gamerke1992 wrote: 03 Sep 2021 19:51
+++ weekend
+++ heftige weekjes
--- mijn vriendin die leerkracht is, is nooit voor 20 uur thuis en moet elke dag om 8 uur op school zijn. Niet normaal hoe veel ze moet werken. Mensen begrijpen dat niet en denken altijd maar dat leerkrachten mooie uren hebben. (en neen ze is niet op 1 september begonnen. Ze moest van de school al op 16 augustus beginnen).
Er is een reden waarom ik met mijn lerarendiploma niet als leerkracht aan de slag ga... Het is immens zwaar werk en zeer ondergewaardeerd. Tegelijk zorgt de druk op de leerkrachten er ook voor dat ze minder mentale ruimte voelen om te reflecteren of iets nieuws te wagen. In het onderwijs, op alle niveau's, moet je een gepassioneerde volhouder zijn. En ja, er zijn uitzonderingen, zij die de kantjes er vanaf lopen, maar noem mij 1 beroep waarin dat niet bestaat... Alleen zijn leerkrachten enorm zichtbaar en onderwijs is één van de weinige dingen waar iedereen ervaring mee heeft.
-- Stilte voor de storm op het werk, alles komt traag op gang, soms weet ik even niet wat te doen, maar ik weet dat ik over een paar weken super veel werk zal hebben. Voor sommige dingen moet je gewoon wachten op anderen, op het juiste moment, op...
+/- 's ochtends in de schaduw op het terras werken (we wonen op een appartement), samen met Jerome (de kat), maar die ziet de buurkatten niet graag, dus zijn leiband moet strak gespannen blijven zodat hij geen ruzie gaat maken en netjes in de zetel blijft (we weten waarom hij een gareelke en een leiband aan moet op het terras...)