Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10651
- Stiefzoon heeft sinds vannacht buikgriep. Het houdt hier thuis niet op…
- Ben nu al drie weken thuis en nog maar heel weinig gegamed.
+ Proberen deze week eens verandering in te brengen.
- Heb vandaag nog 10 dagen gekregen van de dokter om langer te rusten. Ga ervan gebruik maken om maar eens wat testen te laten doen die een oorzaak van de hoge bloeddruk kunnen aantonen. Hoewel ik stress toch niet uitsluit. Vorige week ging redelijk goed, bloeddruk was “oké”. Maandag en gisteren ben ik dan twee dagen naar Brussel moeten rijden voor opleiding. Zijn lange dagen (om 5u wakker en tegen 18u thuis) waar een normaal gezond mens tegen zou moeten kunnen denk ik, en had dan gisterenmiddag toch weer hoofdpijn en te hoge bloeddruk, zelfs met de medicatie om deze te verlagen.
Morgen een test van mijn nieren laten doen, zou ook een oorzaak kunnen zijn. 🤞🏻🤞🏻
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10653
@zenmaster: ai..

Wat met voeding? Eet je gezond? Beetje sport? Is je slaap ok? Probeer zoveel mogelijk de dingen die kunnen gecontroleerd worden, te controleren. Ik bedoel dan algemeen het leven. De rest komt uiteraard op je af en soms als de bal aan het rollen gaat. .

Alleszins beterschap, hopelijk de volgende dagen wat rustig. En zoals Sora zegt, proberen de kalmte te bewaren.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10655
Sanity penguin wrote: 02 Jun 2022 10:21 @Zenmaster:
Bloeddruk enzo is toch gevoelig in combinatie met stress? Was bij mijn vrouw toch alleszins zo. Alleszins veel beterschap en voldoende rusten. Niks forceren of jezelf opleggen.
Ik begin ook meer en meer te vermoeden dat het dat is… Mijn werk en bepaalde collega’s zijn heel stresserend. Veel opleidingen de laatste maanden, telkens in Brussel of Lokeren. Brengt ook al druk met zich mee, je baas verwacht natuurlijk dat je slaagt en hij betaald er ook genoeg voor. Daarbij nog twee kinderen die puberen, weinig vrije tijd na het werk, hobbies, korte nachten…
Maar ik doe toch nog wat testen om dingen uit te sluiten.

@ruler:
Voeding ga ik sowieso nog naar kijken, vooral naar mijn ontbijt dan, maar ik eet over het algemeen wel gezond. Ik rook niet, drink (bijna) niet, eet weinig zout of rood vlees. Ik sport regelmatig, drink veel water, bijna niks van frisdrank ook niet.

Thanks guys, ik doe mijn best om zoveel mogelijk te rusten. 😅
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10656
Hey Zenmaster: toch goed dat je gezond eet, sport, genoeg water drinkt... Top.

Zonder hier jouw leven te willen bepalen: lijkt mij inderdaad dat er genoeg factoren zijn in je dagelijks leven die je stress bezorgen. Het werk is een moeilijke. Door te veranderen van job heb ik tegenwoordig wel een pak minder stress. Dat is natuurlijk niet altijd mogelijk voor iedereen. Kinderen thuis die puberen snap ik. Heb er hier eentje van 12 rondlopen die ook haar identiteit begint te zoeken. Alles valt voorlopig echt wel goed mee, maar ik snap het wel. Soms erger je je aan de stomste dingen wat ze doen. Goede afspraken thuis en een gesprek met het gezin over je stress kunnen misschien hulp bieden.

Voor de rest proberen zoveel mogelijk te relativeren en rust te zoeken! :cool:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10658
Mr.Wolf wrote: 02 Jun 2022 19:17 Veel sterkte met0t0!
En veel beterschap Zenmaster!

----- Examens
-------- Precies nog maar pas geleden dat mijn vorige examenperiode is geweest en ik zit al in de volgende
Veel succes! Probeer die periodes te koesteren. Klinkt belachelijk wat ik zeg, maar als je er later op terug kijkt zou het wel eens een leuke herinnering kunnen zijn. Ik kijk er toch op die manier naar terug.

+++ 2 dagen thuis werken, het was lang geleden
+++ door het woon werk verkeer win ik dan ongeveer 2 uur per dag, dus daar kan je al iets anders leuk mee doen
+++ psvr terug aan gezet met beat Saber
--- ik wil dat de psvr 2 uitkomt!
+++ deze maand zit ik een 3de van de tijd in Nederland :p Maastricht en Eindhoven
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10661
+++ terug thuis van een succes volle week in Nederland
+++ hades was een top game, maar ik ben blij dat ik aan een nieuwe kan beginnen nu :)
+++ beslissing genomen om abonnement bij basic fit te beindigen en mij bij een kleinere zelfstandige fitness op 2 km van waar ik woon te nemen. De meer dan dubbele prijs was de reden dat ik dit nog niet eerder had gedaan, maar nu heb ik er zo veel zin in. Bij basic fit was het echt niet normaal druk, waardoor ik amper nog ging.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10663
Da_SoldierBE wrote: 20 Jun 2022 10:59 +++ prachtige 5 dagen gehad
+/- missch iets te warm wel
Als het weer daar enigzins hetzelfde was als hier dan ben je nu goed doorbakken! :O
Ik zou het niet meer kunnen om 5 dagen grotendeels op een open veld in volle zon rond te hangen :L:

--- Afgelopen dagen waren net teveel van het goeie voor mij...
+++ Gelukkig nu weer iets normaler van temperatuur
--- Aanhoudende vermoeidheid, het is frustrerend dat je niet meer gewoon 'even snel' iets kan doen wat je normaal niet eens merkt dat je het gedaan hebt.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10664
Kolm wrote: 20 Jun 2022 18:37
Da_SoldierBE wrote: 20 Jun 2022 10:59 +++ prachtige 5 dagen gehad
+/- missch iets te warm wel
Als het weer daar enigzins hetzelfde was als hier dan ben je nu goed doorbakken! :O
Ik zou het niet meer kunnen om 5 dagen grotendeels op een open veld in volle zon rond te hangen :L:

--- Afgelopen dagen waren net teveel van het goeie voor mij...
+++ Gelukkig nu weer iets normaler van temperatuur
--- Aanhoudende vermoeidheid, het is frustrerend dat je niet meer gewoon 'even snel' iets kan doen wat je normaal niet eens merkt dat je het gedaan hebt.
Ik heb er ook van genoten, maar ik sluit mij bij jou aan Kolm. Ik kan redelijk tegen de warmte, das allemaal geen probleem, maar ik heb de laatste dagen afgezien van mijn hooikoorts. Zondag was een verademing, de frisse temperatuur en de regen zorgden dat mijn ogen even wat rust kregen. Woensdag geven ze blijkbaar alweer 27 graden, dus ik hoop dat het hooikoortseizoen snel voorbij is.
Image