Re: PlayStation Plus

2388
En in de mail die we ontvangen hebben stond nog belangrijke info over PS3 en PSVita:

Belangrijke informatie voor eigenaars van een PlayStation®3 of PlayStation® Vita
Wanneer de nieuwe PlayStation Plus-service wordt gelanceerd, kun je niet rechtstreeks op je PS3 of PS Vita een abonnement kopen.

Je kunt nog steeds een abonnement kopen via een desktop-pc of mobiel apparaat, of via een PS4- of PS5-console. Als je je abonnement behoudt, blijven alle voordelen van PS3 en PS Vita (zoals eerder ingewisselde maandelijkse games) toegankelijk.

Maw: Je PSPlus games die je op PS3 en PSVita had blijft ook toegankelijk! Daar had ik nog wel even schrik voor :)
Image

2389
Ik twijfel om mijn ps now te verlengen, gezien dit om gezet wordt naar ps plus premium. Dat zou wel betekenen dat ik 1 maand ps plus in de vuilbak gooi, gezien mijn ps plus 1 maand na ps now eindigt.

Langs de andere kant betaal ik dan wel 'maar' 60 euro voor de premium.
Image

2390
Het gerucht klopte:

Image

Hood: Outlaws & Legends | PS4 & PS5
SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated | PS4
Slay the Spire | PS4

Opgelet:
Persona 5 will leave the PS Plus Collection on May 11

https://blog.playstation.com/2022/03/30 ... the-spire/

Voor mezelf heel misschien Slay the Spire, die moet ik nog is nader bekijken.
Sponge bob zou een leuke game zijn maar die had ik al gekocht op disc, alleen nog niet aan toegekomen.
Hood... multiplayer game dus nvm

En vergeleken met xbox gold... valt het nog wel mee.
Xbox gold krijgt Hue, Another Sight, Outpost Kaloki X, en MX vs ATV Alive.
Image

2394
ZAAALLIIGGEE PLUS GAMES DEZE MAAND!!! WHOEHOEEE!!!! YES! :lol:

Not.

Oh ja kan niet elke maand feest zijn met Plus... Ah ja juist.

Kwestie de abonnementen: denk dat ik voorlopig ook bij Essential blijf. Alleen vrees ik dat de kwaliteit van de gratis games NOG minder gaat worden.

Wat ik mij afvraag: bij het Extra abonnement, ik veronderstel dat die meer dan 400 games na een bepaalde tijd geroteerd zullen worden zoals bij PS Now het geval nu is? Dus ga je toch verplicht zijn games te gaan uitspelen ofwel ze moeten aankopen om verder te doen.

Streaming hoeft totaal niet voor mij, oudere games ook niet. Ben al lang blij dat de prijs voor de Essential hetzelfde blijft.
Image

2395
Ik blijf zeker bij Essential aangezien ik PS+ alleen heb voor de cloud opslag en af en toe leuke games die erbij zitten. Gelukkig blijven de PS3 en PS Vita games gewoon speelbaar! :)
Ik denk dat de extra opties wel aan een correcte prijs worden aangeboden. Als het vlot werkt, is het streamen een goedkope manier om heel snel meerdere games te kunnen proberen zonder ze allemaal voor de volle pot te moeten kopen. Als het vlot werkt natuurlijk... :lol:

2397
Ook ik zal bij de basis blijven. Weinig tijd en andere prioriteiten dus ook grote backlog. Ben al blij dat het niet duurder wordt. Binnenkort bezig houden met SP games want ik ga het niet verlengen. Heb enkel + voor online trophies en de games spreken me zelden aan. Vind het nog steeds stom dat je een actief abo moet hebben om de 'gratis' games die je al hebt geïnstalleerd te kunnen spelen al is dit normaal uit commercieel oogpunt. Die oudere PS3 stream mogelijkheden zijn positief indien een deftige internet snelheid die het aankan dus ik weet/denk niet of dat hier zo praktisch zal zijn.

Sent from my EB2103 using Tapatalk

Image

2398
Opnieuw iets meer details bekend van de nieuwe PSPlus. Release in EU is 22 juni.

Update: We’re making fantastic progress with our launch efforts and I wanted to update you on the latest. We’re rolling out our new offering for PlayStation Plus a little earlier in select markets in Asia, followed by Japan. Here is a look at our updated regional rollout schedule.
  • Asia markets (excluding Japan) – targeting May 23, 2022
  • Japan – targeting June 1, 2022
  • Americas – targeting June 13, 2022
  • Europe – targeting June 22, 2022
Additionally, we’re also expanding our cloud streaming access to the following locations for a total of 30 markets with cloud streaming access**. The following markets will also offer the Premium tier from PlayStation Plus at launch: Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Greece, Hungary, Malta, Poland, Republic of Cyprus, Romania, Slovakia, and Slovenia.

We’ve been working on this massive global effort to provide flexible options, quality games and greater value for our members for quite some time now – and we’re just a few weeks away from our first regional rollout. We want to thank our PlayStation community for the ongoing support, and we’ll have more to share as we get closer to launch. For more information, including pricing for your local market, please visit our website at https://www.playstation.com/en-us/ps-plus/

https://blog.playstation.com/2022/03/29 ... than-ever/
Image