Sanity penguin wrote: 03 May 2022 18:28
En die zooi telt dan vaak nog drie of vierdubbel door verschillende versies.
Oh ja... dat was ik nog even vergeten... Stacks voor alle platformen en regio's omdat ze weten dat die mensen de game dan desnoods 4 keer kopen om ze allemaal te halen. Toch mooi 4 euro ipv 1 euro binnen gehaald!
Marty wrote:
Klopt helemaal Kolm, ik was jaren geleden nummer 15 van Nederland. Maar door alle stacks en €0,99 cent plats van 1 minuut sta ik nu veel lager aangezien ik die games niet toevoeg aan m'n collectie.
Via budgetgaming zag ik iemand die wel alle goedkope games plat en dan ook nog eens alle stacks wat beschikbaar is.
Daarom heeft een platinum ook niet meer zoveel waarde als ze zo makkelijk te halen zien.
Toen de trophies er net waren zag ik wel games waarvan ik toen dacht dat het helemaal niet haalbaar is met wat je in de game moest doen. En nu... games waar je x aantal keer op x moet klikken voor een platinum
Het wegvallen van die quality control van Sony uit heeft er inderdaad voor gezorgd dat een platinum minder waard is of toch niet meer zo speciaal voelt. Als ik vroeger op PS3 of begin PS4 iemand zag met 100-200 platinums dan dacht ik al 'Wauw, die heeft er echt tijd en moeite in gestoken' zonder dat ik zelfs maar de details had gezien. Als ik nu iemand met 500 platinums zie dan is mijn eerste gedachte 'Zal wel eentje zijn met allemaal 5 min platinums' en dan ben ik ook oprecht verbaasd als dat niet het geval is!
Op PS3 waren de platinums inderdaad soms echt wel lastig/lang tot bijna onhaalbaar! De omgekeerde wereld van nu!
Zelf vind ik het wel jammer dat Lightwood games de POWGI games zo makkelijk heeft gemaakt wat trophies betreft want ik vind die wel leuk om te doen. In het begin bij Word search moest je nog alle puzzels doen. Tegenwoordig is zo'n 30 van de 150 puzzels doen al voldoende als je de juiste 30 doet.
Hun pic-a-pix serie is wat dat betreft toch beter. Ook al kan je die nog altijd met guides doen, je moet toch alle puzzels doen en bent er echt wel een tijdje mee bezig.
Uiteindelijk houdt het me niet tegen om toch af en toe een POWGI game te doen, maar ik hou toch een wat minder gevoel over aan die platinums...