Wat speel je op dit moment?

2236
Kolm wrote:Wreckfest PS5 (PSPlus)

Ik ben aangenaam verrast van deze game! :love:

Ik dacht dat het gewoon een beetje een slappe niet te moeilijke racegame zou zijn maar het enige wat overeind blijft is het 'niet te moeilijk' al is dat waarschijnlijk omdat de AI standaard al op easy staat :lol:

Grafisch was ik echt verbaasd van hoe goed het eruit zag. Vooral de belichting van de auto die helemaal reageert op het weer. Ergens had ik een race met aan 1 kant van de track een donkere bijna zwarte donderwolk terwijl de andere kant nog zonnig was en afhankelijk naar welke kant je reed veranderde de hele belichting ook. De laagstaande zon hebben ze ook zeer goed uitgewerkt.

Het schademodel is ook enorm uitgebreid en ik heb er tot nu toe nog geen 'altijd precies hetzelfde deukje of verbuiging' moment in kunnen ontdekken. Wel een motorkap en kofferdeksel dat ronden lang een beetje open/dicht klappert na een aanrijding en net alsof het echt is. Een deur die er los aanhangt of zelfs een heel wiel dat eraf is. Op 3 ipv 4 wielen reed dat ding nog steeds rond maar het was wel hopeloos traag uiteraard.

En dan zijn er nog de 'losse onderdelen' van de track, denk aan bandenstapels, houten borden, hekken, betonnen blokken, ... Al deze dingen gaan een volledig eigen leven leiden (en lijden) als er doorheen gereden wordt. Houten borden springen in splinters uit elkaar, de bandenstapels gaat elke band zijn eigen weg en een betonnen blok kan afhankelijk van hoe hard de impact was zelfs barsten gaan vertonen. Maar dat is nog niet alles: Als je daar 1 ronde later of zelfs 10 ronden later opnieuw langsrijdt, ligt al die rommel er nog en reageert het opnieuw als je erover rijdt. En dan hebben we het niet over 5 banden ofzo maar misschien wel honderden banden op 1 track :O

En dan zijn er nog de races zelf die erg gevarieerd zijn.
Je hebt de 'klassieke' races van enkele rondjes op gravel en/of asfalt tegen 1-23 auto's. Maar je hebt ook MotorStorm RC achtige races waarbij de track een 8 is en je in het midden dus een kruispunt hebt. Of wat dacht je van een race op een oval waarbij je niet rondjes rijdt, maar heen en weer over hetzelfde stuk rijdt en dus altijd tegenliggers kan hebben? :O

Ergens had ik nog een soort survival race waar ik op die oval (zonder heen en weer weliswaar) met een kleine auto op 3 wielen moest zien te winnen van 23 grote schoolbussen zonder dat ik ergens geplet werd door die dingen. Of omgekeerd: met zo'n bus 23 van die kleintjes moet zien te verslaan.
En dan zijn er ook nog arena events waar je tegenstanders moet wrecken in variaties van 'last man standing' of gewoon de meeste wrecks hebben en zelf zo weinig mogelijk gewreckt worden.

Ik ben dus erg blij met deze PSPlus game want zonder PSPlus was hij me waarschijnlijk nooit opgevallen :saint:
Ik deel je mening! Een erg vermakelijke game. Het enige dat is mis zijn banden sporen die achter blijven in de modder. Bij echte autocross heb je daardoor na een aantal rondes geen keuze meer waar je rijd omdat je in hetzelfde spoor glijd als alle andere autos. Maar misschien kost dat wat te veel rekenkracht voor nu.

Voor de rest geen op of aanmerkingen so far.
Ik ga nu bezig met de b klasse races. We moeten eens online een race doen als we beide A klasse autos hebben verzameld. :)

Re: Wat speel je op dit moment?

2237
Wreckfest is goed é. Het heeft een soort Motorstorm gevoel idd. Ik vermoed dat het op hogere moeilijkheidsgraden het wel wat meer frustrerend wordt ivm de schade an je voertuig.

Wat ik erg leuk vond eerlijk gezegd is dat de AI zichzelf ook in de vernieling rijden!! En ze ook elkaar het leven zuur maken. Er waren verschillende races waar ik van voor zat en er na een tijdje nog maar enkele wagens overbleven. Héél anders dan bijvoorbeeld een Need For Speed met hun rubberbanding.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2238
Ik kijk er dan al naar uit om die te kunnen spelen later :)

Verder met te veel tegelijk bezig waardoor ik nergens echt in verder geraak. (NFS, Ghost of Tsushima, Shady Part of me, Marvel's Avengers, Carmageddon Max Damage en uiteraard de eeuwige Fifa). Daarnaast de tuin volop aan het aanpakken dus te weinig uren in een dag :lol:
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2239
Wreckfest vond ik er altijd al leuk uitzien, goed om te horen dat het ook zo uitgedraaid is :)
Motorstorm vond ik ook altijd een unieke ervaring, zou leuk zijn om nog eens dat gevoel van gameplay te hebben. Dit wordt zeker een van de eerste om te spelen als ik een PS5 heb (na de nieuwe Horizon natuurlijk :P).

Re: Wat speel je op dit moment?

2245
Vandaag de laatste twee Snake Tales gedaan in MGS2 HD. Nog één trophy voor de platinum. Ga nu wel even een break ervan nemen want de laatste vr missions zijn aartsmoeilijk. Zit op iets meer dan 95%. 😬

Ik ga nu ofwel Catherine opnieuw starten, ofwel beginnen met Rise of the Tomb Raider.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2248
Max Payne 3 => Nog 190 keer chapter 4.1 in score attack te gaan voor level 50 :q:

Ondertussen heb ik wel mijn highscore kunnen bijstellen naar iets van 43650. Er was ooit een tijd dat ik me afvroeg hoe NTGSruler in godsnaam aan 16000 of 18000 was gekomen... ik denk dat ik het antwoord nu wel weet! :lol:

Bioshock PS3 => De game waar ik al trophies in had maar het langst geleden was dat ik er nog een trophy in gehaald had. Na bijna 12,5 jaar eindelijk is mee verder dus. Nu ja, verder... Ik ben gewoon opnieuw begonnen want mijn playthrough van toen was blijkbaar op medium met vita chambers aan en geen idee hoe het met de collectibles was gesteld! Nu dus maar save scumming op survivor zonder vita chambers met een guide voor alle collectibles erbij. Ondertussen ben ik in Fort Frolic aangekomen en ben ik begonnen aan een 'masterpiece' :think:
Image