Re: Quick News Topic

1951
https://forum.psnprofiles.com/topic/481 ... nt=2543336
Het lijkt een vals alarm door een artikel dat plots opnieuw gebumpt werd.

Het hele probleem is dat ubisoft een nieuwe pagina in gebruik heeft genomen over shutdowns van online services. Maar in tegenstelling tot de oude pagina, maakt die geen onderscheid tussen 'alleen uplay functionalteit' is afgesloten of alles is afgesloten. Voor de AC games is de UPlay functionaliteit al een hele tijd afgesloten.
Nieuwe pagina: https://www.ubisoft.com/en-us/help/arti ... /000064576

Een paar weken geleden zijn er een hele hoop servers van Ubisoft omgevallen en die hebben ze bijna allemaal terug gebracht ondertussen. Enkel Far Cry 2 is geloof ik nog offline maar die is al een paar keer een paar maanden offline geweest, het is dan ook zowat de oudste game van de hoop.
Mogelijk is nu iets gelijkaardig op xbox gebeurd (als het artikel toch zou kloppen).

Daarnaast... hebben we in de afgelopen periode ook gemerkt dat ubisoft support echt van toeten nog blazen weet en waarschijnlijk ook enkel maar naar die nieuwe support pagina kijkt die onvolledig is.
Aankondigen werden tot nu toe wel redelijk van tevoren gedaan al weet ik niet of er al servers van games met trophies zijn afgesloten.

Los daarvan is het natuurlijk sowieso een goed idee om alle PS3 games die je nog hebt met online trophies zo snel mogelijk te doen en dan is het een goed idee om deze games alvast even prio te geven :P
Image

Re: Quick News Topic

1952
Bij deze dus de verklaring! Bedankt om dit op te klaren Kolm! Zelf heb ik de game niet, en ga ik ook niet spelen, maar er zijn er hier wel een héél pak die die game wel hebben gestart. Vandaar dacht ik dat het niet slecht zou zijn om een heads up te geven.
Image

Re: Quick News Topic

1953
Het is zeker goed om te vermelden!

Blijkbaar hebben ze de lijst ondertussen wel al wat verbeterd maar sommige info uit het oude bericht ontbreekt nog altijd, zoals de datums bv.


Het lijkt er ook op dat de servers van Tera gaan sluiten op 30 juni en aankopen van Tera Thalers wordt al op 31 mei uitgezet.
De developer stopt ermee maar het is nogal onduidelijk omdat de FAQ het alleen over de PC versie heeft en op andere plekken gaat het dan weer over 'alle servers'. Dus als je deze trophies nog wil is het best om het zekere voor het onzekere te nemen en die nu te doen!

https://gameforge.com/en-GB/play/tera/n ... 3f186067f8
https://gameforge.com/en-GB/play/tera/n ... 32aceeb8e8
Image

Re: Quick News Topic

1954
Hadden het er hier nog over.
Ubisoft heeft de servers van meer dan 90 games gesloten. Er zitten 2 AC games tussen die denk ik nog wel gespeeld werden. Verrassend ook Beyond Good&Evil op PS3 wat ik ooit nog eens wou doen. (Geen platinum trophy). Zou eens moeten checken als er effectief een online trophy in de lijst zit of het gewoon online functionaliteit is.

Volledige lijst kan je vinden in dit artikel.

https://www.pushsquare.com/news/2022/04 ... -old-games
Image

Re: Quick News Topic

1956
Zucht... Dit gaat om datzelfde artikel als wat ik hier in mijn post bovenaan al beschreef. PlaySense zag ik ook al aanzetten met eenzelfde artikel. Ze weten gewoon niet waar ze het over hebben en volgen duidelijk niet het hele shutdown gebeuren :(

Ubisoft heeft een FAQ artikel gemaakt van een forum post die al jaren bestond omdat hun forum weg is sinds eind maart.
De meeste servers daarin zijn al jaren dicht of in sommige gevallen is de UPlay functionaliteit al jaren afgesloten.

Ondertussen lijken ze wel eindelijk de inhoud van dat FAQ artikel correct te hebben wat de namen van de games betreft. Het enige dat nu nog mist tov de forum post is de datum van shutdown en of het alles of enkel UPlay was.

Via google cache kan je nog de oude forum post terug vinden (text only):
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =1&vwsrc=0

@paveman: Waarschijnlijk had Beyond Good & Evil UPlay functionaliteit waarmee je UPlay points kon verzamelen. Dat is voor heel veel games afgesloten toen ze bij Ubisoft naar hun nieuwe systeem van Ubisoft Connect gingen.
Image

Re: Quick News Topic

1958
Er staat niks nieuw in... alleen is dit plots ergens op 1 plek naar boven gekomen terwijl het er eigenlijk al lang stond en nu denken alle sites dat dit 'nieuws' is dat er zoveel tegelijk wordt afgesloten.

Sites denken dan vooral: Ooh, makkelijke clicks voor ons met zo'n titel! Yummy!
Ipv dat ze ook maar 1 letter onderzoek doen naar iets... :(

Want dat de servers van Tera gaan sluiten en dat dat ergens vorige week ofzo is aangekondigd, daar lees je dan weer nergens wat van... en dat is wel 'echt'. En vaak bij andere server sluitingen als het maar over 1 of 2 games gaat doen ze ook niet de moeite om er wat van te schrijven. Ik vind het een beetje een trieste bedoening...
Image

Re: Quick News Topic

1962
Ik begreep ook dat het niet mogelijk was om myClub coins over te zetten van 2021 naar 2022.
Dus mensen die daar wat in geïnvesteerd hebben zijn nu al heel snel hun dingen kwijt.
Dat hele microtransactie gedoe wordt daardoor helemaal afzetterij.

Bij de NHL/NBA/.... games is het al jaren zo dat de sluitingsdatum van de servers al bekend is op release. Grofweg 1-2 jaar na release van de game... Je moet dan toch wel heel erg fan van die game zijn om ze elk jaar opnieuw op release te kopen want als je ze na een jaar ofzo koopt dan kan je er al de helft niet meer mee.
Image

Re: Quick News Topic

1963
Kolm wrote: 04 May 2022 14:38 Ik begreep ook dat het niet mogelijk was om myClub coins over te zetten van 2021 naar 2022.
Dus mensen die daar wat in geïnvesteerd hebben zijn nu al heel snel hun dingen kwijt.
Dat hele microtransactie gedoe wordt daardoor helemaal afzetterij.

Bij de NHL/NBA/.... games is het al jaren zo dat de sluitingsdatum van de servers al bekend is op release. Grofweg 1-2 jaar na release van de game... Je moet dan toch wel heel erg fan van die game zijn om ze elk jaar opnieuw op release te kopen want als je ze na een jaar ofzo koopt dan kan je er al de helft niet meer mee.
Bij FIFA kan je in ultimate team ook je ploeg of coins niet overdragen tussen de jaren. OP zich niet onlogisch in die modus. Daar worden dagelijks/wekelijks speciale kaarten aan toegevoegd op basis van de real-life prestaties van spelers. De waarde van een speler fluctueert dan ook danig (kostelijk wanneer net uitgebracht, dalend in prijs naarmate er betere kaarten uitkomen). Maar de servers blijven volgens mij wel open voor verschillende jaren.
Image

Re: Quick News Topic

1964
FIFA servers blijven inderdaad wel wat langer open dan de meeste andere sporttitels. Maar kwestie mictrotransactions ben je het jaar erop met een nieuwe game inderdaad alles kwijt. En toch pompen mensen hier elk jaar weer enorm veel geld in. Vandaar dat die modellen dus blijven bestaan en alleen maar populairder worden.
Het wordt alleen maar erger. Binnenkort gaan we naar live subscription modellen waarbij je dus maandelijks gaat betalen om nog maar online te kunnen spelen. Naar voorbeeld van Warcraft.
Image

Re: Quick News Topic

1965
Hangt van de regering af op in te grijpen. In België kan je in Fifa bv geen microtrasnacties uitvoeren.

Gaf wel wat tegenwind door influencers die hun teams "kochten" maar de middelmatige gamer is er wel goed mee denk ik.
Mogen ze gerust doortrekken naar anders games en ook naar echt speelgoed. Dat LOL gedoe bv waarbij je een "giftverpakking" koopt zonder te weten wat erin zit. Komt op hetzelfde neer voor mij.
Image
cron