Re: Quick News Topic

1591
Assassin's Creed is inderdaad anders sinds Origins en ik kan begrijpen dat sommige die het originele geweldig vinden, het nieuwe minder tot niks vinden. Ik vind persoonlijk zowel het oude als het nieuwe leuk :)

Recent gaf Ubisoft wel ergens aan om niet meer naar het oude van veel sluipen terug te gaan. Dat is wel jammer want in de nieuwe is het sluipen erg beperkt. Je kan er hoogstens een gevecht wat makkelijker mee maken door van te voren wat stealth kills te doen maar een gevecht volledig vermijden door er doorheen te sluipen is nauwelijks nog mogelijk. Ook al omdat er vaak vijanden tussen staan die net wat hoger in level zijn waardoor je die niet in 1 keer kan stealth killen.

Het geheel van wapens upgraden en skill points met uitgebreide skill tree maakt wel dat het complexer is geworden. Soms wil je gewoon simpel gamen zonder al teveel over dingen hoeven na te denken en teveel tijd in menu's te moeten doorbrengen :P
Image

Re: Quick News Topic

1592
De oudere games waren voor mij ook nog steeds de beste! Zeker tot en met Rogue. Valhalla vind ik nu tbh niet slecht en zou ik hoger in ranking zelfs durven plaatsen als Unity of Syndicate! Binnen Valhalla zitten zeker en vast nog elementen die binnen de Assassin's Creed reeks behoren. Dit gevoel was bij Odyssey helemaal weg bij mij... Ik hoop voornamelijk dat er na Valhalla terug een andere richting wordt uitgegaan...
The Division was ook een spel waar ik naar had uitgekeken, maar ook hier kwam weer hetzelfde terug... Saai. Het spel was echt gewoon saai. Als je de eerste 2 uur had gespeeld van het spel, had je eigenlijk ook de rest gezien!
Image

Re: Quick News Topic

1593
Ik heb Odyssey en verder nog niet gespeeld, maar ben eigenlijk tot nu toe nog het meest fan van Syndicate. Juist vanwege het bijna alles op stealth kunnen doen. Plus dat de setting me behoorlijk aanspreekt.

Wat mij betreft is Ubi overigens groot geworden door Rayman en Prince of Persia i.p.v. Splinter Cell (was imo een stuk later, toch?), maar misschien is dat een kwestie van perspectief ;)
Image

Re: Quick News Topic

1598
Verschillende oude Need for Speed games worden vanaf vandaag/morgen (vermoedelijk bij PSN Store update) delisted.

De bijhorende servers sluiten op 31 augustus 2021.

Het gaat om:
Need for Speed Carbon
Need for Speed Undercover
Need for Speed Shift
Need for Speed Shift 2: Unleashed
Need for Speed The Run
Sun is setting on some older NFS titles - it's not you, it's us

Hello there!

Today, we have some news to share about some of the older Need for Speed titles:

Starting May 31st 2021, Need for Speed Carbon, Need for Speed Undercover, Need for Speed Shift, Need for Speed Shift 2: Unleashed and Need for Speed The Run will be removed from digital storefronts and you will no longer be able to purchase them. In-game stores will also be closed from May 31st. This is in preparation for the retirement of the online services for these titles which will happen on August 31st 2021. Until that date, you will be able to play and race your friends (and rivals) online. From September 1st 2021 onwards, you can still play the games and use the respective offline features of these titles.

Decisions to retire games are never made easy, but we are now shifting gears to focus on the future of Need for Speed. The development teams and operational staff have put a lot of time and passion into the development, creation, release and upkeep of the game over the years, and we love to see you play. But the number of players has come to a point where it's no longer feasible to continue the work behind the scenes required to keep Need for Speed Carbon, Need for Speed Undercover, Need for Speed Shift, Need for Speed Shift 2: Unleashed and Need for Speed The Run up and running. We hope you have gotten many victories, satisfying drifts, moments of friendly rivalry, and hours of joy over the last few years out of these games. And we hope you'll keep driving with us in one of our newer titles - Need for Speed Most Wanted (2012), Need for Speed Rivals, Need for Speed (2015), Need for Speed Payback, Need for Speed Heat and Need for Speed Hot Pursuit Remastered - many of which are available via our EA Play subscription. Pedal to the metal.

https://www.reddit.com/r/needforspeed/c ... s_its_not/
Image

Re: Quick News Topic

1599
En Sony gaat nog even door met features verwijderen... Deze keer gaat het MyPlayStation gedeelte van de website weg.
As of 28th June 2021, the web feature MyPlayStation will no longer be supported. You can continue to access your Game Library, Parties, Friends, Trophies, Profile information on your PS4 and PS5 consoles, or via mobile on PS App. The Profile and Game Library information will also be available via web on the profile menu dropdown

https://www.playstation.com/en-us/suppo ... nt-notice/
Had ik eindelijk een manier gevonden om snel berichten te kunnen typen via de website met een echt toetsenbord... flikkeren ze het eruit :(

En de oude app was niet ideaal om berichten te sturen, maar de nieuwe is het helemaal niet meer. Lijkt wel alsof die eerst de halve wereld binnen haalt en daarna dan wel redelijk vlot werkt. Maar dat is gewoon super irritant als je snel een bericht wil sturen en niet geïnteresseerd bent in alle andere dingen.

Het gaat nog komen dat ik opnieuw een apart toetsenbord heb voor mijn PlayStation net als in de tijd van de PS3 :L:

Gerucht is dat het weg moet omdat spambots deze manier gebruiken om berichten te sturen. Wat dacht je van... betere maatregelen? Als iemand hetzelfde bericht 100 keer stuurt dan weet je dat er iets mis is lijkt me.
Image

Re: Quick News Topic

1601
NTGSruler wrote: 02 Jun 2021 12:43 MyPlaystation? :?
Dat is eigenlijk vooral de naam van het subdomein in de URL waar het onder valt. De naam zie je bv als je in de store op PC bovenaan op 'MyPlaystation' klikt. Dan heb je daar de opties voor: Gamebibliotheek, party's, vrienden, trofeeën en profiel.

Ik gebruikte het stukje voor gamebib vroeger heel vaak omdat je zo vanaf je PC games op je PS3 kon laten downloaden zonder dat je in de trage PS3 store of de net iets minder trage transactionmanager/dowloadlist moest gaan klooien. Helaas hebben ze dat de nek om gedraaid.
En eigenlijk zat het toen ook niet onder MyPlaystation maar was het meer onderdeel van de store. Dat hebben ze bij het redesign van de store naar MyPlayStation verhuist tegelijk met het verwijderen van PS3/PSVita games.

En de enige andere feature die ik vrij recent heb ontdekt en waar ik heel blij mee was, was de party's/berichten. Maar daar gaan ze nu dus een einde aan maken.
Image

Re: Quick News Topic

1603
Uit een interview met Hermen Hulst op de PSBlog blijkt dat:
- Horizon Forbidden West waarschijnlijk tijdens 'holiday season' uitkomt maar dat het nog niet 100% zeker is
- God of War 2 is uitgesteld naar 2022 en dat de game ook naar PS4 komt
- Gran Turismo 7 komt ook naar PS4
So we have, currently, two very big, very narrative-driven games in development: Horizon Forbidden West and the next God of War. And for both of those, they’re frankly affected by access to performance capture and talent. For Horizon, we think we are on track to release this holiday season. But that isn’t quite certain yet, and we’re working as hard as we can to confirm that to you as soon as we can.

And for God of War, the project started a little later. So we’ve made the decision to push that game out to next year, to ensure that Santa Monica Studio can deliver the amazing God of War game that we all want to play.
...
Where it makes sense to develop a title for both PS4 and PS5 — for Horizon Forbidden West, the next God of War, GT7 — we’ll continue looking at that. And if PS4 owners want to play that game, then they can. If they want to go on and play the PS5 version, that game will be there for them.
Het volledige interview:
https://blog.playstation.com/2021/06/02 ... n-studios/
Image

Re: Quick News Topic

1605
FGras wrote: 03 Jun 2021 09:19 Wanneer was de laatste keer dat Sony wel een deadline haalde? :p
Ratchet and Clank Rift Apart komt volgens mij uit op de datum die ze het eerst gezegd hadden? :think:
De algemene release periode die ze ervoor gaven was release window PS5 en het komt nog ruim binnen het jaar na release van de PS5 uit.
Image
cron