Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10639
Bedankt iedereen!

--- We dachten dat dit weekend rustiger zou worden. Vrijdagnacht gewekt door nachtlawaai en de politie die probeerde de lawaaimaker mee te nemen :|
--- Deze ochtend de wasmachine proberen aanleggen en de elektriciteit viel uit :silly: Straks maar eens alle stopcontacten testen, want het schema van de elektricien is toch niet 100% duidelijk :think:
+ Toch mooi lenteweer nog altijd

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10640
--- een beetje minder aanwezig hier door de drukte
--- gisteren er 7 uur over gedaan om van Parijs thuis te geraken. Ik had beter nog een nacht bij genomen. Maar omdat ik vaak op hotel zit voor het werk, wou ik het weekend met mijn vriendin doorbrengen.
+++ wel leuke dingen gedaan en veel contacten gelegd :)
+++ hades
-+ er komen nog hele drukke weken aan. 2 vrijgezellen feesten, 4 keer buitenland deze en volgende maand en nog andere afspraken
+++ maar ik klaag niet, ik ben gelukkig :D
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10641
— vorige woensdag op de spoed beland omdat ik naar lucht moest happen. Blijkt een longontsteking te zijn en heb ook nog eens hoge bloeddruk. Was al meer dan een week aan het hoesten, maar ook niet meer dus dacht eerst aan maar een verkoudheid. Dokter “wou” ook geen antibiotica geven, zweert altijd bij van die hekskenpoeierkes en “zelf genezen”. Soms gaat het niet en heeft ne mens snel antibiotica nodig dus.
Maak me nu wel wat zorgen over de bloeddruk, ben pas 39 en leef gezond. Maar ik kan woensdag al naar een cardioloog. 👍🏻
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10642
Sterkte zenmaster!

Ik heb zelf sinds ik elke 8 weken een infuus krijg dat mijn weerstand verlaagt (ivm Crohn), ongeveer 1 keer per jaar een longontsteking. Enkel nu met covid en alle maatregelen heb ik die niet gehad.

Hoe ik het meestal herken als zijnde een longontsteking en niet een verkoudheid: Adem zo ver mogelijk uit en forceer dan nog een extra pufje luchtje eruit. Hoor ik het binnenin reutelen naar het einde van dat uitademen of ga ik keihard hoesten bij dat extra pufje eruit => longontsteking... Door deze test kan ik al heel snel 'ontdekken' dat ik een longontsteking heb en dus naar de dokter. Zonder antibiotica kom je daar niet vanaf maar dan moet je dokter wel het verschil zien tussen een longontsteking en een verkoudheid... :q:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10643
Bedankt Kolm. Mijn eerste huisarts dacht aan een verkoudheid, maar ik hoestte toen al een week hard. Woensdag hoesten zo hard dat ik moest braken en moeilijk ademen. Ben dan naar een andere huisarts in dezelfde praktijk gegaan en die hoorde ook niks aan mijn longen. Die gaf dan iets tegen allergie. 😐 Verschoten ze van op spoed. ‘s avonds dan naar spoed gebracht door mijn vrouw. Aan mijn longen zelf zagen ze eigenlijk weer niks bij radiologie, maar diagnose was toch longontsteking. Ben nu 5e dag antibiotica aant nemen en mijn bloeddruk blijft hoog. Snap er niks van.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10644
Is het hoesten dan al wel minder ondertussen?

Doet me beetje denken aan een andere situatie maar niet bij mij. Veel hoesten, benauwdheid maar longen schoon... Vermoeden daar was vocht achter/rond de longen. Eerste waar ze toen ook aan dachten was hart of nieren. Door die hoge bloeddruk snap ik dus wel dat ze je ook naar cardioloog sturen. Maar het blijft onzeker afwachten natuurlijk en dat is niet leuk! Gelukkig heb je snel je afspraak :)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10647
++++ Haag achter en voor ons huis weer proper gezet. In het najaar vraag ik toch een tuinman ervoor. Haag staat veel te dik en met ons materiaal krijgen we dat niet goed. + ik heb geen groene vingers en zie daar altijd tegenop. Maar alles weer netjes voor de zomer.

++++ Fifa 22 met de + dochter => 2x verloren. Ze heeft stiekem zitten oefenen denk ik :think:

---- Hoesten, proesten en snotteren. Combinatie van hooikoorts en verkoudheid. Stem weg laatste dagen. Vandaag stem weer wat beter.
Image
cron