Re: Beat that Backlog! (2022)

47
Marty wrote: 16 Feb 2022 18:14 Misschien toch gelijk over Edge of Eternity. Had die bij bol.com besteld maar die hebben de game nooit gekregen en ze zeiden dat ze die ook niet meer inkopen. Dus daarna maar snel geannuleerd en bij nedgame besteld, en inmiddels ontvangen
Ik had hem meteen bij nedgame besteld afgelopen weekend. Was al bezig met andere dingen bestellen en die er ook maar bijgedaan :saint:
Image

50
@Marty: Het antwoord is ja! :lol:
Ik had eerder niet aan de Mass effect trilogy gedacht en aan Horizon die bijna zou uitkomen.

Edge of Eternity gekocht => -2
Mass Effect Legendary Edition gekocht => -3
Ys IX: Monstrum Nox gekocht => -1
The Smurfs Mission Vileaf gekocht => -2
NG gekocht => -1
Dragon Quest Builders gekocht => -1
Death Mark gekocht => -1
Eldrador Creatures gekocht => -1
Neversong gekocht => -1
Starlink Battle for Atlas gekocht => -1
Asterix & Obelix Slap them all gekocht => -1
Yuoni gekocht => -1
Ghost of Tsushima PS5 upgrade => -1
Cyberpunk 2077 PS5 upgrade => -1
Horizon Forbidden West gekocht => -2

Kolm: Gekocht in 2022: 23 | Uitgespeeld in 2022: 2 | Totale score: -21
Image

52
NG is ook wel bekend als Spirit Hunter:NG en is de opvolger van Death Mark.
Verder is het Japanse Horror in een visual novel gegoten :)

Of ik beide versies ga spelen is moeilijk te zeggen. Er zijn games waar ik dat wel bij gedaan heb (AC Black Flag, Far Cry 3/4/Blood dragon, Walking Dead, Shadow of Mordor, Saints row gat out of hell) en een hoop waar ik dat niet gedaan heb. Soms is het gewoon een kwestie van ineens weer goesting hebben in een bepaalde game. Enkel bij Far Cry is het alle games/trophylists op 100% willen hebben, dus daar ga ik de PS4 versie waarschijnlijk ook wel van doen, maar niet noodzakelijk meteen na de PS5 versie.
Image

54
Als ik bij Nedgame een serie games koop zijn het vaak onbekende games die ik nergens anders kan vinden :lol:

Far Cry is wel een van de series die ik erg leuk vind. Of het echt mijn favoriete serie is durf ik niet met zekerheid zeggen :P
Assassin's creed vind ik ook heel leuk maar dan vooral de games voor Origins. Vanaf origins is het ook leuk maar het is anders leuk.
Ratchet and Clank vind ik ook een hele leuke... Het is moeilijk kiezen :P

Maar zowel R&C als AC denk ik er wel over om ook te proberen alle trophylists te halen. Bij R&C heb ik daarvoor enkel de remakes van de PS2 games op PS3 en PSVita voor nodig. Bij AC de remakes van de PS3 games op PS4, Chronicles, Rogue en Valhalla.

Dat ik ooit begonnen ben om alle trophylists te halen voor FC kwam doordat PSNProfiles 'Series' had geïntroduceerd waardoor je heel makkelijk alle games in een serie kon zien. Toen bleek dat ik voor Far Cry bijna alle games al op 100% had. Ik denk dat ik toen enkel nog FC4 op PS3 en de singleplayer van FC2 miste en bezig was met FC5 ofzo.
Image

55
Hehe wist ik eigenlijk helemaal niet dat jij de AC serie best wel leuk vindt! Ik heb denk ik nog nooit een AC game gespeeld, en waarom? De lengte van de games stoot mij ergens af denk ik, alhoewel dat dus onterecht is. Er zijn ook zo véél verschillende settings dat ik de bomen niet meer door het bos zie in die reeks.
Image

56
Jep, meeste AC games heb ik op release gekocht en gespeeld, meestal zelfs de CE ervan.
Alleen zit er tussen de laatste paar AC's telkens een paar jaar tussen waardoor dat zo niet opvalt in vergelijking met vroeger.

Valhalla heb ik ook al heel lang liggen maar in het begin waren er wat vervelende bugs waardoor ik het had uitgesteld en daarna was er een enorme stroom aan DLC. En ik heb gemerkt dat sinds Origins, het wat lastiger is om de game een maand of twee te laten liggen om dan weer op te pakken voor de DLC. Voor origins had je wel wat wapens (gun, poison dart) maar die had je altijd 'aan' je moest alleen de knoppen even leren. Vanaf origins is het meer RPG en moet je wisselen wat je aan wil hebben afhankelijk van de situatie en dan heb je dus wapens die je voor specifieke dingen toch bij gaat houden. Maar dat 'welk wapen/armor voor welk ding' zijn dingen die ik na 1-2 maanden wel kwijt ben. Dus had ik uiteindelijk besloten om met Valhalla te wachten tot alle DLC uit was maar... nu hebben ze dus een season 2 aan DLC op de planning staan :q:

Dat ik Rogue helemaal nog niet gedaan heb komt omdat deze tegelijk met Unity is uitgekomen en ik Unity eerst gespeeld heb. Daarna is het van Rogue niet meer gekomen.

De enige AC die ik begonnen ben en echt jaren heb laten liggen voor ik ermee verder ging was AC3. Op een of andere manier vond ik die minder. Waar ik andere AC games bijna in 1 ruk uitspeel, had ik dat bij die niet en is die uiteindelijk een hele tijd blijven liggen.
Image

58
Met Valhalla heb ik dat helemaal niet gehad, hoor kolm. Ik heb Origins/Odyssey nog niet gespeeld, dus geen vergelijking in die zin, maar bij Valhalla heb ik bijna de gehele game met hetzelfde wapen gedaan en alleen upgrade genomen als ik betere armor/wapens kreeg. Vergelijkbaar met Borderlands oid: vanwege betere stats wisselen.

Series heb ik voor paar ook wel in de gaten gehouden. Ik weet dat ik nu PoP compleet heb. Dit weekend Alex Kidd platinum gehaald, maar die zit niet in serie met PS3 versie, blijkbaar. Voor Kingdom Hearts heb ik er wel naar gekeken, maar KH3 had ik geen zin in doorzetten binnen de DLC en er zit ook een dance game tussen inmiddels die me niet interesseert. Bij sommige series is het ook erg irritant dat je allerlei spinoffs hebt die je niet liggen of interesseren. Zoals bij FF bijvoorbeeld.
Image

59
Eindelijk nog is goed nieuws voor de backlog! :D

Gravel platinum => +1
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain PS3 platinum => +1

Kolm: Gekocht in 2022: 23 | Uitgespeeld in 2022: 4 | Totale score: -19

Ik ga nu waarschijnlijk Far Cry 6 afwerken en dan beginnen aan Horizon Forbidden West en misschien dat ik daarna richting Valhalla trek :P

Behalve van die rare spin off games die totaal anders zijn vind ik het ook altijd jammer als er allerlei regio's zijn. Heb je ook in Final Fantasy maar ook bv in Saints row. Ik zou SR3 op PS5 en SR4 op PS3 kunnen doen en dan heb ik die ook compleet. SR4 moet ik wel even iets met netwerk doen voor 1 stomme trophy (servers offline) maar dat is niet zo'n probleem.
Image