Re: Wat speel je op dit moment?

2491
Ik zou vooral beginnen met autobraking af te zetten. Daar win je al zeker meerdere seconden mee, en het rijdt ook fijner. Daarna kun je kijken om eventueel wat assists af te zetten, maar het is een fijne lijn tussen sneller worden en frustratie als je telkens uit een bocht spint. Voor de rest als het te moeilijk wordt kun je de AI lager instellen nog, maar dat is natuurlijk persoonlijke keuze. Naarmate je de circuits gewoon wordt en de rijlijnen begint te herkennen wordt je automatisch sneller.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2492
Sneller worden in meer realistische racegames is inderdaad een afweging tussen assists uitzetten en de frustraties die het met zich kan meebrengen als het dan eens gigantisch misgaat, goede uitleg NTGSruler :cool:
Beetje bij beetje afbouwen en vooral beetje bij beetje leren welke instellingen welke veranderingen in het rijgedrag teweegbrengen is het belangrijkste. Bij Project CARS heb ik daar ook lang naar gezocht, maar het voelt toch goed om uw auto helemaal naar uw voorkeuren en voor de specifieke circuits te kunnen afstellen :)

Re: Wat speel je op dit moment?

2493
Trine 2:
15/20 klaar met collectables.
10/20 klaar op hard+hardcore.

Op 1 na heb ik ook alle misc trophies. De laatste kan pas in level 18.


Daarnaast ben ik ook eindelijk begonnen aan de singleplayer van Resident Evil 6 op PS3. De online had ik een tijdje geleden al gedaan.
In deze game heb je 4 campaigns (1 per karakter) van telkens 5 chapters dus ook 20 chapters in totaal.
Hier doe ik eerst alles op amateur met alle collectibles en misc trophies. Op die manier verdien ik ook skill points waarmee ik dan skills kan kopen die de run op professional makkelijker maken.

Nu 4/20 chapters klaar :)
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2494
Ik ben goed gevlot met Nioh. Ik had net als bij demon's souls wat schrik van de moeilijkheidsgraad, maar dat zit dik oké. Het is uiteraard super uitdagend, maar dat geeft dan juist zoo veel voldoening als je verder geraakt.

Dit is zo een game waar ik al naar uitkijk als ik 's ochtends opsta om 's avonds te kunnen spelen :p
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2496
Kolm wrote: 04 Jan 2022 23:02 Trine 2:
15/20 klaar met collectables.
10/20 klaar op hard+hardcore.

Op 1 na heb ik ook alle misc trophies. De laatste kan pas in level 18.


Daarnaast ben ik ook eindelijk begonnen aan de singleplayer van Resident Evil 6 op PS3. De online had ik een tijdje geleden al gedaan.
In deze game heb je 4 campaigns (1 per karakter) van telkens 5 chapters dus ook 20 chapters in totaal.
Hier doe ik eerst alles op amateur met alle collectibles en misc trophies. Op die manier verdien ik ook skill points waarmee ik dan skills kan kopen die de run op professional makkelijker maken.

Nu 4/20 chapters klaar :)
Niet getest, maar het schijnt dat je zelfs het laatste deel van het laatste chapter alleen nog maar op professional hoeft te doen om de trophy te halen. Ik denk alleen wel dat je dan alsnog een hoop skill points moet gaan farmen om alle skills te kopen.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2497
gamerke1992 wrote: 04 Jan 2022 23:20 Ik ben goed gevlot met Nioh. Ik had net als bij demon's souls wat schrik van de moeilijkheidsgraad, maar dat zit dik oké. Het is uiteraard super uitdagend, maar dat geeft dan juist zoo veel voldoening als je verder geraakt.

Dit is zo een game waar ik al naar uitkijk als ik 's ochtends opsta om 's avonds te kunnen spelen :p
Met Nioh ben ik ooit ook begonnen, maar ik denk na een paar uur moeten stoppen omdat die te moeilijk was... Beetje bizar wel, aangezien ik Bloodborne en Dark Souls 3 best makkelijk kon doorgeraken... Mss deed ik iets verkeerd?
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2498
Mr.Wolf wrote: 05 Jan 2022 12:42
gamerke1992 wrote: 04 Jan 2022 23:20 Ik ben goed gevlot met Nioh. Ik had net als bij demon's souls wat schrik van de moeilijkheidsgraad, maar dat zit dik oké. Het is uiteraard super uitdagend, maar dat geeft dan juist zoo veel voldoening als je verder geraakt.

Dit is zo een game waar ik al naar uitkijk als ik 's ochtends opsta om 's avonds te kunnen spelen :p
Met Nioh ben ik ooit ook begonnen, maar ik denk na een paar uur moeten stoppen omdat die te moeilijk was... Beetje bizar wel, aangezien ik Bloodborne en Dark Souls 3 best makkelijk kon doorgeraken... Mss deed ik iets verkeerd?
De eerste uren zijn inderdaad het moeilijkst, omdat je dan nog niet echt voordeel kan hebben met skills en gear. Dan komt het dus puur neer op timing en strategie. Later ontwikkel je een vechtstijl en heb je anderszijds ook andere zaken ter beschikking zoals ninja skills, magie enzovoort. Die geven je dan weer een voordeel, ondanks dat het wel steeds moeilijker wordt.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2502
Ondertussen heb ik 50% van de story uit van Nioh, inclusief alle mogelijke zijmissies. Momenteel ben ik level 76.

Het is wel een gigantisch lange game. Met zooo veel verschillende mechanics die je onder de knie moet krijgen.

Er is zo veel mogelijk op vlak van combat. Verschillende soorten wapens met eigen vechtsysteem, stances (hoe hoog je jouw wapens vasthoudt), KI pulse, armor, magie, ninja skills, reputatie, amrita, geld, materialen om dingen te maken, glory, items, spirit Guardians, kleine mannetjes die je verzameld die bepaalde kansen verhogen,...

Dit is allemaal veel complexer dan demon's souls.

Normaal schrijf ik hier nooit een tussenstand, maar deze game is echt een parel.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2503
Trine 2:
16/20 klaar met collectables.
10/20 klaar op hard+hardcore.

Resident Evil 6
10/20 chapters klaar met alle collectables en misc trophies

Ik merk dat ik wel wat meer met RE6 bezig ben dan met Trine 2. Trine vraagt toch wat meer moeite om ermee verder te gaan :P
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2504
Metal Gear Solid V. Hoe meer ik de game speel, hoe meer ik bekijk ervan op Youtube, hoe meer ik deze game fantastisch vindt. Ik heb begrepen dat vele fans van de serie dit zeker niet de beste in de reeks vinden, maar er zitten zoveel verborgen pareltjes in de game.
De side ops hebben mij nu al even bezig gehouden, ik zit nu aan mission 34 (gedaan), maar er unlocken geen missies meer voorlopig omdat ik eerst een belangrijke side ops moet doen. Maar heb dat wat uitgesteld omdat ik dus eerst 100% bonding met Quiet wou hebben. Heb daarnet dus daar bijhorende trophy voor kunnen unlocken.
[+] Mother Base
De verborgen cutscenes telkens je terug keert naar Mother Base zijn gewoon fantastisch. Vandaag de cutscene mogen ervaren waar Quiet en Snake terugkomen in Mother Base en ze beginnen te dansen in de regen. Fantastisch gewoon. Had even ook Youtube bekeken met verschillende easter eggs, en je krijgt blijkbaar een cutscene in Mother Base op de dag van je verjaardag waarbij er een taart komt en je de kaarsen moet uitblazen en waarbij Quiet je sigaar aan "sniped" vanuit een toren. Jammer dat ik op mijn verjaardag de game niet heb opgezet... En dit doet mij denken aan Gran Turismo waarbij als je inlogt op je verjaardag, ook een gratis auto krijgt. Die Japanners hebben soms toch schitterende ideëen hoor!
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2505
Zeker mooie voorbeelden!!
Mooi dat je alsnog zo gegrepen bent door de game. Ik houd er niet zo van als mensen dit zeggen, maar kan het niet laten.... told you so!! :P :lol:
Ik begrijp de vele fans wel in de zin dat deze game veel minder 'intiem' is als de anderen in de serie en dat 'ie (misschien daardoor?) wat lastiger op gang komt. Misschien ook iets minder nadruk op het verhaal, maar wat mij betreft echt het magnum opus van Kojima.
Image
cron