Re: Quick News Topic

1726
https://invader.be/rockstar-verwijdert- ... a-trilogy/

Dit vind ik een “oef” voor Rockstargames. Ze laten zich flink kennen door de confederate vlag uit de game te halen ookal is het op zo’n kleine en specifieke plek. Blijkbaar hebben ze niet de ballen meer die ze vroeger wel hadden om gewoon schijt te hebben aan media. Negatieve publiciteit heeft GTA in het verleden juist groot gemaakt.

Het zal mij benieuwen hoe politiek correct hun volgende game zal zijn en wat de daadwerkelijke impact binnen het bedrijf is dat Dan Houser is vertrokken.

Re: Quick News Topic

1727
FGras wrote: 27 Oct 2021 13:20 https://invader.be/rockstar-verwijdert- ... a-trilogy/

Dit vind ik een “oef” voor Rockstargames. Ze laten zich flink kennen door de confederate vlag uit de game te halen ookal is het op zo’n kleine en specifieke plek. Blijkbaar hebben ze niet de ballen meer die ze vroeger wel hadden om gewoon schijt te hebben aan media. Negatieve publiciteit heeft GTA in het verleden juist groot gemaakt.

Het zal mij benieuwen hoe politiek correct hun volgende game zal zijn en wat de daadwerkelijke impact binnen het bedrijf is dat Dan Houser is vertrokken.
Dat is inderdaad zwakjes. Wanneer gaan de mensen eens leren om de zaken in een context te plaatsen? Bij dit personages past dat immers perfect. Ieder verstandig mens weet dat het niet OK is, maar contextueel is het prima. Het idee om simpelweg alles te verbannen dat 'niet goed' is, is op zich fout.
Image

Re: Quick News Topic

1728
Volledig akkoord FGras en Sanity. Het zijn "video"games, laat het digitale vermaak toch voor wat het is. Mensen toch. Wat hebben mensen toch allemaal korte lontjes tegenwoordig.
Wie gaat er trouwens deze Trilogie aanschaffen? Persoonlijk ben ik benieuwd naar de "moderne controls", maar er even 70 euro ofzo voor neerleggen ga ik niet doen. Buiten GTA III heb ik die andere 2 al meermaals gespeeld origineel, en nog eens op de PS4. De vernieuwde graphics zien er deftig uit, maar het ruikt vooral weer naar uitmelkerij vind ik. Steek die tijd dan in GTA VI, die er wss nooit zal komen, of toch niet voor de PS6 ofzo. GTA V nogmaals op PS5 aanschaffen kunnen ze al helemaal vergeten.
Image

Re: Quick News Topic

1730
Oh, ik dacht dat die fysieke versie er wel zou komen. Is die dan geannuleerd? :?

En ja... aangezien ik de PS4 trilogie voor 15-20 euro al heb gekocht zal er toch een serieuze sale op moeten komen voor ik de PS5 versie koop. En dan nog... het voelt allemaal wel heel erg als uitmelken bij Rockstar. Dat was al bij GTAV en nu bij dit opnieuw.
Image

Re: Quick News Topic

1731
Kolm wrote: 27 Oct 2021 14:36 Oh, ik dacht dat die fysieke versie er wel zou komen. Is die dan geannuleerd? :?

En ja... aangezien ik de PS4 trilogie voor 15-20 euro al heb gekocht zal er toch een serieuze sale op moeten komen voor ik de PS5 versie koop. En dan nog... het voelt allemaal wel heel erg als uitmelken bij Rockstar. Dat was al bij GTAV en nu bij dit opnieuw.
Of die moet veel later komen maar zover ik weet komt alleen op 7 december een ps4 versie (xbox durf ik zo niet te zeggen)
Image

Re: Quick News Topic

1734
Ja God of War zou ook op pc komen? Geen idee of dit slim is. Met zoveel mensen die geen PS5 kunnen krijgen en met nog mogelijks een tekort tot 2023 haken veel mensen af. Aan de andere kant verdienen ze dan wel weer extra geld met de pc gamers die deze games willen spelen.
Image

Re: Quick News Topic

1735
PC gamers kopen vaak pas na een paar jaar een console als er al een hoop exclusives zijn. Maar nu... tegen die tijd zijn de games al op PC zelf.

Van PlayStation Studios zelf zijn Uncharted collection en god of war de volgende.
Days Gone en Horizon zijn al beschikbaar.

Daarnaast zijn ook nog Death Stranding, Detroit Become Human, Heavy Rain, Nioh 1/2 en nog een paar iets kleinere games al beschikbaar:
https://www.pushsquare.com/guides/all-p ... ames-on-pc
Image

Re: Quick News Topic

1736
Het kan natuurlijk ook strategie zijn om pc-gamers warm te maken voor een serie (Horizon is mooi voorbeeld), die vervolgens (hopelijk voor Sony) niet kunnen wachten om de opvolger te spelen. Als je 3, 4 of 5 jaar moet wachten tot een exclusive ook op pc verschijnt is de overweging wellicht anders.
Met daarbij nog de vraag hoeveel mensen daadwerkelijk geneigd zijn om van pc naar PS5 of andere console over te stappen. Ik ben geen pc-gamer en zal dat ook nooit worden; zo zullen er andersom ook genoeg zijn.
Sony verdient ondertussen een extra centje bij een doelgroep die ze anders niet hadden aangeboord en kunnen dat weer gebruiken voor ontwikkeling van nieuwe (console) exclusives. Lijkt mij weinig mis mee. Ik verwacht ook niet dat er heel veel met de verkoop van consoles wordt verdiend (in het verleden werd er juist vaak verlies op geleden), dus is het de vraag of mensen naar jouw console bewegen wel de focus zou moeten zijn.
Image

Re: Quick News Topic

1737
Eerlijk, allemaal goede punten Paveman. Alleen.... Persoonlijk heb ik hier een gevoel bij dat Sony een deel van zijn authenticiteit mee opgeeft. Alhoewel ik vind dat iedereen alle games moet kunnen spelen, was het toch altijd leuk om te weten dat we Playstation Exclusive games hebben. Dat zal in de toekomst nog altijd zo zijn, maar GoW, Horizon en dergelijke zijn toch geen kleine games die ook op pc zullen verschijnen nu.
Image

Re: Quick News Topic

1738
Ik blijf het ook vreemd vinden dat ze zoveel games naar pc brengen, maar ja, misschien dat ze hun games zo nog ietsje meer verkocht krijgen ten tijden van gebrek aan PS5-consoles? Ik vrees er echter ook voor of mensen dan nog wel een PS5 zouden willen kopen als de beste games uiteindelijk toch wel naar pc zullen komen.

Re: Quick News Topic

1739
met0t0 wrote: 01 Nov 2021 16:21 Ik blijf het ook vreemd vinden dat ze zoveel games naar pc brengen, maar ja, misschien dat ze hun games zo nog ietsje meer verkocht krijgen ten tijden van gebrek aan PS5-consoles? Ik vrees er echter ook voor of mensen dan nog wel een PS5 zouden willen kopen als de beste games uiteindelijk toch wel naar pc zullen komen.
Hangt er vanaf als die games direct ook op pc verkrijgbaar zullen zijn. Als het pas na een jaar of 2-3 zal zijn, zal het wel nog meevallen denk ik.
Image

Re: Quick News Topic

1740
NTGSruler wrote: 01 Nov 2021 17:12Hangt er vanaf als die games direct ook op pc verkrijgbaar zullen zijn. Als het pas na een jaar of 2-3 zal zijn, zal het wel nog meevallen denk ik.
2-3 jaar vind ik ook nog altijd heel snel, ik zou dan eerder nog een generatie langer wachten of ze pas uitbrengen ten tijde dat de remasters worden uitgebracht. Ach ja, we zullen wel zien wat het oplevert. Als het meer geld oplevert voor nog betere games, zoveel te beter dan uiteindelijk :)