Re: Gaming voornemens 2021
107Leuk om die terugblikken te lezen!
Die 91% completion is echt bizar knap ruler! Verder ook goed bezig dus! Maar weinig doelen niet behaald... Die waren uiteindelijk redelijk goed haalbaar dus.
@FGras: maar weinig doelen behaald, maar de belangrijkste (lijkt mij toch) wel. Kortom: alsnog een geslaagd (game)jaar, lijkt mij?
@zenmaster: dat lijkt me zeker redelijk geslaagd, misschien wel wat meer dan redelijk zelfs...!
Een paar knappe platinums, vooral MGS2 en Catherine vind ik erg knap gedaan (zonder af te willen doen aan de rest).
Die 91% completion is echt bizar knap ruler! Verder ook goed bezig dus! Maar weinig doelen niet behaald... Die waren uiteindelijk redelijk goed haalbaar dus.
@FGras: maar weinig doelen behaald, maar de belangrijkste (lijkt mij toch) wel. Kortom: alsnog een geslaagd (game)jaar, lijkt mij?
@zenmaster: dat lijkt me zeker redelijk geslaagd, misschien wel wat meer dan redelijk zelfs...!
108Ik heb toch nog één game kunnen uitspelen in 2021...met0t0 wrote: 02 Jan 2021 15:43 Niet te veel doelstellingen voor mij in 2021 (zeker aangezien onze prioriteiten elders zullen liggen in het zoeken van een huis en dus waarschijnlijk opnieuw verhuizen). Mijn enige voornemen: zo weinig mogelijk games proberen kopen en de games uitspelen die hier nog liggen te wachten![]()
Maar wel mijn voornemen kunnen houden om geen games te kopen (nog nooit gebeurd sinds ik game). Was ook niet zo moeilijk aangezien mijn voorspelling juist was dat we een appartement gekocht hebben en opnieuw verhuisd zijn
Een nieuwe tv kopen was niet mijn voornemen, maar ja, helaas had de oude het opgegeven
109Joah ik kan niet klagen, geen game zo uitdagend als je eigen leven!paveman wrote: 05 Jan 2022 10:43 Leuk om die terugblikken te lezen!
Jij ook maar 1 van de 3 behaald, ben je er tevreden mee?
110Ja, zeker wel. Was voor mij eigenlijk wel de belangrijkste, voor zover er iets van belangrijk kan zijn... Zou wel mooi zijn als ik de backlog dit jaar daadwerkelijk wat kan inperken, maar ach... ik ken mezelf ook wel een beetje 
111Tijd voor de de eindstand van 2021!
- 91% completion halen => 91.61%
- Minder dan 1400 unearned trophies => 1509
- Meer dan 40 games uitspelen => 39
Games:
- Max Payne 3 online afwerken met een optie om de platinum te halen => Online is helemaal klaar en... de servers zijn ook dicht ondertussen
- GTA V PS4 online afwerken => Enkel nog (steeds) de mastermind challenges van de Doomsday heists
- Tomb Raider eindelijk met paveman spelen => Ondertussen ook 100% op gehaald!
- Horizon Zero Dawn DLC, Bioshock (12%), Borderlands (1%) of Resident Evil 5 (63%) eindelijk uitspelen => Bioshock staat op 100% en Resident Evil 5 ook!
Completion is het doel ruimschoots gehaald!
Unearned trophies heb ik er 139 af kunnen halen en dat terwijl meerdere games dit jaar nog jaren na release nieuwe DLC trophies kregen, samen goed voor 40-50 unearned trophies die erbij kwamen zonder dat ik een nieuwe game had opgestart...
Als de DLC trophies van Far Cry 6 niet een maand voor release van de DLC waren uitgekomen dan had ik op 1499 gestaan en net onder de toch wel magische grens van 1500 unearned gezeten. De 1400 is niet gelukt maar wel een stuk meer dan de 100 die ik normaal probeer te doen.
40 games uitspelen is net niet gelukt met 39 uitgespeelde games. Eigenlijk had ik Far Cry 6 ook de platinum maar nog niet als uitgespeeld kunnen tellen omdat er altijd DLC uitkwam voor ik 100% haalde... Desondanks ben ik nog verbaasd dat ik er 39 heb uitgespeeld want de tweede helft van het jaar kon ik een heel stuk minder gamen door vermoeidheid.
Bij de games is enkel het doel van GTAV op 100% zetten niet gelukt. Die laatste trophy vraagt toch wat meer tijd en vooral geduld dan verwacht! Dit jaar een nieuwe poging daarvoor
Overall dus wel een geslaagd jaar. Ik wist van tevoren dat die unearned trophies en GTAV lastig zouden worden en dat is wel gebleken. Toch voor allebei goede vooruitgang gemaakt dus zeker tevreden
- 91% completion halen => 91.61%
- Minder dan 1400 unearned trophies => 1509
- Meer dan 40 games uitspelen => 39
Games:
- Max Payne 3 online afwerken met een optie om de platinum te halen => Online is helemaal klaar en... de servers zijn ook dicht ondertussen
- GTA V PS4 online afwerken => Enkel nog (steeds) de mastermind challenges van de Doomsday heists
- Tomb Raider eindelijk met paveman spelen => Ondertussen ook 100% op gehaald!
- Horizon Zero Dawn DLC, Bioshock (12%), Borderlands (1%) of Resident Evil 5 (63%) eindelijk uitspelen => Bioshock staat op 100% en Resident Evil 5 ook!
Completion is het doel ruimschoots gehaald!
Unearned trophies heb ik er 139 af kunnen halen en dat terwijl meerdere games dit jaar nog jaren na release nieuwe DLC trophies kregen, samen goed voor 40-50 unearned trophies die erbij kwamen zonder dat ik een nieuwe game had opgestart...
Als de DLC trophies van Far Cry 6 niet een maand voor release van de DLC waren uitgekomen dan had ik op 1499 gestaan en net onder de toch wel magische grens van 1500 unearned gezeten. De 1400 is niet gelukt maar wel een stuk meer dan de 100 die ik normaal probeer te doen.
40 games uitspelen is net niet gelukt met 39 uitgespeelde games. Eigenlijk had ik Far Cry 6 ook de platinum maar nog niet als uitgespeeld kunnen tellen omdat er altijd DLC uitkwam voor ik 100% haalde... Desondanks ben ik nog verbaasd dat ik er 39 heb uitgespeeld want de tweede helft van het jaar kon ik een heel stuk minder gamen door vermoeidheid.
Bij de games is enkel het doel van GTAV op 100% zetten niet gelukt. Die laatste trophy vraagt toch wat meer tijd en vooral geduld dan verwacht! Dit jaar een nieuwe poging daarvoor
Overall dus wel een geslaagd jaar. Ik wist van tevoren dat die unearned trophies en GTAV lastig zouden worden en dat is wel gebleken. Toch voor allebei goede vooruitgang gemaakt dus zeker tevreden
112Grondig overzicht Kolm! 
En ondanks de donkerrode scores in het Backlog topic, toch heel wat doelen behaald
En ondanks de donkerrode scores in het Backlog topic, toch heel wat doelen behaald
115Nog wat informatie van Sony over mijn 2021:
Je kan je eigen hier vinden: https://blog.playstation.com/2022/01/20 ... f252909385
Je kan je eigen hier vinden: https://blog.playstation.com/2022/01/20 ... f252909385
- Attachments
-
- 368EBA02-6269-46D6-9713-53C1990D9AF9.jpeg (88.72 KiB) Viewed 1002 times
-
- 4F5EEC37-2929-4BCD-BA1A-AC477128C9E0.png (80.87 KiB) Viewed 1002 times
-
- AEE6960F-16FD-4D10-9005-BA5D23162506.png (155.99 KiB) Viewed 1002 times
116Mijn wrap-up:

Zal waarschijnlijk de data deel settings te strikt hebben staanO JEE
Er is iets mis
Het lijkt erop dat we tegen een probleem zijn aangelopen bij het vinden van sommige van je gegevens.
De PLAYSTATION-eindejaarsterugblik 2021 is alleen beschikbaar in bepaalde locaties. Bovendien moeten gebruikers minimaal 18 jaar zijn en in 2021 meer dan 10 uur aan gameplay op PS4 en/of PS5 hebben.
117Of je VPN staat op Antarctica, of je bent minderjarig, of je hebt afgelopen jaar minder dan 10 uur gegamed, of de servers zijn overbelast, of je hebt gelijk!Kolm wrote: 20 Jan 2022 22:09 Mijn wrap-up:
Zal waarschijnlijk de data deel settings te strikt hebben staanO JEE
Er is iets mis
Het lijkt erop dat we tegen een probleem zijn aangelopen bij het vinden van sommige van je gegevens.
De PLAYSTATION-eindejaarsterugblik 2021 is alleen beschikbaar in bepaalde locaties. Bovendien moeten gebruikers minimaal 18 jaar zijn en in 2021 meer dan 10 uur aan gameplay op PS4 en/of PS5 hebben.![]()
118Dat van de servers kan ik niet checken, maar de rest is allemaal niet zo...FGras wrote: 20 Jan 2022 23:13 Of je VPN staat op Antarctica, of je bent minderjarig, of je hebt afgelopen jaar minder dan 10 uur gegamed, of de servers zijn overbelast, of je hebt gelijk!![]()
Het is alleen zo stom... PS5 gaat toch je uren bijhouden van games en anderen kunnen dat ook zien. Maar wss omdat ik ergens een setting niet goed heb staan tonen ze het toch niet terwijl ze het wel hebben en publiek delen
Als mijn PS4 data er niet in had gestaan had ik dat wel begrepen, daar weet ik dat de setting voor dataverzameling niet goed staat voor dit. En PS3 data werd vorig jaar of het jaar ervoor nog wel getoond... In 2019 had ik namelijk erg veel uurtjes in Uncharted 2 en 3 op PS3
Maar misschien is het maar beter zo, word ik niet met mijn game verslaving geconfronteerd!
119Ik zat een beetje op twitter te kijken onder #playstationwrapup en ik hoor wel tot de minderheid met mijn lage hoeveelheid uren. Ik zag zelfs een screenshot van iemand die meer dan 3.000 uur heeft! Dat is gewoon een derde van het jaar…Kolm wrote: 20 Jan 2022 23:28Dat van de servers kan ik niet checken, maar de rest is allemaal niet zo...FGras wrote: 20 Jan 2022 23:13 Of je VPN staat op Antarctica, of je bent minderjarig, of je hebt afgelopen jaar minder dan 10 uur gegamed, of de servers zijn overbelast, of je hebt gelijk!![]()
Het is alleen zo stom... PS5 gaat toch je uren bijhouden van games en anderen kunnen dat ook zien. Maar wss omdat ik ergens een setting niet goed heb staan tonen ze het toch niet terwijl ze het wel hebben en publiek delen
Als mijn PS4 data er niet in had gestaan had ik dat wel begrepen, daar weet ik dat de setting voor dataverzameling niet goed staat voor dit. En PS3 data werd vorig jaar of het jaar ervoor nog wel getoond... In 2019 had ik namelijk erg veel uurtjes in Uncharted 2 en 3 op PS3![]()
Maar misschien is het maar beter zo, word ik niet met mijn game verslaving geconfronteerd!![]()
120Alleen aan Far Cry 6 heb ik meer dan 58u besteedFGras wrote: 20 Jan 2022 23:41 Ik zat een beetje op twitter te kijken onder #playstationwrapup en ik hoor wel tot de minderheid met mijn lage hoeveelheid uren. Ik zag zelfs een screenshot van iemand die meer dan 3.000 uur heeft! Dat is gewoon een derde van het jaar…
Verder weet ik ook niet wat hier wel/niet voor telt. Als het gewoon 'de game is gestart' is, dan zal er bij mij overal wel wat teveel staan. Zeker in het weekend pauzeer ik de game wel is na het uitspelen van een chapter om snel even iets te doen. Vervolgens kom ik 3-4u later terug van 'oh ja, ik was nog aan het gamen...'. Net zoals sommige games met een ingame timer de timer niet pauzeren als jij de game op pauze zet.