 wel al in backlog). Op een of andere manier kan ik me er niet meer toe zetten. Het is ook een wonder dat ik ooit aan een RE begonnen ben, aangezien ik totáál niet van de horror ben. Maat van me speelde de originele, waardoor ik toch heel wat delen gespeeld heb. Ondanks dat ik erg van RE4 genoten heb is deel 2 nog altijd mijn favoriet die ik destijds echt grijs gespeeld heb.
Door het zo lang te laten liggen heb ik alleen maar meer de neiging gekregen om me af te laten schrikken (pun intended) door het horror gedeelte... dat deze meer actie gericht is zoals 4 en misschien nog wel meer 5 doet me weer twijfelen, maar jouw opmerking van engste moment in de serie juist weer de andere kant op :lol:
Velen vergelijken de game idd dan weer met de 4! Ik moet wel zeggen dat de game een vervolg is op de 7! Je speelt met hetzelfde personage en de verhaallijn wordt wat doorgetrokken hier! Door het enge stuk zou ik me niet te veel laten afschrikken. Dit is hooguit een halfuur ofzo!
Ik ben ook pas begonnen met resident evil 7, dus zelf geen ervaringen met de 6, al heb ik hier veel dingen over gehoord. Ik zou zelf precies eerder aanraden om RE7 te spelen. Als je een ps5 hebt is deze toch gratis via de plus collection!
Image

1554
Ik ben nu voorlopig gestopt met marvel avengers.

De story was top, maar voelde slecht als een korte demo. Vanaf de story voorbij is beland je in een eindeloos gevecht tegen AIM, waar alle mappen en missies oneindig keer gekopieerd worden met hier en daar kleine wijzigingen. Dat is ook de reden dat ik er nu genoeg van heb.

De speelbare personages zijn ontzettend goed uitgewerkt. Elk heeft zijn eigen skills en manier van besturen. Ik heb Iron man tot het maximum level gespeeld. Maar ik ga dit dus niet doen voor al de anderen zoals the hulk, captain america and so on.

Misschien dat ik later wel eens opnieuw speel met een nieuw personage. Want op vlak van uitspeelgehalte zit ik nu volgens mij nog maar 10% ofso. En zeker omdat er regelmatig nieuwe events en missies bijkomen.

Ik keek echt uit naar deze game, maar zou er zelf nooit meer dan 30 euro aan geven.

6,5/10
Image

1555
gamerke1992 wrote: 01 Jun 2021 13:13 Ik ben nu voorlopig gestopt met marvel avengers.

De story was top, maar voelde slecht als een korte demo. Vanaf de story voorbij is beland je in een eindeloos gevecht tegen AIM, waar alle mappen en missies oneindig keer gekopieerd worden met hier en daar kleine wijzigingen. Dat is ook de reden dat ik er nu genoeg van heb.

De speelbare personages zijn ontzettend goed uitgewerkt. Elk heeft zijn eigen skills en manier van besturen. Ik heb Iron man tot het maximum level gespeeld. Maar ik ga dit dus niet doen voor al de anderen zoals the hulk, captain america and so on.

Misschien dat ik later wel eens opnieuw speel met een nieuw personage. Want op vlak van uitspeelgehalte zit ik nu volgens mij nog maar 10% ofso. En zeker omdat er regelmatig nieuwe events en missies bijkomen.

Ik keek echt uit naar deze game, maar zou er zelf nooit meer dan 30 euro aan geven.

6,5/10
Ik had ook erg veel interesse in de game als Marvel fan zijnde. Maar vanaf de moment dat er bij een spel iets vermeld wordt van "as a service", hou ik mijn handen ervan af... Het zou denk ik veel leuker zijn om een reeks te krijgen zoals ze bij Spider-Man hebben gedaan bij Sony waarbij elk personage een spel heeft. Een beetje een MCU, maar dan binnen de gaming wereld!
Image

1556
Final Fantasy 7 Remake 8/10
Ik ben een enorme beginner in de reeks, maar sinds vorig jaar de XV gespeeld te hebben, had ik wel zin in meer. Blijkbaar is deze game een remake van de in 1997 uitgegeven game. Spel is dus blijkbaar even oud als mij! Soit, deze game is dus een remake en zou ongeveer 15-30% omvatten van het originele (geen idee hoeveel net, want het internet zegt vanalles).
Je volgt het verhaal van Cloud Strife, een mercenary die een bepaalde eco-terroristische groep genaamd Avalanche gaat helpen met hun vuile werk. Shinra, een organisatie met het kaliber van een Coca Cola haalt Mako uit de planeet. Bekijk het als een soort van levensvocht van de planeet. Deze groep wil er dan alles aan doen om dit tegen te houden. En aangezien Cloud nogal graag zijn bankrekening aangevet ziet worden, doet hij maar mee. En zo beland Cloud mee in de strijd tussen Avalanche en Shinra.
Het verhaal vond ik zelf enorm goed! Het was ook veel beter begrijpbaar dan XV. Daarbij zat ik op een gegeven moment toch met mijn handen in de haren. Het had wel hetzelfde tragische karakter, wat ik zelf wel leuk vind aan de games! Het verhaal durft dus wel gewaagde dingen doen wat ik apprecieer. Ook de personages zijn elk een voor een super uitgewerkt. Iedereen was leuk en er zaten ook wel mooie character developments in! Het gevechtssyteem was ook tof uitgewerkt. Het was een vrije vorm van combat, dus niet meer de turn based van vroeger. Toch kwam er heel wat strategie bij kijken. Cloud was met zijn zwaard om u tegen te zeggen aan het inhakken op een vijand, terwijl ik Aerith opdracht had gegeven om magie te gebruiken met ijs en Barret ondertussen iedereen healde. En zo kon je dan elk gevecht aanpakken!
Toch zaten er ook wat mindere stukken in. Het verhaal werd wat langdradig naar het einde toe. Het mocht van mij wel enkele uren ingekort worden. Ook de sidequests leken er voor mij enkel in te zitten om het spel wat langer te maken. Vaak was het gewoon van ga naar punt x om voorwerp y op te halen of monster z te doden en kom dan terug. Ten slotte was de omgeving ook maar sober. Het speelt zich momenteel dan enkel af in het eerste deel van het spel en dat is nogal metaalachtig. Ik veronderstel dat de omgevingen er iets vrolijker/meer natuur/meer kleurrijk zullen uitzien in een vervolg. Maar toch apprecieer ik dat ze enorm hun tijd hebben genomen bij dit deel! Ik kijk uit naar het vervolg!
Image

1558
Goed geschreven! Alles in Midgar is inderdaad heel industrieel. Je zit dan ook in centrales en de sloppenwijken in de buurt daarvan. In het originele spel begint na Midgar eigenlijk de open wereld. 🙂 Ik kijk er enorm naar uit. Mij trekken beide wel aan.

Ik had ook een beetje hetzelfde gevoel bij de sidequests, hoewel ik de meeste nog wel leuk vond.
Image

1559
Wreckfest campaign mode 7.5/10

Erg vermakelijk, vooral als je via de spotify app Motorstorm muziek op de achtergrond afspeelt.

Maar het is wel een B game. Meer dan rondjes rijden en autos aan gort beuken word het niet. Het schademodel lijkt een lichte upgrade te zijn van wat we al uit GTAIV kennen maar dat vond ik toen ook al leuk.

Wat ik jammer vond was dat het zand niet als zand aanvoelde tijdens het rijden maar meer als een laag beton. Als je vanaf een schans op het zand land heeft dat letterlijk hetzelfde effect als asfalt: een harde knal en elk zandkorreltje blijft precies op dezelfde plek liggen. Zelfs motorstorm uit 2008 had meer realistische banden sporen in het zand die je 2 rondes later nog zag zitten.

Anyhow. Wel een leuke game! De auto’s zijn gaaf en de upgrade, customisation en tuning mogelijkheden zijn voor mijn doen best uitgebreid.

Ook wel grappig dat de bestuurder van de auto hetzelfde schademodel als de auto heeft: Is je auto ingedeukt? Dan deukt de bestuurder gewoon mee… :’)

1560
Mr.Wolf wrote: 19 Jun 2021 20:56 Final Fantasy 7 Remake 8/10
Ik ben een enorme beginner in de reeks, maar sinds vorig jaar de XV gespeeld te hebben, had ik wel zin in meer. Blijkbaar is deze game een remake van de in 1997 uitgegeven game. Spel is dus blijkbaar even oud als mij! Soit, deze game is dus een remake en zou ongeveer 15-30% omvatten van het originele (geen idee hoeveel net, want het internet zegt vanalles).
Je volgt het verhaal van Cloud Strife, een mercenary die een bepaalde eco-terroristische groep genaamd Avalanche gaat helpen met hun vuile werk. Shinra, een organisatie met het kaliber van een Coca Cola haalt Mako uit de planeet. Bekijk het als een soort van levensvocht van de planeet. Deze groep wil er dan alles aan doen om dit tegen te houden. En aangezien Cloud nogal graag zijn bankrekening aangevet ziet worden, doet hij maar mee. En zo beland Cloud mee in de strijd tussen Avalanche en Shinra.
Het verhaal vond ik zelf enorm goed! Het was ook veel beter begrijpbaar dan XV. Daarbij zat ik op een gegeven moment toch met mijn handen in de haren. Het had wel hetzelfde tragische karakter, wat ik zelf wel leuk vind aan de games! Het verhaal durft dus wel gewaagde dingen doen wat ik apprecieer. Ook de personages zijn elk een voor een super uitgewerkt. Iedereen was leuk en er zaten ook wel mooie character developments in! Het gevechtssyteem was ook tof uitgewerkt. Het was een vrije vorm van combat, dus niet meer de turn based van vroeger. Toch kwam er heel wat strategie bij kijken. Cloud was met zijn zwaard om u tegen te zeggen aan het inhakken op een vijand, terwijl ik Aerith opdracht had gegeven om magie te gebruiken met ijs en Barret ondertussen iedereen healde. En zo kon je dan elk gevecht aanpakken!
Toch zaten er ook wat mindere stukken in. Het verhaal werd wat langdradig naar het einde toe. Het mocht van mij wel enkele uren ingekort worden. Ook de sidequests leken er voor mij enkel in te zitten om het spel wat langer te maken. Vaak was het gewoon van ga naar punt x om voorwerp y op te halen of monster z te doden en kom dan terug. Ten slotte was de omgeving ook maar sober. Het speelt zich momenteel dan enkel af in het eerste deel van het spel en dat is nogal metaalachtig. Ik veronderstel dat de omgevingen er iets vrolijker/meer natuur/meer kleurrijk zullen uitzien in een vervolg. Maar toch apprecieer ik dat ze enorm hun tijd hebben genomen bij dit deel! Ik kijk uit naar het vervolg!
Zoals zenmaster al aangeeft is Midgar inderdaad heel industrieel (de Remake is al een stuk kleurrijker bij tijden dan het origineel), maar zal dat bij vervolgen al heel anders zijn. Qua lengte is het lastig aan te geven, zoals je al aangeeft, die 15-30% is heel ruim, maar daar zal het wel ongeveer zitten. Ik denk dat ik in het origineel ongeveer 5-6 uurtjes over Midgar deed ten opzichten van een 30-35 uur totaal. Ik zou zelf (ook gevoelsmatig) dus eerder aan de onderkant van die range (15-20%) zitten.
Qua verhaal: ja, precies de reden waarom XV net niet de klassieker is geworden die (o.a.) VII wel is! Helaas zijn de verhalen van de nieuwe FF's even dun als papier...
Image