Re: Wat speel je op dit moment?

2461
Ik wist niet eens dat tweede DLC seizoen al officieel aangekondigd was... € 40 weer voor een extra uitbreiding... tsja... wat moet ik er van zeggen?

Die januari Sale is best interessant, ruler! Staan leuke items tussen waarover ik twijfel. Persoonlijk vind ik het jammer dat de Yuffie uitbreiding van FF7 Remake 'maar' 25% korting heeft... vind € 15 voor maar een paar uurtjes uitbreiding alsnog best fors.

You can do it, ruler!
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2462
Voor RPG fanaten staan er ongetwijfeld leuke dingen tussen! :P

Voor NFS Payback is het vooral zoeken naar de juiste wagen en instellingen (drift angle en dergelijke) om het allemaal wat makkelijker te maken. Het grote probleem is gewoon dat de game je eigenlijk enorm afstraft om nieuwe wagens te kopen, wat best jammer is. Je moet dan een nieuwe wagen terug volledig levelen met die cards wat je moet kopen in de parts store (ingame) of door races te winnen krijg je ook iedere keer een update. Het jammere is dus dat de kaarten enkel maar bruikbaar zijn per wagen. Ik kan dus niet een nieuwe driftwagen bijvoorbeeld gelijk upgraden met de kaarten van een andere wagen. In vorige NFS games moet je ook telkens upgrades vrijspelen, maar die waren dan bruikbaar (mits ook credits te spenderen natuurlijk) voor alle andere wagens.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2463
NTGSruler wrote: 23 Dec 2021 14:42 Voor RPG fanaten staan er ongetwijfeld leuke dingen tussen! :P

Voor NFS Payback is het vooral zoeken naar de juiste wagen en instellingen (drift angle en dergelijke) om het allemaal wat makkelijker te maken. Het grote probleem is gewoon dat de game je eigenlijk enorm afstraft om nieuwe wagens te kopen, wat best jammer is. Je moet dan een nieuwe wagen terug volledig levelen met die cards wat je moet kopen in de parts store (ingame) of door races te winnen krijg je ook iedere keer een update. Het jammere is dus dat de kaarten enkel maar bruikbaar zijn per wagen. Ik kan dus niet een nieuwe driftwagen bijvoorbeeld gelijk upgraden met de kaarten van een andere wagen. In vorige NFS games moet je ook telkens upgrades vrijspelen, maar die waren dan bruikbaar (mits ook credits te spenderen natuurlijk) voor alle andere wagens.
Laat me raden... Die kaarten kan je ook met microtransacties kopen? Zo klinkt het toch helemaal... :q:
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2464
Kolm wrote: 23 Dec 2021 14:46
NTGSruler wrote: 23 Dec 2021 14:42 Voor RPG fanaten staan er ongetwijfeld leuke dingen tussen! :P

Voor NFS Payback is het vooral zoeken naar de juiste wagen en instellingen (drift angle en dergelijke) om het allemaal wat makkelijker te maken. Het grote probleem is gewoon dat de game je eigenlijk enorm afstraft om nieuwe wagens te kopen, wat best jammer is. Je moet dan een nieuwe wagen terug volledig levelen met die cards wat je moet kopen in de parts store (ingame) of door races te winnen krijg je ook iedere keer een update. Het jammere is dus dat de kaarten enkel maar bruikbaar zijn per wagen. Ik kan dus niet een nieuwe driftwagen bijvoorbeeld gelijk upgraden met de kaarten van een andere wagen. In vorige NFS games moet je ook telkens upgrades vrijspelen, maar die waren dan bruikbaar (mits ook credits te spenderen natuurlijk) voor alle andere wagens.
Laat me raden... Die kaarten kan je ook met microtransacties kopen? Zo klinkt het toch helemaal... :q:
Komt vooral neer op de tijd dat je wil spenderen. Als ik het mij goed herinner (zou er eens moeten aan verderdoen), is het vooral grinden zoals Ruler zegt. Wil je de dingen sneller, dan kan je er voor betalen maar het alleszins geen noodzaak omdat er bv. anders te moeilijke races inzitten. Maar er kruipt inderdaad behoordelijk veel tijd door het systeem van die kaarten en het feit dat ze niet overdraagbaar zijn.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2465
Omdat ik dus niet voor microtransacties ben kan ik het niet met zekerheid zeggen. Maar je kunt wel speed points (of zoiets) kopen om packs (loot) te unlocken. Je krijgt per gewonnen race dacht ik ook een base shipment pack, maar er zijn natuurlijk ook premium packs. Naar wat ik bekeken heb krijg je er wel geen kaarten in, maar vooral cosmetische upgrades (zoals verschillende neons voor onder de wagen, aanpassen rook van je banden, rook van je uitlaat bij nitro..), coins (ingame currency) en trade in tokens die je kunt gebruiken in het roulette systeem om bepaalde parts te verkrijgen van een merk of een onderdeel op de wagen.

Klinkt ingewikkeld als ik het lees, maar het is het niet in de game.
Zoals Sanity zegt, je kan alles vrij snel vind ik unlocken in de game, maar dan moet je wel een bepaalde race grinden (lees telkens opnieuw spelen voor cash en Rep).
Zelfs tijdens de story heb ik redelijk veel races opnieuw moeten doen omdat de volgende race een véél hoger level van auto nodig was om zelfs maar te kunnen winnen. Vooral de drag events hadden hier last van.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2466
NTGSruler wrote: 23 Dec 2021 14:42 Voor RPG fanaten staan er ongetwijfeld leuke dingen tussen! :P

Voor NFS Payback is het vooral zoeken naar de juiste wagen en instellingen (drift angle en dergelijke) om het allemaal wat makkelijker te maken. Het grote probleem is gewoon dat de game je eigenlijk enorm afstraft om nieuwe wagens te kopen, wat best jammer is. Je moet dan een nieuwe wagen terug volledig levelen met die cards wat je moet kopen in de parts store (ingame) of door races te winnen krijg je ook iedere keer een update. Het jammere is dus dat de kaarten enkel maar bruikbaar zijn per wagen. Ik kan dus niet een nieuwe driftwagen bijvoorbeeld gelijk upgraden met de kaarten van een andere wagen. In vorige NFS games moet je ook telkens upgrades vrijspelen, maar die waren dan bruikbaar (mits ook credits te spenderen natuurlijk) voor alle andere wagens.
Sounds like a bore.... Er stonden nog een paar dingen uit mijn wishlist in Sale vanuit een vorige Sale blijkbaar...
Nu nog wel een paar (o.a. Alex Kidd, Crash 4, It Takes Two, ME Legendary Edition, RE3, THPS 1+2): alsnog niet per definitie een RPG fanaten lijstje :P
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2467
Gister na weer een lange werkdag nog weer heel even verder kunnen gaan. Inmiddels 3x3 Mastery trials op goud. Daarmee de laatste 2 series van 3 vrijgespeeld. Ik had weer moeite met een trial van 'raak zwakke plek van bijna iedereen' en 'maak ze ook nog af met headshot', omdat ze vaak al dood gingen door de zwakke plek te raken. Tot ik ontdekte dat door sneller de pijl te schieten (niet lang blijven richten/boog gespannen houden) ik daar minder schade mee deed. Daarna gelijk de eerste keer gehaald, haha!
Ik vind de stealth levels dan wel weer heerlijk, maar dat is niet verwonderlijk, aangezien dat ook echt bij mijn speelstijl past.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2469
Wat zijn we aan het spelen? AC?
Mooie vooruitzichten ook nog. Tony Hawk 1 en 2 is echt pure nostalgie. Heb die vroeger kapotgespeeld samen met mijn neefje.

Hier bezig met …Catherine Full Body. 🥲
Het is toch niet gewoon een kopie van de PS3 game, wat het toch aantrekkelijker maakt om deze ook uit te spelen.

Twijfel nog om nu een nieuwe game te starten of als deze klaar is. Het is inderdaad meer relaxed gamen, maar aan de andere kant blijf ik ook graag “in” de game zodat ik niet weer moet wennen na een paar weken.

RE2 is intussen ook op de lijst gekomen… Alleen nog niet in bezit.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2470
It Takes Two ruler: van de makers van A Way Out, misschien dat jouw lief hier wel voor te porren is ;)
Het is vaak genoeg dat ik eigenlijk zin heb in een korte/meer ontspannen game ervaring hoor ;). Maar als je een keer echt 'in' een game zit (zoals zenmaster mooi noemde) is het toch wel lekker om er in door te blijven gaan.

Waar ik het over had is inderdaad AC Valhalla zenmaster, heb ik er inderdaad niet meer bij gezet (oeps!). Wel goed bezig qua Catherine! Zien of je deze ook op platinum kan halen ;). Ik ben zelf niet zo'n voorstander van meerdere games tegelijk spelen, behalve bijvoorbeeld een sportgame waar je relaxed een paar potjes kan doen en een wat intensievere game. Uiteindelijk komt het er vaak toch op neer dat ik alsnog helemaal in 1 van de 2 games gezogen word en de ander vervolgens laat liggen...

THPS heb ik idd ook kapot gespeeld, vooral de eerste delen. De eerdere HD uitgave was jammer genoeg compleet niet wat ik er van hoopte, maar de 1+2 remake schijnt echt heel goed te zijn. Maar ja... nog zoveel te spelen....! (Waaronder ook RE2, al tijdje in bezit, maar nog altijd niet gespeeld)
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2471
Ik mix eigenlijk ook praktisch nooit games. Enkel tussen verschillende consoles zoals psvr, playstation 5 en ps vita. Binnen dezelfde console werk ik alles mooi 1 per 1 af :p

En dat is momenteel Guardians of the Galaxy, waar ik echt van omver geblazen ben. Wat een sterk verhaal en leuke game.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2472
Hehe ik probeer toch ook steeds de game dat ik start uit te spelen, maar dat lukt niet altijd :P

Mijn "lief" is totaal niet te vinden voor games, dus nee geen optie! Jammer wel hoor vind ik. Maar elk zijn hobby, vrije tijdsbesteding natuurlijk.

En is inderdaad leuk om "in" een game te zitten, maar dan moet het voor mij persoonlijk wel de bedoeling zijn dat er vooruitgang is want anders heb ik soms de neiging de focus en zin verder te doen te verliezen.
Image
cron