PS3 heeft een online en offline modus. Ik weet niet wat er op dit moment in online modus wel/niet getoond wordt om de simpele reden dat de PS3 mijn aantal trophies/games niet aan kan en een eeuw nodig heeft om het in te laden, als het al lukt...
Laatste keer dat ik het gebruikte weet ik dat deze modus ook de vita games liet zien. Ik zou verwachten dat deze online modus ook gewoon alles laat zien omdat ik zou verwachten dat die dezelfde online service gebruikt. Maar dat is mijn logica, mogelijk niet die van Sony
Offline modus op PS3 laat enkel PS3 games zien die op het systeem zijn gespeeld of die het heeft kunnen terug syncen van PSN als het voorheen alleen op een andere PS3 werd gespeeld. Gelukkig wordt bij het spelen van een game die je eerst op een andere had gespeeld, wel alles rechtgetrokken als je een trophy voor de tweede keer zou halen zodat de oude tijd erop blijft staan. Dit is een beetje anders dan op PS4 waar niets wordt terug gesynct van het netwerk tenzij je de game op die PS4 speelt.
Vita was denk ik gelijkaardig aan de PS3 maar ik weet even niet in hoeverre de offline modus ook vita trophies ging terug syncen van PSN.
Mijn idee:
Als de database gewoon goed opgebouwd is dan zou ik verwachten dat in online modus er geen verschil zit tussen de verschillende consoles. Dan krijgt de console gewoon een reply van de server in een bepaald formaat en dit moet die dan omzetten naar data op het scherm. En dat icoontje dat aangeeft of het PS3/PS4/PS5 is, is nu vermoedelijk een voorgeladen afbeelding op de console (dus via firmware update aanpassen) maar dat zou eigenlijk ook gewoon kunnen gegenereerd worden. Mogelijk is die afbeelding de reden dat PS5 games nog niet getoond werden op PS4?