Re: Het budgetgaming-topic

752
Marty wrote: 30 Oct 2021 09:30 Ik kan hem niet kopen met mijn eigenlijk. Blijkbaar moet je een paypal of credit card koppelen aan je account, maar dat heb ik niet
Ik kan PayPal alleen maar aanraden. Makkelijk om aan te maken!

Ik gebruik PayPal vooral omdat het zo veilig is. Je bent verzekerd voor dingen die foutlopen met online aankopen zoals voor oplichters. En 12 keer per jaar kan je verzendkosten terugkrijgen wanneer je iets dat je gekocht hebt niet goed vindt en terug wilt sturen naar de verkoper.

Er is blijkbaar geen PS Now app voor Mac. Dat is wel echt jammer! Mijn werklaptop is Windows en ik mag die ook als vrijetijdslaptop gebruiken, maar ik kan niets installeren zonder de admin login. Dus daar heb ik ook niet veel aan.
Image

755
gamerke1992 wrote: 30 Oct 2021 11:07
Marty wrote: 30 Oct 2021 09:30 Ik kan hem niet kopen met mijn eigenlijk. Blijkbaar moet je een paypal of credit card koppelen aan je account, maar dat heb ik niet

Ik gebruik PayPal vooral omdat het zo veilig is. Je bent verzekerd voor dingen die foutlopen met online aankopen zoals voor oplichters. En 12 keer per jaar kan je verzendkosten terugkrijgen wanneer je iets dat je gekocht hebt niet goed vindt en terug wilt sturen naar de verkoper.

Er is blijkbaar geen PS Now app voor Mac. Dat is wel echt jammer! Mijn werklaptop is Windows en ik mag die ook als vrijetijdslaptop gebruiken, maar ik kan niets installeren zonder de admin login. Dus daar heb ik ook niet veel aan.
Ja ik was halverwege en ben toen gestopt toen ik al die machtigingen moest geven over mijn rekening. Ze willen alle in en uitgaven in zien van zolang ik mijn rekeningnummer heb. Geen idee waarom ze dat willen inzien, maar dat is voor mij info wat hun niet hoeven te hebben
Image

757

Heb je dat verzekeren voor dingen die foutlopen ook al eens echt geprobeerd? Want ik hoor er alleen maar van dat het een groot drama is om het voor elkaar te krijgen om je geld terug te krijgen.

@Marty: Geen idee hoe dat nu zit maar vroeger moest je een rekeningnummer geven, dan storten zij 1-10 cent op je rekening en moest jij aangeven hoeveel cent ze gestort hadden. Maar het werd bij mij niet automatisch afgeschreven als ik wat kocht. Ik moest op voorhand een bedrag storten naar een bepaald nummer en dat kwam dan na 2-3 dagen op mijn Paypal. Zelf gebruik ik het ondertussen al minstens 6-7 jaar niet meer. Dus mogelijk is er ondertussen veel veranderd.
Image

758
Paypal is bij mij gelinkt aan mijn bankrekeningnummer. Er staat 0 euro op Paypal, ik kies zelf hoeveel ik daar op zet. Meestal doe ik dat pas als ik iets zou aankopen waar Paypal voor nodig is. Echter is een site waar ik enkel met Paypal kan betalen al op voorhand uitgesloten bij mij. Teveel gedoe en ik wil gewoon met een credit kaart kunnen betalen. Playstation gerelateerd wil ik eigenlijk enkel met PSN cards werken.
Image

759
@NTGSruler: Bij PlayStation kan je ook geld op je account zetten met bancontact zonder dat je deze kaart moet laten onthouden op je account zoals voor een credit card wel het geval is. Zelf gebruik ik bancontact omdat je dan van dat gedoe met die cards en codes ingeven vanaf bent. En aangezien ik mijn codes nu toch online zou moeten kopen maakt het niet uit of ik in de PSN Store zelf online banking doe of op een andere website.

Enige nadeel is dat je fixed bedragen hebt van 5-10-15-20-30-50 euro waar je aan vast zit, maar dat heb je met PSN cards ook. Enkel Gamemania laat je een bedrag voor een PSN card min of meer kiezen geloof ik.

Als er deals voor PSPlus zijn met korting dan kan het uiteraard nog zijn dat ik zo'n card koop als de deal in de store minder goed is of niet beschikbaar is voor bestaande leden.

Bancontact (of ideal voor NL) in de PC Store: Klik op je avatar rechtsboven > betalingen beheren > bedrag toevoegen > Bancontact/Mister Cash > enz.
Je krijgt dan uiteindelijk een scherm waar je kaartnummer moet ingeven en wordt dan doorgestuurd naar online banking van je eigen bank zoals bij andere webstores ook het geval is.
Image

761
Kolm wrote: 30 Oct 2021 12:40

Heb je dat verzekeren voor dingen die foutlopen ook al eens echt geprobeerd? Want ik hoor er alleen maar van dat het een groot drama is om het voor elkaar te krijgen om je geld terug te krijgen.

@Marty: Geen idee hoe dat nu zit maar vroeger moest je een rekeningnummer geven, dan storten zij 1-10 cent op je rekening en moest jij aangeven hoeveel cent ze gestort hadden. Maar het werd bij mij niet automatisch afgeschreven als ik wat kocht. Ik moest op voorhand een bedrag storten naar een bepaald nummer en dat kwam dan na 2-3 dagen op mijn Paypal. Zelf gebruik ik het ondertussen al minstens 6-7 jaar niet meer. Dus mogelijk is er ondertussen veel veranderd.
Het is ondertussen al lang geleden. Maar heb wel al paar keer iets voor gehad en eerst moest ik dan een claim indienen en na verloop van tijd kwam dat altijd wel goed.
Image

762
Kolm wrote: 30 Oct 2021 13:52 @NTGSruler: Bij PlayStation kan je ook geld op je account zetten met bancontact zonder dat je deze kaart moet laten onthouden op je account zoals voor een credit card wel het geval is. Zelf gebruik ik bancontact omdat je dan van dat gedoe met die cards en codes ingeven vanaf bent. En aangezien ik mijn codes nu toch online zou moeten kopen maakt het niet uit of ik in de PSN Store zelf online banking doe of op een andere website.

Enige nadeel is dat je fixed bedragen hebt van 5-10-15-20-30-50 euro waar je aan vast zit, maar dat heb je met PSN cards ook. Enkel Gamemania laat je een bedrag voor een PSN card min of meer kiezen geloof ik.

Als er deals voor PSPlus zijn met korting dan kan het uiteraard nog zijn dat ik zo'n card koop als de deal in de store minder goed is of niet beschikbaar is voor bestaande leden.

Bancontact (of ideal voor NL) in de PC Store: Klik op je avatar rechtsboven > betalingen beheren > bedrag toevoegen > Bancontact/Mister Cash > enz.
Je krijgt dan uiteindelijk een scherm waar je kaartnummer moet ingeven en wordt dan doorgestuurd naar online banking van je eigen bank zoals bij andere webstores ook het geval is.
Wist ik niet dat dit kon! Soort van digitale portemonnee dus. Voorlopig hou ik het bij de PSN kaarten, heb dat altijd makkelijk gevonden eigenlijk. Bij GM kun je meerdere kaarten kopen en zo je bedrag bepalen, maar ik denk niet dat je voor bijvoorbeeld 14.99euro kan kopen :lol: Dat wordt dan 20euro ofzo.
Image

763
NTGSruler wrote: 30 Oct 2021 17:56 Wist ik niet dat dit kon! Soort van digitale portemonnee dus. Voorlopig hou ik het bij de PSN kaarten, heb dat altijd makkelijk gevonden eigenlijk. Bij GM kun je meerdere kaarten kopen en zo je bedrag bepalen, maar ik denk niet dat je voor bijvoorbeeld 14.99euro kan kopen :lol: Dat wordt dan 20euro ofzo.
Precies. En dat probleem van het bedrag niet tot op de cent kunnen bepalen heb je zowel met dit als met PSN kaarten.
Uiteindelijk doe ik nu precies hetzelfde als wat ik vroeger deed: Het minimum aan kaart(en) kopen dat nodig is om te kopen wat ik wil, maar dan direct bij PlayStation zelf ipv bij een andere partij een codes te laten generen die ik moet invoeren.

Na de effectieve aankoop blijft er in dit geval altijd minder dan 5 euro nog op mijn account staan. Vroeger met de oude PSN kaarten van 20 en 50 euro was dat minder dan 20 euro. GM weet ik niet precies wat het minimum is.
Ik probeer altijd zo weinig mogelijk geld in de wallet van de PlayStation te hebben staan want je kan dat niet even snel terugvragen.
Image

764
Als ik echt het geld op wil maken op mijn account doe ik mijn aankoop via ideal. Daar kun je op de cent mee afrekenen.

Enige wat ik trouwens niet snap is dat je voor ps+ geen betaalmethode nodig hebt en voor psnow wel. Het zijn beide een abonnement :think:
Image

765
Ik heb denk ik nog nooit een kaart gekocht om geld te uploaden. Ik gebruik altijd onze VISA die achterliggend gelinkt is aan Paypal.
Trouwens al paar goede interacties gehad vanuit Paypal bij aankopen online. Claim indienen en na de doorlooptijd ofwel item als nog ontvangen door hun tussenkomst of terugboeking geld. Het vinden van dat claims centrum is wel niet zo logisch (of misschien tegen nu verbeterd).
Image