A Plagues Tale: Innocence
Ik had er niks van verwacht maar ik verveelde mij. En wow die game heeft mij overdonderd. De “floor is lava” achtige gameplay. De middeleeuwse Franse setting. En het verhaal. Een totaal plaatje als een hele gave verhalende stealth puzzel actie avontuur.
Ik had graag gezien dat alle karakters hun moedertaal zouden spreken en dat ik wat minder vast zou zitten aan het “broertje”.
Het doet niet veel vernieuwends maar wat het doet, doet ie goed! Gelijk ook een makkelijke platinum: nr 40.
8/10
Re: Welke game speelde je het laatste uit?
1562Ratchet and Clank: Rift Apart
Super goede game, zoals vanouds Ratchet and Clank maar nu zelfs nog mooier dan menig animatiefilm.
Twee dagen geleden gekocht, en na 11 uur relaxed door spelen de platinum behaald. Had iets langer gemogen maar het is ook zeker niet kort.
Ik heb de hele game op 60fps ray tracing checkerboard mode gespeeld. In challenge mode heb nog even 30fps 4k geprobeerd maar dat doet dan gewoon pijn aan je ogen! Lekker op 60fps spelen dus.
9/10
Super goede game, zoals vanouds Ratchet and Clank maar nu zelfs nog mooier dan menig animatiefilm.
Twee dagen geleden gekocht, en na 11 uur relaxed door spelen de platinum behaald. Had iets langer gemogen maar het is ook zeker niet kort.
Ik heb de hele game op 60fps ray tracing checkerboard mode gespeeld. In challenge mode heb nog even 30fps 4k geprobeerd maar dat doet dan gewoon pijn aan je ogen! Lekker op 60fps spelen dus.
9/10
1563Ik deel op alle vlakken jouw mening Ook over de 60 fps. Framerate is echt veel belangrijker dan wat extra pixels.FGras wrote: 24 Aug 2021 23:51 Ratchet and Clank: Rift Apart
9/10
1564Returnal (ps5): 9/10
Wat een moeilijke en gelijktijdig verslavende game!
Ik besef meer en meer hoeveel ik van rogue like games hou. Zo vind ik everspace op ps4 ook al een topper. Maar deze, wauw. Die graphics, sfeer, game play,....
Wat een moeilijke en gelijktijdig verslavende game!
Ik besef meer en meer hoeveel ik van rogue like games hou. Zo vind ik everspace op ps4 ook al een topper. Maar deze, wauw. Die graphics, sfeer, game play,....
1565Hitman 2 - 3/10
Hele goede game op zichzelf. Vrij vergelijkbaar met vorige Hitman games. Maar 1 groot nadeel. Het is always online en hier heb ik een schijthekel aan. Zeker voor een single-player game.
Dus normaalgesproken zou ik het een 8/10 geven. Maar omdat het always online is krijgt het 5 punten aftrek.
Als je Hitman wilt spelen, koop Absolution voor de PS3.
Hele goede game op zichzelf. Vrij vergelijkbaar met vorige Hitman games. Maar 1 groot nadeel. Het is always online en hier heb ik een schijthekel aan. Zeker voor een single-player game.
Dus normaalgesproken zou ik het een 8/10 geven. Maar omdat het always online is krijgt het 5 punten aftrek.
1566De servers van Hitman Absolution PS3 zijn gesloten waardoor de platinum niet meer haalbaar is...FGras wrote: 19 Sep 2021 22:22 Hitman 2 - 3/10
Maar Absolution heeft ook een digitale PS4 release als onderdeel van de Hitman HD Enhanced collection, deze bevat ook Blood Money.
Deze PS4 versie bevat geen online trophies gelukkig.
Ik dacht trouwens dat Hitman 2 wel offline te spelen was op 3 co-op sniper trophies na?
1567Hmm, in mijn herinnering had absolution helemaal geen online connectiviteit nodig. Maar net even opgezocht, er zat idd een soort van online contract mode in bij Absolution.Kolm wrote: 19 Sep 2021 22:32De servers van Hitman Absolution PS3 zijn gesloten waardoor de platinum niet meer haalbaar is...FGras wrote: 19 Sep 2021 22:22 Hitman 2 - 3/10
Maar Absolution heeft ook een digitale PS4 release als onderdeel van de Hitman HD Enhanced collection, deze bevat ook Blood Money.
Deze PS4 versie bevat geen online trophies gelukkig.
Ik dacht trouwens dat Hitman 2 wel offline te spelen was op 3 co-op sniper trophies na?
Bij Hitman 2 heb ik nog niet echt naar de trophies gekeken, het kan best zijn dat die offline prima te doen zijn. Wat mij vooral stoort is dat als je offline speelt de assassinations, feats, challenges, locations, etc allemaal niet geüpdate worden. Je kan de level doorspelen en naar de volgende level maar dan staat er alsnog 0% voltooid bij een level.
Dat kunnen ze best offline bijhouden en uploaden zodra mijn internet weer stabiel is, maar ze kiezen er voor om dat niet te doen…
1568Contracts mode had inderdaad iets van servers/online nodig. Beetje tucked on mode die ook niet echt nodig was. Ik herinner me dat ik snel X aantal keer een kort contract heb gedaan voor de trophies en het dan gelaten heb voor wat het was. Eerder had ik wel een paar contracts serieus geprobeerd maar dat was een niet uit te spelen rommeltje.FGras wrote: 19 Sep 2021 23:30 Hmm, in mijn herinnering had absolution helemaal geen online connectiviteit nodig. Maar net even opgezocht, er zat idd een soort van online contract mode in bij Absolution.
Bij Hitman 2 heb ik nog niet echt naar de trophies gekeken, het kan best zijn dat die offline prima te doen zijn. Wat mij vooral stoort is dat als je offline speelt de assassinations, feats, challenges, locations, etc allemaal niet geüpdate worden. Je kan de level doorspelen en naar de volgende level maar dan staat er alsnog 0% voltooid bij een level.
Dat kunnen ze best offline bijhouden en uploaden zodra mijn internet weer stabiel is, maar ze kiezen er voor om dat niet te doen…
En ik begrijp nu inderdaad wat je bedoelt... Veel statistieken werden ook online opgeslagen maar blijkbaar is dat dus 'alleen online'. De trophyguide op PSNProfiles zegt dat er geen online trophies zijn behalve de 3 sniper missies, maar de trophyguide van playstationtrophies.org zegt dat ze bijna allemaal online zijn omdat de challenges niet worden opgeslagen als je offline speelt...
Jammerlijke zaak inderdaad!
1569Life is Strange 2. Fantastische game vind ik. De eerste 10-15min van de game had ik zoiets van: hier gaan we weer. Een tiener die rebelleert tegen zijn vader en opeens ontdekt dat hij super powers heeft. Maar snel werd duidelijk dat het om 2 broers gaat die door omstandigheden er plots alleen voor staan en zéér snel volwassen moeten worden. De setting, de sfeer en bijhorende muziek die ervoor moet zorgen dat je emotioneel betrokken geraakt met de karakters doen goed hun werk. Hier en daar duren de verschillende chapters (in een episode) soms wat lang, maar uiteindelijk bepaal je zelf wat je allemaal onderzoekt of bekijkt. Het einde vond ik zéér leuk dat er ook nog een "na" komt na dus een welbepaalde scene en dat het niet gewoon afsluit en gedaan. Leuk ook dat je de karakters gedurende de 5 episodes ziet groeien en ouder worden. Hard genoten van deze game, blij dat ik deze opgepikt hebt.
Voor mij een 8.5/10.
Voor mij een 8.5/10.
1570@NTGSruler: Ik zou zeker aanraden om een keer een filmpje/artikel op te zoeken met alle verschillende eindes.
Ik herinner me dat ik erg teleurgesteld was met mijn einde omdat ik toch iets bepaald probeerde te halen en in gedachten had. Maar door bepaalde keuzes redelijk vroeg al, bleek dat dat helemaal niet mogelijk was. Achteraf was ik wel blij dat mijn einde wel een van de mogelijke eindes was
Ik herinner me dat ik erg teleurgesteld was met mijn einde omdat ik toch iets bepaald probeerde te halen en in gedachten had. Maar door bepaalde keuzes redelijk vroeg al, bleek dat dat helemaal niet mogelijk was. Achteraf was ik wel blij dat mijn einde wel een van de mogelijke eindes was
1571Goede tip! Ga ik zeker eens doen! Ben wel benieuwd wat er nog allemaal mogelijk is van einde.
1572Goed om te lezen dat het zo mee viel. Ik vond de eerste life is strange niet perse super. Dus had deze voorlopig nog laten liggen. Dus misschien toch ooit eens kopen dan.
1573Ik vond het zeker de moeite. Tis natuurlijk wel meer van hetzelfde principe zoals de eerste game. Maar ik vond het verhaal aangenamer om te volgen. Heb de game ook maar in sale gekocht.
1574Ik vond de eerste game al heel goed, net omdat de betrokkenheid met de personages zo sterk wordt opgebouwd door de keuzemogelijkheden. De tweede game ga ik ook zeker nog eens kopen
1575Maneater Truth Quest DLC. Leuke DLC met een nieuwe skin set die je kan verzamelen, hoger level om te halen en een nieuwe regio met nieuwe quests en een eigen verhaal.
Enige wat ik minder leuk vond waren de time trials. Gelukkig worden die al een heel stuk makkelijker door de volledige shadow skin set volledig te upgraden en aan te doen. Maar dan nog was er 1 time trial waar ik erg lang over heb gedaan omdat je over 3 kleine bruggen moet springen en vervolgens 1 vrij hoge brug. Alleen is dat springen erg lastig om consistent te reproduceren...
Gelukkig had ik al snel door dat je die kleine bruggen ook over kan springen als je al 'boven' water zwemt ipv diep water naar oppervlakte te zwemmen en dan te springen. Voor de laatste sprong kon dat helaas niet dus daar moest ik wat geluk hebben dat ik na de sprong uit het water mijn haai met R3 een beetje meer rechtop kon zetten om hoger te springen maar zonder dat hij op zijn rug draait en achteruit springt
En bij de laatste time trial was ook wat springen bij maar daar had ik geluk dat tegen de brug springen al genoeg was
Lastige time trial:
Merk ook op dat rond seconde 20 de game consequent altijd even een korte freeze/lag had op het moment dat ik onder water dook
Mijn laatste time trial:
Enige wat ik minder leuk vond waren de time trials. Gelukkig worden die al een heel stuk makkelijker door de volledige shadow skin set volledig te upgraden en aan te doen. Maar dan nog was er 1 time trial waar ik erg lang over heb gedaan omdat je over 3 kleine bruggen moet springen en vervolgens 1 vrij hoge brug. Alleen is dat springen erg lastig om consistent te reproduceren...
Gelukkig had ik al snel door dat je die kleine bruggen ook over kan springen als je al 'boven' water zwemt ipv diep water naar oppervlakte te zwemmen en dan te springen. Voor de laatste sprong kon dat helaas niet dus daar moest ik wat geluk hebben dat ik na de sprong uit het water mijn haai met R3 een beetje meer rechtop kon zetten om hoger te springen maar zonder dat hij op zijn rug draait en achteruit springt
En bij de laatste time trial was ook wat springen bij maar daar had ik geluk dat tegen de brug springen al genoeg was
Lastige time trial:
Merk ook op dat rond seconde 20 de game consequent altijd even een korte freeze/lag had op het moment dat ik onder water dook
Mijn laatste time trial: