minermb wrote:bedraad
draadloos
Ik had gedacht dat mijn internet veel slomer was
Op de ps4 bijvoorbeeld gaat het downloaden heel sloom en kan ik geen share-play gebruiken
Ik weet niet precies welke waarden nodig zijn voor share play. Ik kan me goed voorstellen dat dan ook de upload snelheid en de ping een grote rol spelen, daar jouw PS4 als een soort host gaat fungeren voor een andere PS4.
Elexus wrote:met0t0 wrote:Elexus wrote:De mensen van Telenet hebben gezegd dat die snelheid niks te maken heeft met wat voor soort abo we hebben?
Dat is net wel zo. Als ge een duurder abonnement neemt, gaat ge veel sneller internet kunnen krijgen
Hmm ok, maar dan nog heb ik volgens Telenet 30/Mbs maar in realiteit is dit maar 16/Mbs, dat ligt dan toch aan de router ofzo, niet? Telenet is onlangs langs geweest en ze hebben een nieuwe, betere modem geplaatst maar nog steeds hebben we maar de helft van wat het zou moeten zijn.
@ Elexus: heb je jouw pc al eens direct aan het modem gehangen? Dus de kabel die naar de router gaat regelrecht in je pc of laptop? Dan zou het echt wel 30 Mb/s moeten halen download. Als dat niet het geval is dan kan het een wanprestatie van Telenet zijn of ... de netwerkadapter in je pc is aan vervanging toe of foutief ingesteld.
Beter en sneller internet is vaak een zaak van kosten. Toch kan het nemen van een ander pakket bij dezelfde provider interessante effecten hebben. Tot voor kort had ik een pakket met internet (40 Mb/s) en TV HD voor € 72,90 per maand.
Sinds kort kan ik over een glas aansluiting beschikken waarbij ik gekozen heb voor de middelste aanbieding van € 52,50 voor TV HD en 200Mb/s internet (up en down even snel)
Aanvankelijk haalde ik wel de snelheid direct aan het modem, maar niet achter de router. Vandaar dat ik een nieuwe router heb aangeschaft en dan meteen een die ook de volgende stap van 400 Mb/s aankan.
Naast het modem, de router en de adapter kan ook de gebruikte kabel nog een rol spelen.
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu