Re: Quick News Topic

1803
Jeugdtrauma's aan roze barbie poppen en ander 'meisjes' speelgoed dat ik van mijn grootouders kreeg komen weer boven... :grumpy:

Tot op de dag van vandaag begrijp ik niet hoe je het haar van zo'n barbie pop kan kammen met de bijgeleverde kam. Vanaf dag 1 kwam die kam er niet door van de knopen en dat werd alleen maar erger. Uiteindelijk is de pop van ledematen ontdaan en in losse stukken in de speelgoedkist beland :shh:
Image

Re: Quick News Topic

1807
Was een beetje verwarrend... Is het enkel een remake van de eerste game of van de eerste serie aan games? Soms leek ik enkelvoud en soms meervoud te horen.

En is het niet logisch dat de remake in een niet open wereld is? Anders zou het niet echt meer een remake zijn lijkt me? :?

Mogelijk wel een opmaat voor een totaal nieuwe game in de serie :)
Image

Re: Quick News Topic

1808
Inderdaad wat verwarrend. Tis niet te zeggen als het een remake wordt van de eerste game, of dat het een nieuw verhaal wordt. Tis wel duidelijk dat het dus een lineaire story gaat hebben zoals het altijd is geweest in de Splinter Cell series. Die open wereld kwam ter sprake omdat iemand van kort bij Ubisoft een leak had laten vallen dat een nieuwe SC game open wereld zou kunnen zijn. Vandaar dus.

Verder ben ik nog aan het twijfelen als ik een remake wil van de eerste game of van de trilogy. Ik heb de games afzonderlijk op PS2 gespeeld en de trilogy platinum op PS3. Als het een remake wordt van de eerste game (het FBI level anyone? :love: ) dan hoop ik dat het geen fiasco wordt als recent met de GTA Trilogy Remake. Een nieuw verhaal zou nice zijn, maar geen idee hoe dit dan zou moeten afgaande op de eerste game.

Tis alleszins wel duidelijk dat de game niet voor morgen, overmorgen of zelfs volgend jaar zal zijn... Er zijn héél wat geruchten al geweest over een nieuwe SC game. Sam Fisher heeft al in talloze games als extra content opgetreden, tis duidelijk dat de vele fans gewoon eindelijk eens een nieuwe SC game willen!
Hopelijk ver***** Ubisoft dit niet.

Verder ben ik voorzichtig positief hierover, een game kan snel weer gecanceld worden.

Ik heb het altijd jammer gevonden dat SC Conviction nooit naar PS3 is gekomen (dat heb je met die nutteloze exclusive rechten) en Double Agent heb ik eerlijk gezegd ook nooit gespeeld. Ik denk dat die te verkrijgen is op PS3 maar dat er geen trophy support voor is.
Image

Re: Quick News Topic

1809
NTGSruler wrote: 15 Dec 2021 19:56Ik heb het altijd jammer gevonden dat SC Conviction nooit naar PS3 is gekomen
Ik ben heel blij dat ik ook een Xbox 360 heb, was wel een goede game :) Maar inderdaad stom als een game die altijd op meerdere platformen beschikbaar was, plots exclusief wordt...
Verder lijkt het inderdaad verwarrend wat ze nu juist gaan doen. Aangezien het nog niet voor direct is, nog even rustig afwachten. Het is op zich al iets nieuw van Splinter Cell :D

Zwarte PS5 ziet er ook goed uit :love:

Re: Quick News Topic

1810
De PR machine van de PSVR2 is op gang aan het komen.

Vandaag een artikel met de specs verschenen en de naam wordt: PlayStation VR2 en de controller, PlayStation VR2 Sense controller.

En de eerste game is ook aangekondigd, een spin-off van Horizon:
Today we are also pleased to reveal that one of the biggest exclusive franchises on PlayStation will be coming to PS VR2 – Horizon Call of the Mountain from Guerrilla and Firesprite. This original game is being built specifically for PS VR2 and will open the doors for players to go deeper into the world of Horizon.

Specs:
  • Visual Fidelity: For a high-fidelity visual experience, PS VR2 offers 4K HDR, 110-degree field of view, and foveated rendering. With an OLED display, players can expect a display resolution of 2000×2040 per eye and smooth frame rates of 90/120Hz.
  • Headset-based Controller Tracking: With inside-out tracking, PS VR2 tracks you and your controller through integrated cameras embedded in the VR headset. Your movements and the direction you look at are reflected in-game without the need for an external camera.
  • New Sensory Features: PS VR2 Sense Technology combines eye tracking, headset feedback, 3D Audio, and the innovative PS VR2 Sense controller to create an incredibly deep feeling of immersion. Headset feedback is a new sensory feature that amplifies the sensations of in-game actions from the player. It’s created by a single built-in motor with vibrations that add an intelligent tactile element, bringing players closer to the gameplay experience. For example, gamers can feel a character’s elevated pulse during tense moments, the rush of objects passing close to the character’s head, or the thrust of a vehicle as the character speeds forward. Additionally, PS5’s Tempest 3D AudioTech makes sounds in the player’s surroundings come alive, adding to this new level of immersion.
  • Eye Tracking: With eye tracking, PS VR2 detects the motion of your eyes, so a simple look in a specific direction can create an additional input for the game character. This allows players to interact more intuitively in new and lifelike ways, allowing for a heightened emotional response and enhanced expression that provide a new level of realism in gaming.
PlayStation VR2 Specifications
Display method​ OLED
Panel resolution 2000 x 2040 per eye
Panel refresh rate 90Hz, 120Hz
Lens separation​ Adjustable
Field of View​ Approx. 110 degrees
Sensors​ Motion Sensor: Six-axis motion sensing system (three-axis gyroscope, three-axis accelerometer)​
Attachment Sensor: IR Proximity sensor
Cameras 4 cameras for headset and controller tracking​IR camera for eye tracking per eye
Feedback Vibration on headset
Communication​ with PS5 USB Type-C®
Audio​ Input: Built-in microphone​Output: Stereo headphone jack

PlayStation VR2 Sense Controllers Specifications
Buttons​ [Right]​
PS button, Options button, Action buttons (Circle / Cross), R1 button, R2 button, Right Stick / R3 button
​[Left]​
PS button, Create button, Action buttons (Triangle / Square), L1 button, L2 button, Left Stick / L3 button
Sensing/ Tracking Motion Sensor: Six-axis motion sensing system (three-axis gyroscope + three-axis accelerometer)
Capacitive Sensor: Finger Touch DetectionIR LED: Position Tracking
Feedback ​ Trigger Effect (on R2/L2 button), Haptic Feedback (by single actuator per unit)
Port USB Type-C® Port
Communication​ Bluetooth® Ver5.1​
Battery​ Type: Built-in Lithium-ion Rechargeable Battery

https://blog.playstation.com/2022/01/04 ... ng-on-ps5/
Image

Re: Quick News Topic

1814
paveman wrote: 06 Jan 2022 11:15 Nog altijd niet overtuigd van VR vanwege ernstige vorm van motion sickness (ik kan Portal/Half-Life hierom bijvoorbeeld al niet spelen, bij Spider-Man heb ik er ook al last van, maar in iets mindere mate).
Ik vermoed en hoop dat dit met deze nieuwe headset veel minder of zelfs afwezig zal zijn. Er zit 6 jaar verschil tussen de VR1 en VR2.

Alles draait rond het feit dat de tracking enzo niet 100% is, waardoor je lichaam denkt dat er iets niet pluis is (vergiftiging bijvoorbeeld). Met deze nieuwe technologie hoop ik dus dat dit verschil zo klein geworden is dat je lichaam niets meer opmerkt.
Image

Re: Quick News Topic

1815
paveman wrote: 06 Jan 2022 11:15 Nog altijd niet overtuigd van VR vanwege ernstige vorm van motion sickness (ik kan Portal/Half-Life hierom bijvoorbeeld al niet spelen, bij Spider-Man heb ik er ook al last van, maar in iets mindere mate).
Dat is ook nog een grote reden waarom ik twijfel! Ik heb een hele tijd geleden Megaton Rainfall ofzo gespeeld en ik ben een volledige dag ziek geweest achteraf. Maar dat komt volgens mij ook omdat ik deze gespeeld heb waarbij ik de camera vrij kon bewegen. Als ik de camera met vaste hoeken laat verspringen, gaat het al veel beter!
Image